جدیدترین تریلر انیمیشن Luca پیکسار منتشر شد!

جدیدترین تریلر انیمیشن لوکا (با عنوان اصلی Luca) محصول پیکسار منتشر شد؛ این اثر به‌زودی توسط دیزنی پلاس پخش می‌شود.

جدیدترین تریلر انیمیشن لوکا (با عنوان اصلی Luca) محصول پیکسار منتشر شد. در این تابستان که احتمال می‌رود بعد از مدت‌ها به دلیل تغییر شرایط سخت قرنطینه و کرونا متفاوت باشد، یک انیمیشن جذاب در راه است. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.


افرادی مانند مایا رودلف، سندی مارتین، جیم گافیگان و جاکومو جیانیوتی گروه بازیگران (صداپیشگان) این اثر را تشکیل می‌دهند. انیمیشن لوکا در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ ( ۲۸ خرداد ۱۴۰۰) به طور مستقیم و بدون پرداخت هزینه اضافی مانند روح (Soul) در سرویس پخش دیزنی پلاس قابل‌تماشا خواهد بود. جدیدترین تریلر انیمیشن لوکا محصول پیکسار را در فیلیمو شات ببینید:

منبع: EmpireOnline


خبر منتشر شده در ۳۰ دی ۱۳۹۹
انیمیشن جدید کمپانی پیکسار به نام لوکا (Luca) به‌زودی منتشر می‌شود؛ جزییات این خبر را در فیلیمو شات بخوانید.


اگرچه کمپانی پیکسار و فیلمسازانش انیمیشن‌های خود را بر مبنای داستان‌های فانتزی می‌سازند اما اینکه این ماجرا‌ها ریشه در زندگی واقعی و تجربه‌ها و احساسات ما دارد، بر کسی پوشیده نیست.
برای مثال، پیت داکتر انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) را بر اساس دمدمی‌مزاجی و تغییرات احساسی سریع دخترش نوشته بود و یا تک‌تک صحنه‌های انیمیشن به‌پیش (Onward) با الهام و اقتباس از خاطرات زندگی دن اسکنلون (کارگردان) نوشته و ساخته شده بودند.
انیمیشن لوکا محصول جدید کمپانی پیکسار، نیز ترکیبی از واقعیت‌های زندگی و فانتزی‌سازی‌هایی است که انریکو کاساروسا به‌عنوان کارگردان از طراحی آن سربلند بیرون آمده؛ کاساروسا پیش‌تر در ساخت انیمیشن ماه (La Luna) نیز حضور داشته است.


اخبار ساخت چند انیمیشن دیگر

نقد و بررسی انیمیشن luca


داستان انیمیشن لوکا در منطقه‌ای ساحلی در ایتالیا و در روزهای گرم و درخشان تابستان رخ می‌دهد. شخصیت اصلی این انیمیشن، لوکا، به همراه دوست صمیمی‌اش، آلبرتو، در واقع موجوداتی دریایی هستند که اگرچه روی زمین با هیبت انسانی ظاهر می‌شوند اما در درون آب، شبیه ماهی هستند. با گوشه چشمی به انیمیشن قدیمی، پری دریایی کوچک (Little Mermaid)، این دو شخصیت اصلی در موقعیت‌های مختلف انسانی قرار می‌گیرند و در این مسیر با دختر انسانی نیز دوست می‌شوند. تفاوت‌ها و تجربه‌های آن‌ها داستان انیمیشن را می‌سازد.
نمایش اولیه و انحصاری این انیمیشن در روز پنج شنبه همین هفته، ۲۱ ژانویه، (۲ بهمن ۱۳۹۹) خواهد بود و از این تاریخ به بعد می‌توان آن را به صورت آنلاین پیش‌فروش کرد.

موضوع و داستان لوکا در اصل به دوران کودکی کاساروسا ربط پیدا می‌کند. او در مصاحبه‌ای اینطور توضیح می‌دهد :

«من در شهر جنوآ متولد شدم و تقریبا تمام اوقاتم در تابستان‌ را کنار ساحل می‌گذراندم. زمانی که یازده سال داشتم، بهترین و صمیمی‌ترین دوستم را پیدا کردم. از آن جایی که خیلی هم خجالتی بودم، پیدا کردن دوست و روابط اجتماعی برایم معضل بزرگی بود. پیدا کردن دوست در آن سن در واقع نقطه‌عطف زندگی من بود که به کمک آن توانستم رشد کنم. دغدغه اصلی من در ساخت این انیمیشن نیز همین موضوع بود. می‌خواستم در خصوص روابط دوستانه بگویم که می‌تواند به ما امکان پیشرفت و رشد بخشد.»

با توجه به مصاحبه اخیر کارگردان با خبرگزاری امپایر، انیمیشن لوکا محصول جدید کمپانی پیکسار، که در آن می‌توان تاثیرات فیلمسازان بزرگ ایتالیایی چون فردریکو فلینی و البته ته‌رنگی از آثار میازاکی را نیز مشاهده کرد.
پیش‌بینی می‌شود انیمیشن لوکا برای ۱۸ ماه ژوئن (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) آماده پخش و اکران در سینماهای بریتانیا باشد.

اولین تصویر رسمی منتشرشده از انیمیشن لوکا در مجله امپایر را ببینید:

انیمیشن لوکا پیکسار

منبع: EmpireOnline


انیمیشن لوکا در تابستان سال ۲۰۲۱ توسط پیکسار منتشر می‌شود

خبر منتشرشده در تاریخ ۱۱ مرداد ۹۹
انریکو کاساروسا، کارگردان انیمیشن کوتاه «ماه» (با عنوان اصلی La Luna)، در حال ساخت اولین فیلم بلند خود با نام «لوکا» (با عنوان اصلی «Luca») با سرمایه‌گذاری پیکسار است. انیمیشن «لوکا» درباره بلوغ یک نوجوان به همراه دوست اسرارآمیزش در سواحل ایتالین ریورا خواهد بود. با فیلیمو شات همراه باشید تا جزئیات این پروژه را بررسی کنیم.


شرکت پیکسار هنوز هم با انتخاب بهترین هنرمندان برای کارگردانی و ساخت فیلم، به سیاست‌های تنوع‌طلبانه و همه‌شمول خود ادامه می‌دهد. انیمیشن «لوکا» (با عنوان اصلی Luca) به کارگردانی انریکو کاساروسا (نامزد جایزه اسکار برای انیمیشن کوتاه «لا لونا») قرار است هجدهم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ منتشر شود. آندره‌آ وارن (تهیه‌کننده فیلم‌های «گدازه» با عنوان اصلی Lava و «ماشین‌ها ۳» با عنوان اصلی Cars 3) تهیه‌کننده این فیلم بلند خواهد بود. داستان انیمیشن «لوکا» درباره تابستان فراموش‌نشدنی یک پسر جوان در سواحل ایتالین ریوراست. او به همراه بهترین دوست پنهانی خود، که یک هیولای دریایی از دنیایی دیگر در زیر سطح دریا است، سوار اسکوتر می‌شوند، شنا می‌کنند و پاستا و بستنی ژلاتو می‌خورند.

کاساروسا در بیانیه‌ای گفت:

«داستان انیمیشن «لوکا» برای من ریشه‌دار و شخصی محسوب می‌شود، نه‌فقط به خاطر این‌که قصه در سواحل ایتالین ریورا (جایی که من در آن بزرگ شده‌ام) اتفاق می‌افتد، بلکه به این خاطر که در هسته مرکزی این فیلم از رابطه دوستی تجلیل می‌شود. دوستی‌های کودکی اغلب نقش مهمی در تعیین شخصیت آینده ما بازی می‌کنند و مرکز داستان ما در فیلم «لوکا» همین رابطه‌ها هستند. بنابراین علاوه بر زیبایی‌ها و جذابیت‌های سواحل ایتالیا، فیلم ما تجربه‌های فراموش‌نشدنی تابستانی را نشان می‌دهد که باعث تغییر اساسی لوکا می‌شوند.»

کاساروسا از ۹ سال پیش سرپرست بخش داستان‌پردازی پیکسار است. او در فیلم‌های «شگفت‌انگیزان ۲» (با عنوان اصلی Incredibles 2)، فیلم برنده جایزه اسکار«کوکو» (با عنوان اصلی Coco)، «دایناسور خوب» (با عنوان اصلی The Good Dinosaur)، «بالا» (با عنوان اصلی Up)، «راتاتویی» (با عنوان اصلی Ratatouille)، «ماشین‌ها ۲» (با عنوان اصلی Cars 2) و «ماشین‌ها» (با عنوان اصلی Cars) حضور داشته است. فیلم بلند «لوکا» ریشه در انیمیشن کوتاه «ماه» ساخته کاساروسا دارد؛ انیمیشنی که حال‌وهوایی ایتالیایی دارد و در آن پسر جوانی در یک قایق چوبی کهنه همراه با پدر و پدربزرگ بداخلاق خود برای یک ماجراجوئی جادویی ماه‌گونه راهی دریا می‌شود.

کاساروسا در مصاحبه‌ای گفته است:

«فیلم «لا لونا» یک داستان شخصی درباره بزرگ شدن من کنار دریا در جنوآ بود؛ فیلم کوتاه «ماه» به خوبی نشان می‌داد که چگونه پدر و پدربزرگ من به‌ندرت با همدیگر صحبت می‌کردند. یادم می‌آید وقتی‌که ۱۱ یا ۱۲ ساله بودم، با آن‌ها سر میز شام و وسط گفت‌وگوهای واقعاً معذب‌کننده‌ای گیر می‌افتادم. احتمالاً بیشتر آن احساسات به خاطر این بود که پدربزرگم با ما زندگی می‌کرد.»

کاساروسا پیش‌ازاین از هایائو میازاکی و «شازده کوچولو» به عنوان منابع الهام خود یاد کرده بود. او مطمئناً از در هم آمیختن شخصیت‌ها لذت می‌برد. کاساروسا زمینه تقابل‌های دراماتیک را در داستان رنگارنگ خود می‌چیند تا با رابطه دوستی بین دو موجود مختلف، مفهوم اساسی وحدت را به تصویر بکشد.


معرفی ۲۵ انیمیشن برتر دهه ۲۰۱۰ را در فیلیمو شات بخوانید


در فیلم «لا لونا» او برای رسیدن به شکل‌ها و موج‌های گرافیکی با آبرنگ و پاستل ظاهر نقاشی‌گونه‌ای آفریده است. با توجه به فیلم اولش، کاساروسا این حس زیبایی‌شناسانه را در انیمیشن «لوکا» بسط داده است.

پیت داکتر، به عنوان کارگردانی که به مدیر ارشد خلاق شرکت پیکسار تبدیل شده و بخشی از مدیریت جدید شرکت پیکسار در دوران بعد از جان لستر محسوب می‌شود، روی دو موضوع داستان‌پردازی غیراقتباسی و اصالت فرهنگی بیشتر تأکید دارد. فیلم سینمایی «روح» (با عنوان اصلی Soul) به عنوان پروژه بعدی او (که بیستم نوامبر اکران می‌شود) نمونه‌ای از همین امر است. انیمیشن «روح» اولین فیلم موزیکال و خیالی پیکسار است که نقش اصلی آن را یک بازیگر سیاه‌پوست بازی می‌کند و درباره سبک موسیقی جاز و هستی‌گرایی است.


درباره انیمیشن «روح» بیشتر بخوانید


دراین‌بین، دومی شی، کارگردان فیلم کوتاه و برنده جایزه اسکار «بائو» (با عنوان اصلی Bao) هم با کمک‌های داکتر به‌سختی مشغول کار بر روی اولین فیلم بلند خود است. داکتر او را تشویق کرده تا از تجربه‌هایی که به‌عنوان یک چینی-کانادائی از زندگی در شهر تورنتو به دست آورده الهام بگیرد.


منبع: IndieWire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. sajjad می‌نویسد

    وای آخرش خیلی خنده بود 😂😂😂

fosil