تریلر فیلم «روح»؛ تفسیر پیکسار از زندگی پس از مرگ

تریلر جدید انیمیشن «روح» منتشر شد؛ دومین اثر کاملا غیراقتباسی پیکسار در سال ۲۰۲۰ که احتمالا در ماه ژوئن اکران خواهد شد.

همانطور که تا حدودی هم انتظار می‌رفت، تریلر جدید کارتون روح از کمپانی پیکسار، به ما اجازه می‌دهد تا نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم که این فیلم چگونه از لحاظ طرح و مضمون با دیگر آثار پیکسار همخوانی دارد.
داستان کمدی فیلم درباره دو همسفر (با صداپیشگی جیمی فاکس و تینا فی) در مسیری ناشناخته است و مضمون آن، به «زنده ماندن در امنیت» در مقابل «زندگی با خطر» می‌پردازد. این فیلم با پارادوکس شدیدی که بین صحنه‌های بیش‌ازحد واقع‌گرایانه زمین و صحنه‌های سورئال زندگی پیشین وجود دارد، مطمئناً جذابیت‌های بصری فراوانی خواهد داشت.

انیمیشن جدید «روح» به کارگردانی پیت داکتر، دومین عنوان کاملا غیراقتباسی از پیکسار است که در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود. آخرین باری که پیکسار دو عنوان فیلم غیراقتباسی در یک سال داشت، سال ۲۰۱۵ بود که با «درون و بیرون» به کارگردانی پیت داکتر، به فروش تابستانی قابل‌توجه ۳۵۶ میلیون دلاری در داخل آمریکا و ۸۵۷ میلیون دلار در سرتاسر دنیا رسید؛ زمانیکه فیلم «دایناسور خوب» با فروش فقط ۱۲۳ میلیون در داخل و ۳۳۳ میلیون دلار در سرتاسر جهان در روز عید شکرگزاری، به شکست پیکسار بدل شد.‬

همانطور که باکس آفیس این هفته نشان می‌دهد، فیلم جسورانه «به پیش» (با فقط ۶۸ میلیون دلار در طول اولین اکران بین‌المللی‌اش) سومین پروژه شکست‌خورده پیکسار است و الگویی که تکرار می‌شود بسیار واضح است. وقتی که در یک سال دو فیلم منتشر می‌کنند، یکی تا دوردست‌ها و بی‌نهایت اوج می‌گیرد، درحالیکه دیگری سقوط می‌کند. این اتفاق را در سال ۲۰۱۷ هم دیدیم، زمانی که «ماشین‌ها ۳» در ماه ژوئن ۳۸۳ میلیون دلار فروخت و «کوکو» در نوامبر به فروش ۸۰۷ میلیون دلاری رسید. پس بله! دیزنی و پیکسار مطمئناً امیدوارند که الگو برای این فانتزی جاه‌طلبانه و اگزیستانسیالیستی جیمی فاکس و تینا فی هم تکرار شود؛ و البته همه این حرف‌ها با این فرض است که سینماها ۱۲ ژوئن برای پخش فیلم باز باشند.

تریلر جدید انیمیشن «روح» را در فیلیمو شات ببینید:


منبع: Forbes

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil