حمایت مالی الخاندرو گونسالس اینیاریتو از کارگرهای تحت فشار صنعت سینمای مکزیک

الخاندرو گونسالس اینیاریتو به خط مقدم بحران اقتصادی مکزیک آمده است و از طریق یک صندوق جدید کمک‌های مالی، در جمع‌آوری ۴۵۰ هزار دلار برای حمایت از کارکنان در مضیقه صنعت سینما کمک کرد.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو (کارگردان مکزیکی برنده جایزه اسکار) به خط مقدم بحران اقتصادی مکزیک آمده است و از طریق یک صندوق جدید کمک‌های مالی، در جمع‌آوری ۴۵۰ هزار دلار (حدود ده میلیون پزو) برای حمایت از کارکنان در مضیقه صنعت سینما کمک کرد.
صندوق کمک‌های اضطراری سیفونوفورو (Sifonóforo) برای کمک به حدود سی هزار خانواده و کارگرهایی به وجود آمده که از اواسط ماه مارس به علت شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن تولید پروژه‌های سینمایی وضعیت امرارمعاششان دچار مشکل شده است.
اینیاریتو، گی‌یرمو دل تورو و آلفونسو کوارون که ماه قبل برای مقابله با دستوری که از سمت دولت برای لغو بودجه تولیدات کلیدی به‌عنوان راه‌حلی رسمی برای گذر از این بحران اقتصادی صادر شده بود به انجمن محلی فیلم ملحق شدند، پنجشنبه یازدهم ژوئن در کنفرانس مطبوعاتی مجازی از صندوق سیفونوفورو رونمایی کردند.
سلما هایک و آلفونسو هیریرا (بازیگر)، مونیکا لوسانو (رئیس آکادمی فیلم مکزیک)، ایمون او فریل (تهیه‌کننده) و بسیاری دیگر از تهیه‌کننده‌ها و شخصیت‌های صنعت سینما هم به این انجمن پیوستند.

کارگرهایی که از پانزدهم ماه مارس بیکار هستند می‌توانند با مراجعه به آکادمی فیلم مکزیک که سرپرست صندوق سیفونوفورو است برای درخواست کمک‌هزینه اقدام کنند. متقاضیانی که واجد شرایط هستند هرکدام ماهانه مبلغی برابر ۹۰۰ دلار (حدود بیست هزار پزو) دریافت می‌کنند.
بنا بر گزارش‌ها، الخاندرو گونسالس اینیاریتو گفته است که توقف تولیدات سینمایی موجب فشار بر قشر ضعیفی شده است که در سینما و تلویزیون مشغول به‌کار هستند. اقدامات ریاضت‌گونه‌ای که توسط رئیس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اعمال شده است شرایط را برای جامعه سخت‌تر کرده است.
ماه گذشته گی‌یرمو دل تورو به خبرگزاری Screen گفت تهدید بودجه عمومی ریشه‌کن کردن صنعت سینما است. او با اشاره به بودجه اضافه کرد «این کمک‌های مالی به فیلمسازانی که تازه آغاز به‌کار کرده‌اند توانایی این را می‌دهد که فیلم بسازند؛ و زمانی که من در دهه هشتاد و نود کار می‌کردم، بدون کمک‌های مالی هیچ نسل جدیدی از فیلمسازها شکل نمی‌گرفت. بدون آن هیچ آلفونسو کوارون یا الخاندرو گونسالس اینیاریتویی در کار نمی‌بود، هیچ امانوئل لوبزکی یا کارلوس ریگاداس و نسل‌های بعدی‌ای در کار نمی‌بود.»


منبع: Screen Daily

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil