جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ | ۲۰ فیلمی که مشتاق دیدنشان هستیم

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ پنج‌شنبه شب گذشته، کار خود را آغاز کرد.

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ پنج‌شنبه شب گذشته، کار خود را با اکران چند فیلم مورد انتظار در پارک سیتی ایالت یوتا آغاز کرد. امسال شاهد بازگشت کارگردان و نویسنده فیلم «مردم سفیدپوست عزیز» با عنوان اصلی «Dear White People» هستیم. جاستین سیمین با کمدی «موی بد» یا «Bad Hair» در این فستیوال شرکت کرده است. مستند «بانوی آمریکایی» با عنوان اصلی «Miss Americana» نیز به کارگردانی لانا ویلسون و با حضور تیلور سوئیفت یکی از مورد انتظارترین آثار امسال است.

فستیوال ساندنس، همه‌ساله برگزار می‌شود و محلی برای شکوفایی استعدادهای جدید است. حضور این استعدادها مهر تأییدی است که نشان می‌دهد هنوز هم فیلمسازان خوب با ایده‌های نو وجود دارند و در حال ساخت فیلم‌های داستانی و مستند مستقل هستند. ساندنس همیشه سکوی پرتابی برای فیلم‌های مطرح سال جدید بوده است. سال گذشته، آثاری همچون «آخرین مرد سیاه‌پوست در سان‌فرانسیسکو»، «وداع»، «بریتنی در مسابقه ماراتن شرکت می‌کند»، «پسر عزیز»، «آخر شب» و «لوس» پس از حضور در جشنواره ساندنس توانستند شهرت بسیاری کسب کنند. نمایش فیلم‌ها در این جشنواره باعث اثبات نقاط قوتشان خواهد شد. در معرفی ۲۰ فیلمی که در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ مشتاق دیدنشان هستیم با فیلیمو شات همراه باشید.


۱- نسخه ۴۰ ساله با عنوان اصلی The 40-Year-Old Version

جشنواره فیلم ساندنس 2020

بازیگران: رادا بلنک، پیتر کیم، آزوین ینجامین، رید بیرنی، ایمانی لوییس، تی‌جی اتمز
نویسنده و کارگردان: رادا بلنک
دسته: فیلم درام آمریکایی – رقابت

رادا، که زمانی یک نمایشنامه‌نویس آینده‌دار بوده، در سن ۴۰ سالگی هنوز مجرد است و با چالش‌های زندگی کاری‌اش نیز دست و پنجه نرم می‌کند. او مرتباً از سوی جامعه تئاتر طرد می‌شود و برای امرار معاش، گروهی از نوجوانان را آموزش می‌دهد. این ناامیدی او را دوباره به سمت رپ‌خوانی سوق داده و حالا او شور و شوق گذشته‌اش را پیدا کرده است. رادا فکر می‌کند که تنها راه نجات، تبدیل شدن به یک رپر است. بااین‌حال، یکی از نمایشنامه‌هایش درست در زمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد که یک نسخه آزمایشی از صدای خود ضبط کرده است؛ تقارن این دو موضوع، موقعیتی دشوار برای رادا خلق می‌کند و حالا او باید برای ادامه حرفه‌ شغلی‌اش تصمیم بگیرد.

۲- قاتلین با عنوان اصلی Assassins

کارگردان: رایان وایت
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

قتل اسرارآمیز کیم جونگ-نام (پسر ارشد رهبر سابق کره شمالی)، در مالزی توجهات جهانی را به خود جلب کرد. دو زن در رابطه با این قتل دستگیر و محاکمه شدند. آیا آنها قاتلانی بی‌رحم بودند یا سربازهای سیاسی یک بازی پیچیده؟
تحقیقات زیادی درباره این دو زن صورت گرفت و گذشته آنها بررسی شد. یکی از آنها در روستایی در اندونزی بزرگ شده بود و دیگری در ویتنام. چه چیزی باعث شد آنها در نمایشی که به ادعای خودشان یک شوخی بود، برادر ناتنی رهبر کنونی کره شمالی را به قتل برسانند؟ مستند «قاتلین» با حضور در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ ، پرونده قتل این عضو خانواده سلطنتی کره شمالی را از زوایای مختلف بررسی می‌کند.

۳- موی بد با عنوان اصلی Bad Hair

بازیگران: ال لورین، ونسا ویلیامز، جی فاروآ، لینا ویث، بلر آندروود، لاورن کاکس
نویسنده و کارگردان: جاستین سیمین
دسته: نیمه‌شب

داستان فیلم «موی بد» در سال ۱۹۸۹ در شهر لس‌آنجلس رخ می‌دهد؛ آنا بلوسو (با بازی ال لورین) دختری است که از بیماری سوختگی پوست سر نجات یافته است اما هنوز روی سرش آثار زخم دارد. آنا، هوش و جاه‌طلبی لازم برای تبدیل‌شدن به ستاره جدید «کالچر»، یک برنامه تلویزیونی درباره موزیک ویدئوها را دارد. پس از سال‌ها تلاش برای دیده شدن ایده‌ها و پشت‌کارش، وضعیت آنا زمانی ناامیدکننده می‌شود که رئیسش دختری به نام زورا (با نقش‌آفرینی ونسا ویلیامز) را جایگزین او می‌کند. زورا قبلاً یک سوپرمدل بوده و بسیار خوش‌سروزبان است؛ زورا به آنا توصیه می‌کند که مدل موهایش را تغییر دهد و آنا بالاخره راضی می‌شود مدل موهایش را پس از چندین سال تغییر دهد. مدل موی جدید، باعث موفقیت آنا می‌شود اما این تغییر برای او پیامدهای دیگری هم به دنبال دارد.

۴- ریتم انفجار با عنوان اصلی BLAST BEAT

بازیگران: مویسس آریاس، متیو آریاس، دنیل دای کیم، کالی اوچیس، دایان گررو، ویلمر والدراما
کارگردان: استبان آرانگو
نویسنده: اریک کاستریلیون و استبان آرانگو
دسته: فیلم درام آمریکایی – مسابقه

در سال ۲۰۰۰، دو برادر کلمبیایی به نام‌های کارلی (با بازی متیو آریاس) و متیو (با بازی مویسس آریاس) خود را آماده سفر به ایالات‌متحده برای گذراندن آخرین سال دبیرستانشان می‌کنند. کارلی، که موسیقی متال را دیوانه‌وار دوست دارد قصد دارد به موسسه هوافضای جورجیا برود و برای ناسا کار کند، درحالی‌که والدین او (با نقش‌آفرینی دایان گررو و ویلمر والدراما) می‌خواهند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و از آشفتگی سیاسی کلمبیا فرار کنند تا رویایشان را در آمریکا دنبال کنند. در ابتدا، متیو تنها کسی است که نسبت به این موضوع حس بدی دارد، اما وقتی واقعیت بر زندگی جدید آنها سایه می‌افکند، این خانواده تلاش می‌کنند با از بین رفتن امیدهایشان کنار بیایند. هنگامی که شرایط پیش‌آمده آینده خانواده را تهدید می‌کند، رویای کارلی به تنها راه نجات او تبدیل می‌شود.

۵- دیک جانسون درگذشته است با عنوان اصلی Dick Johnson is Dead

جشنواره فیلم ساندنس 2020

کارگردان: کریستن جانسون
دسته: مستند آمریکا رقابت

تصور کنید این قدرت را داشتید که عمری جاویدان برای عزیزانتان فراهم کنید. «دیک جانسون درگذشته است» تلاش کریستن جانسون برای زنده نگه‌داشتن پدر پیرش را نشان می‌دهد؛ کارگردان در این راه از جادوی سینما استفاده می‌کند تا او را بکشد، دوباره زنده کند و آخرین سال‌های زندگی‌اش را جشن بگیرد. کریستن جانسون که ید طولایی در عرصه فیلمبرداری دارد با ساخت این فیلم مستند، ترکیبی از مستند تجربی و رویا را به تصویر کشیده و با دست پر به جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ آمده است. او لایه‌های فیلم‌سازی را دگرگون کرده تا در کنار پدرش با ماهیت مرگ روبرو شود. چالش آنها با تاثیر فرساینده زوال عقل، که دیک جانسون را (هم در زندگی واقعی و هم در قالب فیلم) آزار می‌دهد، دشوارتر می‌شود؛ اما این موضوع، مانع از تعهد آنها برای کشف اشکال غیرمحتمل دوست داشتن و شناخت تا آخرین لحظه عمر نمی‌شود.

۶- مخالف با عنوان اصلی The Dissident

کارگردان: برایان فوگل
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار روزنامه واشنگتن پست)، نسبت به سیاست‌های عربستان سعودی و ولیعهد آن محمد بن سلمان انتقاد داشت. او در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد و هیچ‌گاه بیرون نیامد. نامزد او و مخالفان عربستان سعودی در سرتاسر دنیا سرنخ‌ها را کنار هم می‌گذارند تا معمای قتل وحشیانه جمال خاشقجی را حل کنند. آنها در جستجوی حقیقت، از پنهان‌کاری‌های جهانی عربستان سعودی پرده‌برداری می‌کنند. نامزد خاشقجی، هتیس چنگیز، دوست نزدیک خاشقجی و یک شورشی سعودی به نام عمر عبدالعزیز، در مستندی به کارگردانی برایان فوگل (فیلمساز برنده اسکار) با دسترسی به شواهد دولت ترکیه، از اسرار پرونده‌ای پرده برمی‌دارند که تا مدت‌ها سرخط خبرهای جهان بود؛ نمایش این مستند در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ بدون شک جنجال‌برانگیز خواهد بود.

۷- سراشیبی با عنوان اصلی Downhill

نقد فیلم «سراشیبی» را در فیلیمو شات بخوانید

بازیگران: جولیا لوئیس-دریفوس، ویل فرل
کارگردان: نت فکسون و جیم رش
نویسنده: نت فکسون، جیم رش و جسی آرمسترانگ
دسته: نمایش اول

بیلی (با بازی جولیا لوئیس-دریفوسپیت (با بازی ویل فرل)، و پسرانشان تعطیلات خود را در سفری ایده‌آل به کوه‌های آلپ و اسکی روی برف‌ها می‌گذرانند اما وقوع بهمن، همه چیز را به هم می‌ریزد. اگرچه آنها از نظر جسمی آسیب نمی‌بینند اما رفتار پیت هنگام ریزش بهمن باعث شوکه شدن خانواده‌اش می‌شود. عواقب این واقعه، سفر آنها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. هر چه پیت بیشتر تلاش می‌کند تا از حقیقت دوری کرده و روی آن سرپوش بگذارد، بیلی و پسرانش بیشتر مجبور می‌شوند در مورد زندگی و به طور ویژه حسشان نسبت به پیت به عنوان شوهر، پدر و یک مرد تفکر کنند.

فیلم سراشیبی

۸- عشق من، خداحافظ با عنوان اصلی Farewell Amor

بازیگران: انتاره گوما امباهو اموین، زینب جاه، جیمی لاوسون، جوئی لی، مارکوس اسکریبنر، نانا منساه
نویسنده و کارگردان: اکوا امسنگی
دسته: فیلم درام آمریکایی – رقابت

۱۷ سال از زمانی که والتر مجبور شد خانواده‌اش در آنگولا را ترک کند می‌گذرد. حالا او قرار است همسرش استر و دخترش سیلویا را از فرودگاه به خانه‌ای تک‌خوابه در بروکلین ببرد. این تجدیددیدار، بی‌نقص نیست. والتر برای خوشامدگویی شام پخته است و استر متعجب است که چه کسی به او آشپزی آموخته. قبل از صرف شام، استر دعا می‌خواند و از این طریق اشتیاق جدید خود به مسیح را نشان می‌دهد. پس از مدتی، والتر متوجه می‌شود که هنوز نسبت به معشوقه‌اش لیندا علاقه دارد. لیندا از آپارتمان رفته بود تا راه را برای حضور خانواده والتر باز کند. سیلویای جوان، گشت‌وگذار در شهر را آغاز و در یک مسابقه رقص شرکت می‌کند، او به‌طور غیرمنتظره‌ای مسیری برای خانواده ایجاد می‌کند تا همدیگر را دوباره بشناسند.

۹- خانه‌ او با عنوان اصلی His House

ترسناک‌ترین فیلم‌های قرن کدامند؟

بازیگران: وونمی موساکو، سُپه دیریسو، مت اسمیت
نویسنده و کارگردان: رمی ویکس
دسته: نیمه‌شب

داستان بسیاری از پناهندگان به یک نقطه مشترک ختم می‌شود: یک خانه جدید و امن. این همان‌جایی است که فیلم «خانه او» آغاز می‌شود: یک زوج سودانی، به شهری آرام در انگلیس نقل‌مکان می‌کنند تا دوران خوشبختی ابدی‌شان آغاز شود؛ اما فرایند سازگار شدن آنها با زندگی در این شهر، به خوبی پیش نمی‌رود و کم‌کم متوجه می‌شویم که بیشتر مشکلات به سوءتفاهم‌های فرهنگی بازمی‌گردد. همه‌چیز به یک‌باره دشوار می‌شود و مسائل روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند. «خانه او» یکی دیگر از آثاری است که بسیاری مشتاق تماشایش در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ هستند.

۱۰- میناری با عنوان اصلی Minari

درخشش فیلم «میناری» در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰

جشنواره فیلم ساندنس 2020

بازیگران: استیون ین، هان، یه-ری، یون یاه جونگ، ویل پاتون، الن کیم، نوئل کیت چو
نویسنده و کارگردان: لی آیزاک چونگ
دسته: فیلم درام آمریکایی – رقابت

داستان در دهه ۱۹۸۰ روایت می‌شود. دیوید، پسری کره‌ای-آمریکایی که هفت سال سن دارد پس از نقل‌مکان خانواده از ساحل غربی به آرکانزاس با محیط جدیدی روبرو می‌شود و نوع دیگری از زندگی را تجربه می‌کند. مادر او، مونیکا، از این که در خانه‌ای متحرک وسط ناکجاآباد زندگی می‌کنند نگران است. دیوید و خواهرش بی‌حوصله و بی‌هدف هستند. هنگامی که مادربزرگشان از کره به آمریکا می‌آید تا با آنها زندگی کند، رفتارهای نامتعارف او کنجکاوی دیوید را برمی‌انگیزد. در همین حال، پدر خانواده که جیکوب نام دارد با ایجاد یک مزرعه روی زمینی لم‌یزرع، اقتصاد خانواده را دچار مشکل می‌کند و ازدواج و پایداری خانواده او به خطر می‌افتد.

۱۱- بانوی آمریکایی با عنوان اصلی Miss Americana

نقد و بررسی مستند «تیلور سوئیفت: دوشیزه آمریکایی»؛ ستاره‌ای تنها

کارگردان: لانا ویلسون
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

تیلور سوئیفت یک نماد جهانی است که بارها در صدر جدول محبوب‌ترین خوانندگان دنیا قرار گرفته است. تورهای او همیشه توسط هواداران پرشور مورد استقبال چشمگیر قرار می‌گیرند. او به‌عنوان یک هنرمند، همیشه ثابت‌قدم بوده است و درعین‌حال سعی داشته، هم از لحاظ شغلی و هم از لحاظ شخصی، خود را به چالش بکشد. کمتر کسی در تاریخ موسیقی توانسته موفقیت‌های تیلور سوئیفت را تجربه کند. او در مستند «بانوی آمریکایی»، نقطه عطف کاری‌اش را به نمایش می‌گذارد. سوئیفت روی صحنه نه‌تنها به‌عنوان یک خواننده-ترانه‌سرا ظاهر می‌شود، بلکه زنی بی‌باک را به نمایش می‌گذارد که از تمام قدرت صدای خود بهره می‌برد. «بانوی آمریکایی» یکی از آثاری است که تماشاگران جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ را هیجان‌زده خواهد کرد.

۱۲- آشیانه با عنوان اصلی The Nest

فیلم «آشیانه»، پاییز امسال اکران خواهد شد

بازیگران: جود لا، کری کون، چارلی شاتول، اونا روشه
نویسنده و کارگردان: شان دورکین
دسته: نمایش اول

در اواسط دهه ۱۹۸۰، روری (با بازی جود لا)، یک کارآفرین بلندپرواز و کارگزار سابق کالا، همسر آمریکایی‌اش آلیسون (با نقش‌آفرینی کری کون) و فرزندانش را ترغیب می‌کند تا آسایش حومه آمریکا را رها کنند و به کشور مادری او یعنی انگلستان بازگردند. روری فرصت را غنیمت می‌شمارد، به شرکت سابقش بازمی‌گردد و یک خانه اربابی قدیمی اجاره می‌کند. این ملک زمینی برای اسب‌های آلیسون دارد و او تصمیم می‌گیرد یک اسطبل برای خود بسازد؛ اما تحمل این سبک زندگی جدید و انزوای آنها در شهر روزبه‌روز دشوارتر می‌شود. زندگی آنها به شکلی اجتناب‌ناپذیر به سمت متلاشی شدن حرکت می‌کند.

نقد و بررسی فیلم لانه | داستان نجات یا شکست یک ازدواج

فیلم آشیانه

۱۳- انتشار با عنوان اصلی On the Record

کارگردان: کربی دیک و امی زیرینگ
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

این مستند، داستان دلخراش یک مدیر انتشار موسیقی به نام درو دیکسون را روایت می‌کند که مساله سوءاستفاده مردی قدرتمند در صنعت موسیقی از او، حرفه شغلی و زندگی شخصی‌اش را عمیقاً تحت تأثیر قرار می‌دهد. گروه کارگردانی «انتشار»، هر دو پیش از این برای مستند «جنگ نامرئی» محصول سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند و حالا با اثری جسورانه به جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ آمده‌اند. مستند «On the Record» داستان دست‌وپنجه نرم کردن دیکسون (تهیه‌کننده برخی از آثار خوانندگانی همچون توپاک شکور، متد من و مری جی. بلایژ) با تصمیمش را روایت می‌کند برای تبدیل‌شدن به یکی از اولین زنان رنگین‌پوستی که به جنبش «#من_هم» یا «#MeToo» پیوست.

۱۴- یادگار با عنوان اصلی Relic

بازیگران: امیلی مورتیمر، رابین نوین، بلا هیتکوت
کارگردان: ناتالی اریکا جیمز
نویسنده: ناتالی اریکا جیمز و کریستین وایت
دسته: نیمه‌شب

هنگامی که ادنا هشتادساله به طرز مشکوکی ناپدید می‌شود، دخترش کی و نوه‌اش سم به خانه قدیمی و در حال تخریب خانوادگیشان می‌روند و سرنخ‌هایی از وخیم‌شدن بیماری زوال عقل او پیدا می‌کنند. زمانی که ادنا به همان شکل مرموزی که گم شده بود پیدا می‌شود، نگرانی کی از این که مادرش نمی‌خواهد یا نمی‌تواند بگوید کجا بوده است با شور و شوق گستاخانه سم نسبت به بازگشت مادربزرگش در تضاد قرار می‌گیرند. بااین‌حال، هر چه رفتار ادنا بی‌ثبات‌تر می‌شود، کی و سم بیشتر احساس می‌کنند که نیرویی مرموز در خانه وجود دارد و کنترل ادنا را در اختیار گرفته است.

یادداشتی کوتاه درباره فیلم ترسناک یادگار ۲۰۱۹

فیلم یادگار

۱۵- فرار از عربستان سعودی با عنوان اصلی Saudi Runaway

کارگردان: سوزان رجینا مورس
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

مونا، یک دختر جوان و جسور در عربستان سعودی است که از کنترل شدن توسط دولت و محدودیت‌های سفت‌وسخت این کشور برای زنان خسته شده. او قرار است طبق تصمیم خانواده و بدون رضایت خودش ازدواج کند و بقیه عمرش را بدون آزادی بگذراند. بنابراین تصمیم می‌گیرد که فرار کند و خود را نجات دهد. مونا مخفیانه تمام لحظات تلاش‌هایش برای فرار را با استفاده از تلفن همراه خود ضبط کرده است. حجاب او، در اغلب مواقع موقعیتی مناسب برای فیلمبرداری مهیا می‌کند. دوربین او نگاهی صمیمی به تفکرات ذهنی‌اش ارائه داده است. با فرارسیدن زمان ازدواج و درنتیجه فرار او، ما از دیدگاه مونا به ریسک زندانی شدن ناشی از این فرار نگاه می‌کنیم. اما آیا برنامه دقیق مونا برای فرار محقق خواهد شد؟ در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ خواهیم دید.

۱۶- سرخوشی با عنوان اصلی Spree

بازیگران: شساشیر زاماتا، دیوید آرکت، کایل مانی، میشا بارتون، جاش اُوَل
کارگردان: یوجین کاتلیارنکو
نویسنده: بوجین کاتلیارنکو و جین مک‌هیو
دسته: فیلم‌های نوآورانه

با کرت (@KurtsWorld96) آشنا شوید: او رویای روزی را در سر دارد که در صدر امپراتوری شبکه‌های اجتماعی بنشیند؛ اما فاصله زیادی با آن روز دارد. کرت در حال حاضر برای شرکت رایدشیر رانندگی می‌کند، که برایش سرگرم‌کننده است زیرا در طول روز با افراد مختلفی روبرو می‌شود. خوشبختانه روشی بی‌نقص برای مشهورشدن پیدا کرده است: #TheLesson. او یک دوربین داخل ماشینش نصب کرده و در طول روز ویدئوهایش را به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. در میانه داستان، یک استندآپ کمدین به همراه مدیربرنامه‌هایش جسی آدامز، با کرت آشنا می‌شوند. حالا او تنها امید ما برای هدایت کردن کرت به سمت راه درست است.

۱۷- یک هزار شکاف با عنوان اصلی A Thousand Cuts

کارگردان: رامونا دیاز
دسته: فیلم مستند آمریکایی – رقابت

در سال ۲۰۱۶، رودریگو دوترته با دادن وعده‌هایی سرشار از احساس خشونت و انتقام، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین شد. او با برنده شدن در انتخابات، تشکیلات سیاسی این کشور را آشفته کرد. تنها چند ساعت پس از وارد شدن به کاخ ریاست جمهوری، اجساد مردم در گوشه و کنار خیابان افتاده بود. رپلر (برترین سایت خبرگزاری آنلاین کشور)، قتل‌ها را بررسی کرد و مشخص شد که جنگ تحریم مواد مخدر توسط دولت تنها جان معتادان فقیر را گرفته است و دلالان ثروتمند آسیبی ندیده‌اند. دوترته تلاش کرد گزارش‌های مستقل را سرکوب کند و یک کارزار ضداطلاعاتی قدرتمند تشکیل داد که آتشی بزرگ در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

۱۸- زنده‌ها با عنوان اصلی Vivos

کارگردان: آی وی‌وی
دسته: فیلم مستند – نمایش اول

در یکی از آخرین روزهای ماه سپتامبر ۲۰۱۴، دانش‌آموزان دانشکده معلمان روستایی آیوتزیناپا با اتوبوس در حال گذر از شهر ایگواالا در ایالت گررو مکزیک بودند که به طرزی وحشیانه توسط نیروهای پلیس و مهاجمان نقابدار موردحمله قرار گرفتند. در نتیجه این حمله، ۶ نفر کشته و ۴۳ دانش‌آموز ربوده شدند. این ۴۳ دانش‌آموز هرگز پیدا نشدند. از آن زمان، خانواده‌های دانش‌آموزان در برزخ سوالات بی‌پاسخ خود زندگی می‌کنند. در حال حاضر، آثار روانی و عاطفی ناشی از خشونت‌های بومی، جامعه مکزیک را به ستوه آورده است. در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ ، روایت آی وی‌وی را از این ماجرا خواهیم دید.

۱۹- وندی با عنوان اصلی Wendy

مروری بر فیلم «وندی»؛ داستان پیتر پن، از نگاهی متفاوت

بازیگران: دوین فرانس، یاشوآ مک، گیج ناکین، گوین ناکین، احمد کیج، کریستوف مین
کارگردان: بن زایتلین
نویسنده: بن زایتلین و الیزا زایتلین
دسته: نمایش اول

وندی و برادرانش در یک خانواده کارگری صمیمی زندگی می‌کنند؛ آنها حس ماجراجویی و شیطنت زیادی دارند و شب‌های طولانی را صرف تماشای رد شدن قطار می‌کنند. زمانی که با پسری مرموز به نام پیتر آشنا می‌شوند، یک ماجراجویی طولانی آنها را به جزیره پیتر می‌رساند. آنها دنیایی جدید را در آنجا تجربه می‌کنند؛ دنیایی بدون بزرگسالان و معلق در زمان. شادابی جوانی و آزادی گسترده در ابتدا آنها را خوشحال می‌کند، اما حس نوستالژی نسبت به زندگی گذشته همیشه دلتنگشان می‌کند. زمانی که آنها متوجه می‌شوند تا آخر عمر کودک باقی خواهند ماند، وندی سعی می‌کند خودش، برادرانش و دیگر کودکان جزیره را با قدرتمندترین ابزارش نجات دهد: عشق به خانواده.

۲۰- زولا با عنوان اصلی Zola

کارگردان: جانیچا براوو
نویسنده: جانیچا براوو و جرمی اُ. هریس
دسته: فیلم درام آمریکایی – رقابت

«آیا می‌خواهید داستان من و این دختر عوضی را بشنوید؟ داستان ما کمی طولانی اما سرشار از تعلیق است.» زولا، پیشخدمت یک رستوران است و روزی از روزها با دختری به نام استفانی آشنا می‌شود؛ این دو بلافاصله با همدیگر دوست می‌شوند. تنها یک روز پس از این آشنایی و ردوبدل کردن شماره تلفن‌ها، استفانی از زولا دعوت می‌کند تا در یک سفر جاده‌ای به سمت فلوریدا او را همراهی کند. هدف آنها کسب درآمد در کلوب‌های رقص فلوریدا است. زولا موافقت می‌کند و به یک‌باره در دیوانه‌وارترین و غیرمنتظره‌ترین سفر عمرش گرفتار می‌شود. بسیاری از تماشاگران منتظر تماشای این ماجرای عجیب‌و‌غریب در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ هستند.


منبع: Roger Ebert

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil