تریلر فیلم «تسلا» با بازی ایثن هاک منتشر شد

اولین تریلر فیلم «تسلا» به کارگردانی مایکل آلمریدا در حالی منتشر شد که قرار است ۲۱ آگوست ۲۰۲۰ شاهد اکران آن در سینماها باشیم.

باوجوداینکه در سال‌های اخیر شاهد حضور کاراکتر نیکولا تسلا در فیلمی از دیوید بویی و نیکلاس هولت به نام «جنگ جریان» (با عنوان اصلی The Current War) بودیم، همان‌گونه که میراث این مخترع بزرگ به رشد خود ادامه می‌دهد، آثار بیشتری نیز با الهام از او ساخته می‌شوند. با انتشار تریلر فیلم «تسلا» (با عنوان اصلی Tesla) به نظر می‌رسد ایثن هاک قالب ژانر زندگی‌نامه‌ای را به‌کلی دگرگون کرده است. فیلم «تسلا» به کارگردانی مایکل آلمریدا بیست و یکم ماه آگوست در سینماها و سرویس‌های VOD منتشر می‌شود. با فیلیمو شات همراه باشید.


مایکل آلمریدا پیش‌ازاین فیلم‌های «نخستین مارجری» (با عنوان اصلی Marjorie Prime) و «آزمونگر» (با عنوان اصلی Experimenter) را کارگردانی کرده است. روز جمعه که مصاىف با صد و شصت و چهارمین سالگرد تولد نیکولا تسلا بود، اولین تریلر فیلم تسلا به کارگردانی مایکل آلمریدا منتشر شد که در آن، تسلا به‌عنوان یک چهره تاریخی اسرارآمیز، یک فیلسوف و حتی یک ستاره موسیقی راک به تصویر کشیده شده است. ما ترکیبی از چند صحنه مختلف را در تریلر می‌بینیم؛ صحنه‌هایی از مشاجره ایثن هاک با توماس ادیسون و اظهار علاقه او به دختر جی‌پی مورگان و همچنین صحنه‌ای که در آن یک زن مدرن امروزی در سایت گوگل نام تسلا را جست‌وجو می‌کند و تنها چهار عکس از او در اینترنت موجود است. در صحنه دیگری نیز ایثن هاک درحالی‌که در نقش تسلا را بازی می‌کند روی سِن ظاهر می‌شود و میکروفون را به‌دست می‌گیرد.

شخصیت ایو هیوسن در اولین تریلر فیلم «تسلا» می‌گوید: «دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم رؤیایی است که تسلا برای اولین بار خواب آن را دید.» ساخت فیلم «تسلا» با فیلم‌نامه مستقلی آغاز شد که یژی اسکولیموفسکی در اوایل دهه سوم زندگی خودش نوشته بود. او برای نوشتن فیلمنامه‌ این اثر منابع بسیار متنوعی، از فیلم‌های درک جارمن گرفته تا رمان‌های هنری جیمز و حتی بعضی از قسمت‌های سریال «تاریخ مست» ( با عنوان اصلی Drunk History) را بررسی کرد. این اثر به‌عنوان یک فیلم زندگی‌نامه‌ای ساختارشکنانه توصیف شده است، زیرا علاوه بر زیر پا گذاشتن قواعد سنتی این ژانر، به آنها پایبند می‌ماند.


نقد فیلم «جنگ جریان» را در فیلیمو شات بخوانید


خلاصه داستان فیلم این‌چنین است: «نیکولا تسلای باهوش و آینده‌نگر (با بازی ایثن هاک) مبارزه سختی را برای به ثمر نشاندن سیستم انقلابی الکتریکی خود پیش می‌برد و سپس در سیستم جدید خود برای انرژی بدون سیم در سراسر دنیا با چالش‌های دشواری روبرو می‌شود. در ادامه، شاهد تعامل‌های تنش‌آمیز تسلا با توماس ادیسون (با بازی کایل مک‌لاکلن) و حامی او جورج وستینگهاوس (با بازی جیم گافیگان) هستیم. موضوع دیگری که به تصویر کشیده شده، درگیری‌های تسلا با چهره ثروتمند دنیای تجارت، جی‌پی مورگان (با بازی دانی کشاورز) است. دراین‌بین، دختر مورگان، آنا (با بازی ایو هیوسن) علاقه‌ای بیش از حد معمول به تسلا نشان می‌دهد. با جلو رفتن فیلم، آنا داستان را تعریف می‌کند و به این دوران علمی ناراحت‌کننده صدایی متمایز و مدرن می‌بخشد.»

کایل مک‌لاکلن در فیلم «تسلا» در نقش ادیسون ظاهر می‌شود و ایو هیوسن، جیم گافیگان و دانی کشاورز بازیگران دیگر این فیلم هستند. فیلم «تسلا» در جشنواره فیلم ساندنس امسال برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و جایزه آلفرد پی. اسلون را از آن خود کرد. شرکت IFC Films روز جمعه، بیست و یکم آگوست فیلم «تسلا» را در سینماها و سیستم‌های ویدئو هنگام درخواست اکران می‌کند.


منبع: TheWrap

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil