انتشار موسیقی متن انیمیشن «شاهزاده مونونوکه»

موسیقی متن انیمیشن «شاهزاده مونونوکه» اثر هایائو میازاکی در سال ۱۹۹۷، که توسط جو هیسایشی ساخته شده بود، در ۲۴ جولای امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بالاخره قرار است تابستان امسال صدای موسیقی یکی از انیمیشن‌های استودیو جیبوری را در خانه‌هایمان بشنویم. موسیقی متن انیمیشن معروف «شاهزاده مونونوکه» اثر هایائو میازاکی در سال ۱۹۹۷، که توسط جو هیسایشی ساخته شده بود، در ۲۴ جولای امسال به شکل صفحه‌های پخش وینیل و به همت کمپانی ضبط نورمان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این آلبوم ارزشمند حماسی و درعین‌حال خودمانی و دوستانه در سه بخش عرضه می‌شود. اولین بخش، شامل موسیقی اصلی است که توسط ارکستر سمفونیک شهر توکیو ساخته شده. بخش دوم نیز شامل سمفونیک سوئیت (در موسیقی به قطعات به‌هم‌پیوسته و مرتبط، سوئیت گفته می‌شود) می‌باشد که یک سال پس از اکران عمومی فیلم میازاکی ضبط شده بود و اخیراً توسط ارکستر سمفونیک جمهوری چک نیز به اجرا در آمده است. در بخش سوم، آلبوم تصاویر را خواهیم داشت؛ این تصاویر، قبل از ضبط قطعه آخر تهیه شده و شامل بسیاری از یادداشت‌ها و ایده پردازی‌های میازاکی برای موسیقی متن انیمیشن «شاهزاده مونونوکه» خواهد بود.


موسیقی فیلم و نگاهی اجمالی به رویکرد آن در سینمای جهان


کمپانی وینیل پخش و عرضه تمامی قطعات آلبوم به علاوه پوستر هنری تمام سه بخش را نیز بر عهده دارد. تمام موسیقی‌های این آلبوم، در اسپاتیفای هم قرار گرفته‌اند.
جو هیسایشی در کنار ساخت موسیقی متن انیمه «شاهزاده مونونوکه» برای انیمیشن‌های «همسایه من توتورو»، «سرویس تحویل کی کی»، «پورکو روسو»، «شهر اشباح»، «قصر متحرک هاول»، «پونیو روی صخره‌ کنار دریا»، «باد برمی‌خیزد» و فیلم‌های بسیار دیگری موسیقی ساخته است. ساخته‌های او درمجموع، ۷ بار جایزه بهترین موسیقی ژاپن را دریافت کرده اند. در فوریه، آلبوم «Dream Songs : The Essential Joe Hisaishi» که شامل ۲۸ قطعه از تمام اجراهایی که در زندگی‌اش رهبری کرده است،به همت کمپانی دکا گلد منتشر شد.


عروس شاهزاده : فیلمی فارغ از زمان، با قصه‌های جادویی و عاشقانه‌ای زیبا


در خبر خوب دیگری که از استودیو جیبوری اعلام شده، تمام ۴ قسمت از مستند زندگی استاد انیمه سازی، هایائو میازاکی، به شکل رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. مستند «۱۰ سال با هایائو میازاکی» در سال ۲۰۱۹ پخش شد؛ این مستند، درباره زندگی شغلی او به‌عنوان یک فیلمساز تصویرگر و درباره ساخت انیمیشن‌هایش از «همسایه‌ من توتورو» و «پونیو روی صخره‌ کنار دریا» تا «شهر اشباح» و «باد برمی‌خیزد» بود. همچنین در این مستند، ابعادی از زندگی شخصی او همچون بالا رفتن سن و یا حتی روابط پدر-پسری اش با گورو میازاکی (فیلمساز معروف) نمایش داده شده است.
فیلم‌های استودیو جیبوری برای اولین بار در فوریه سال گذشته و در خارج از آمریکا و به شکل انحصاری در نتفلیکس پخش شد. اما همانطور که اعلام شد، حق پخش فیلم‌های استودیو جیبوری در آمریکای شمالی به سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس واگذار شده است. قرار است ۲۱ فیلم از این مجموعه در ماه مه از طریق این سرویس در دسترس عموم قرار بگیرند.


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil