جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم دنیا که پیش‌تر در تاریخ دوم تا دوازدهم سپتامبر برگزار می‌شد، امسال نیز پذیرای مخاطبان خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی های شهرداری و تاییدیه آنها در وب‌سایت ساندی، جشنواره فیلم ونیز در پاییز امسال برگزار خواهد شد. به گفته لوکا زایا (فرماندار استان ونتو)، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم دنیا، که پیش‌تر در تاریخ دوم تا دوازدهم سپتامبر برگزار می‌شد، امسال نیز پذیرای مخاطبان خواهد بود. با اینکه «دوسالانه معماری» و «بینال ونیز» برای یکسال به تعویق افتاده است ولی جشنواره فیلم ونیز بدون تغییر در زمان برگزاری، شروع به‌کار خواهد کرد.

لوکا زایا در گفتگویی با ساندی از علت به تعویق افتادن دوسالانه معماری و کاهش فیلم‌های جشنواره ونیز در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد. به گزارش ورایتی، این جشنواره فیلم‌های متعدد زیادی را در ماه می گذشته موردبررسی قرار داده است. در ادامه، بخشی از نامه‌ای به امضای کارگردان ایتالیایی، (آلبرتو باربرا) را می‌خوانیم که درباره موضوع تعداد فیلمسازان و هنرمندان مشتاق به شرکت در جشنواره فیلم ونیز نوشته شده است:

«همه ما می‌دانیم که برنامه‌ریزی برای این جشنواره تا چه اندازه سخت است و هماهنگی حضور همه شما هنرمندان که شاید با هدف شروع دوباره و معرفی خودتان به دنیای سینما به این جشنواره نگاه می‌کنید، تقریبا غیرممکن است.»

در ادامه‌ این نامه، از تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان برای همراهی کردن با استعدادهای نوظهور امسال دعوت شده است. اگرچه با توجه به شرایط سلامت عمومی و توصیه‌های مسئولان بهداشت، چهره امسال جشنواره ونیز قطعا متفاوت خواهد بود، اما سازمان‌دهندگان این جشنواره فکر می‌کنند که این برنامه می‌تواند در پاییز امسال به خوبی برگزار شود. مسئولان برگزاری پیش‌تر تاکید کرده بودند که برگزاری جشنواره به روش مجازی نخواهد بود. اما برای کسانی که امکان حضور یافتن در جشن را نداشته‌اند ولی اعتبار کافی برای شرکت در آن را دارند، امکانی در پلتفرم‌های آنلاین فراهم خواهد شد. شایان‌ذکر است که در ژانویه‌ گذشته، کیت بلانشت به‌عنوان رئیس داوران انتخاب شد. مرزهای کشور ایتالیا از سوم ژوئن امسال برای اروپاییان بازخواهد شد و صرف‌نظر از محدودیت‌های قرنطینه‌ای، امکان مسافرت درون کشور ایتالیا میسر خواهد بود. این کشور با این که به‌شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت و چندین هفته‌ای را در قرنطینه سپری کرد اما کم‌کم محدودیت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil