ماموریت غیرممکن برای شاهزاده سوار بر اسب سفید

نقد و بررسی انیمیشن چارمینگ

شاهزاده چارمینگ با صداپیشگی ویلمر والدراما، درگیر طلسمی است که به او جذابیتی غیرقابل مقاومت می‌بخشد.

شاهزاده چارمینگ با صداپیشگی ویلمر والدراما، درگیر طلسمی است که به او جذابیتی غیرقابل مقاومت می‌بخشد؛ شکستن طلسم و پایان دادن به چرخه آن، فقط یک راه دارد: شاهزاده داستان ما باید سه ماموریت دشوار را با موفقیت به سرانجام برساند و سپس یک عشق واقعی را در ۲۱ سالگی تجربه کند. اما مشکل کجاست؟ شاهزاده جذاب، فقط و فقط سه روز فرصت دارد. در فیلیمو شات به بررسی انیمیشن چارمینگ پرداخته‌ایم.

از آن زمانی که انیمیشن شرک با ایجاد تغییر و ساختارشکنی در داستان‌های پریان، معدنی از طلا برای شرکت والت دیزنی فراهم کرد، حدود ۱۸ سال می‌گذرد. این رویکرد نامتعارف اما درآمدزا، در انیمیشن «چارمینگ» چندان کارآمد نبوده است و با نسخه‌ای موزیکال و بازسازی‌شده از افسانه «شاهزاده جذاب سوار بر اسب سفید» مواجه هستیم. اشاره‌ها و شوخی‌های انیمشن «چارمینگ» ممکن است برای کسانی که با دنیای دیزنی یا اسطوره‌شناسی افسانه‌های پریان آشنایی کامل ندارند، چندان قابل‌درک نباشند. علی‌رغم حضور صداپیشگان مطرحی که در این انیمیشن حضور دارند، اکران آن دو سال به تاخیر افتاده است که همین مساله می‌تواند کیفیتش را زیرسوال ببرد.


نقد و بررسی فیلم پلی موبیل؛ یک سفر تبلیغاتی به دنیای اسباب‌بازی‌ها


داستان انیمیشن چارمینگ از جایی شروع می‌شود که شاهزاده جذاب با صداپیشگی ویلمر والدراما، توسط شیطانی به نام Nemeny Neverwish با صداپیشگی نیا واردالوس نفرین می‌شود؛ این طلسم، به شاهزاده جذابیتی غیرقابل مقاومت می‌بخشد و هر دختری که او را ببیند ناخودآگاه عاشقش خواهد شد. پیامد این موضوع برای او، جالب است: شاهزاده انیمیشن «چارمینگ»، همان کسی است که جذابیتش به‌طور همزمان سفیدبرفی (با صدای آوریل لوین)، سیندرلا (با صدای اشلی تیزدیل) و زیبای خفته (با صدای جی.ای.ام) را گرفتار کرده و حالا باید خود را از محبت‌ها و ابرازعلاقه‌های تاثیر پذیرفته از طلسم جذابیت برهاند.

تنها راه شکستن طلسم این است که شاهزاده به کوهستان آتشین برود، در نبردی شرکت کند و عشق واقعی‌اش را بیابد؛ همه این کارها باید پیش از ۲۱ ساله شدن او انجام شوند، در غیر این صورت به تبعیدی همیشگی فرستاده خواهد شد. در این میان، کاراکتری به نام لنور با صداپیشگی دمی لواتو وارد داستان می‌شود که جذابیت شاهزاده چارمینگ بر او تاثیری ندارد؛ لنور قبول می‌کند که به‌عنوان راهنما، در ظاهر و لباس مبدل یک مرد و در ازای دریافت پول و آزادی، به چارمینگ برای انجام ماموریت‌هایش و شکستن طلسم کمک کند.

یک اصل پذیرفته‌شده در داستان‌های این‌چنینی وجود دارد: گذراندن ماموریت‌های سخت و دشوار برای رسیدن به هدف؛ در انیمیشن چارمینگ هم سه ماموریت پیش روی شاهزاده قرار می‌گیرد: یک راه صعب‌العبور که از میان درختان تاک پر پیچ‌وتاب می‌گذرد، نبرد با هیولایی عظیم‌الجثه از جنس سنگ و یک پرش کورکورانه از روی دره به سمت سرنوشتی که انتظار چارمینگ را می‌کشد.

ایده جذاب انیمیشن «چارمینگ» ، انتظارات بسیاری را برانگیخته بود اما در برآورده کردن آن‌ها موفق نشد؛ البته نکات مثبتی هم وجود دارد که ازجمله آنها می‌توان به ترانه‌های گنجانده‌شده در فیلم اشاره کرد که با فضای داستان همخوانی دارند.

این انیمیشن، ایده عجیب و سرگرم‌کننده‌ای دارد اما نحوه اجرای آن زجرآور است؛ روایت داستان به‌صورت اپیزودیک یا قسمت به قسمت انجام‌شده و لحظات سرگرم‌کننده آن پراکنده هستند. ترانه‌های فیلم فراموش‌نشدنی هستند اما به‌طورکلی با انیمیشنی خام و ابتدایی روبه‌رو هستید؛ اگر آن را نبینید، چیزی را از دست نخواهید داد.


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil