آغاز رای گیری جوایز امی ۲۰۲۰ ؛ حضور تنها ۵ نامزد برای بخش لیمیتد سریز

رای گیری جوایز امی ۲۰۲۰ برای تعیین نامزدها آغاز شده است و در ساعت ۱۰ بعدازظهر سیزدهم جولای پایان خواهد یافت. همه بی‌صبرانه منتظر اعلام نتایج هستند.

اعضای آکادمی تلویزیون به‌صورت رسمی برگه‌های سفید رأی خود را برای «برنامه‌های اول وقت» (یا همان Primetime) و «هنرهای خلاق امی» (یا همان Creative Arts Emmys) سال ۲۰۲۰ دریافت کرده‌اند و بعد از ماه‌ها مبارزه‌های انتخاباتی برای جایزه امی، بازی به مراحل پایانی خود رسیده است. مبارزه‌های تبلیغاتی امسال از آنچه انتظار می‌رفت فضای سنتی‌تری داشت و تمام خیابان‌های لس‌آنجلس پر از تبلیغات FYC (برای ملاحظه شما) بود و تعداد جلسات پرسش و پاسخ برگزارشده در برنامه «زوم» به‌قدری بود که هیچکس فرصت تماشای همه آن‌ها را نداشت. متأسفانه، رای گیری نهایی جوایز امی ۲۰۲۰ برای سریال‌هایی که برای نامزد شدن در بخش لیمیتد سریز* رقابت می‌کردند خبرهای بدی به همراه داشت.
*لیمیتد سریز یا limited series: به سریال‌هایی گفته می‌شود که در زمان انتشار قسمت اول آن، تاریخ پایان و تعداد قسمت‌های آن‌ها مشخص شده است.

همانطور که چند هفته پیش مشخص شد، اعضای آکادمی تلویزیون در دقایق آخر به خاطر تعداد متقاضیان ثبت شده تغییراتی را در قوانین رقابت‌ها اعلام کردند. اگر در بخشی از رقابت‌ها کمتر از ۸۰ شرکت‌کننده صاحب صلاحیت حضور داشته باشند، تنها پنج نامزد از میان آن‌ها انتخاب خواهد شد و اگر در بخشی بین ۸۱ تا ۱۶۰ شرکت‌کننده حضور داشته باشند، ۶ نامزد از میان آن‌ها انتخاب خواهد شد و در صورت وجود بیش از ۱۶۱ شرکت‌کننده تعداد ۷ نامزد و برای حضور بیشتر از ۲۴۰ شرکت‌کننده تعداد ۸ نامزد لحاظ خواهد شد. در بخش لیمیتد سریز تنها ۴۱ عنوان شرکت کرده‌اند (که درواقع بیشتر از سال قبل با ۳۵ عنوان است) و این بدان معنی است که بسیاری از سریال‌هایی که تحسین منتقدان را برانگیخته‌اند، نادیده گرفته خواهند شد. سریال‌هایی که شامل «خانم آمریکا» (با عنوان اصلی Mrs. America)، «مردم عادی» (با عنوان اصلی Normal People)، «توطئه علیه آمریکا» (با عنوان اصلی The Plot Against America)، «نگهبانان» (با عنوان اصلی Watchmen)، «توسعه دهندگان» (با عنوان اصلی Devs)، «خانم فلچر» (با عنوان اصلی Mrs. Fletcher)، «پوست درخت» (با عنوان اصلی Barkskins)، «ناراست‌کیش» (با عنوان اصلی Unorthodox)، و «باورنکردنی» (با عنوان اصلی Unbelievable) می‌شود و همچنین سریال‌های محبوبی مانند «آتش‌های کوچک در همه جا» (با عنوان اصلی Little Fires Everywhere)، «هالیوود» (با عنوان اصلی Hollywood) و «دفاع از جیکوب» (با عنوان اصلی Defending Jacob) را هم در بر می‌گیرد.

خبر خوب این است که به خاطر حضور بیش از ۸۰ متقاضی و بالا بودن تعداد بخش بازیگران مکمل که شامل لیمیتد سریز (و همچنین فیلم‌های تلویزیونی) هم می‌شود، تعداد نامزدهای این بخش به ۶ نفر افزایش پیدا کرده است. بخش‌های رقابتی زیر شامل ۶ نامزد در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ خواهند بود:
بازیگر نقش مکمل زن در بخش لیمیتد سریز و فیلم‌های تلویزیونی
بازیگر نقش مکمل مرد در بخش لیمیتد سریز و فیلم‌های تلویزیونی
بازیگر نقش اول مرد در بخش سریال‌های درام
بازیگر نقش اول زن در بخش سریال‌های درام
بازیگر نقش اول مرد در بخش سریال‌های کمدی
بازیگر نقش اول زن در بخش سریال‌های کمدی
و خبر بد این است که تنها پنج نامزد در هر یک از بخش‌های «بازیگر نقش اول مرد در لیمیتد سریز/فیلم‌های تلویزیونی» و «بازیگر نقش اول زن در بخش لیمیتد سریز/فیلم‌های تلویزیونی» حضور خواهند داشت.

با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در بخش‌های «بازیگر نقش مکمل زن/مرد در سریال‌های کمدی/درام»، برای هرکدام از این چهار بخش، ۸ نامزد تعیین خواهد شد.
مابقی بخش‌های مهم تنها مجاز به داشتن ۵ نامزد هستند؛ از جمله بخش‌های «سریال‌های گفت‌وگو محور»، «فیلم‌های تلویزیونی»، «برنامه‌های ویژه-زنده»، «سریال‌های درام یا کمدی کوتاه»، «برنامه‌های ویژه یا سریال‌های غیرداستانی مجری‌محور»، «برنامه‌های با ساختار واقع‌نما»، «برنامه‌های واقع‌نما یا غیرداستانی»، «سریال‌های متنوع کوتاه» و «سریال‌های رقابتی» (که برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ تابه‌حال کمتر از شش نامزد دارد) که همگی ۵ نامزد خواهند داشت. با توجه به تولید بسیار بالای برنامه‌های ویژه مرتبط با شیوع ویروس کرونا، بخش «سریال‌های متنوع اسکچ» ۶ نامزد خواهد داشت.
رای گیری جوایز امی ۲۰۲۰ در ساعت ۱۰ بعدازظهر سیزدهم جولای پایان خواهد یافت. نامزدهای جایزه امی سال ۲۰۲۰ روز بیست و هشتم جولای اعلام خواهند شد.


منبع: The Playlist

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil