سریال تلویزیونی «چاکی» ساخته خواهد شد

مجموعه فیلم‌های «بازی بچگانه» خیلی قابل سرمایه‌گذاری هستند و شاید عامل دنباله‌دار شدن آن‌ها هم همین باشد.

مجموعه فیلم‌های «بازی بچگانه» خیلی قابل سرمایه‌گذاری هستند و شاید عامل دنباله‌دار شدن آن‌ها هم همین باشد. «بازی بچگانه» حتی با وجود بازسازی غیرضروری فیلمش هم هنوز قدرتمندانه ادامه می‌دهد، درحالی‌که ساخت فیلم‌های دیگر دنباله‌دار ژانر وحشت متوقف شده است. دن مانچینی که از ابتدا همراه این دنباله بوده است حالا با سریال تلویزیونی «چاکی» داستان این عروسک قاتل ‫را به خانه‌های مردم می‌برد. سریال، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما مانچینی در یکی از مصاحبه‌های جدیدش وعده داده است که ترکیبی از عناصر وحشت اصلی‌تر فیلم اول خواهد بود و درعین‌حال به تغییرهایی که این مجموعه در طول زمان داشته است هم وفادار می‌ماند.‬

افراد معمولا از شنیدن این حرفم شوکه می‌شوند، اما «بازی بچگانه/چاکی» محبوب‌ترین فیلم دنباله‌دار ژانر وحشت برای من است. حتی توضیح دادنش هم برایم سخت است، اما در این مجموعه فیلم چیز خاصی هست که علاقه من را به‌شدت برمی‌انگیزد و تقریبا عاشق تمام فیلم‌هایی هستم که در این دنباله ساخته شده‌اند. چیزی که بیش از همه باعث ماندگار شدن دنباله «چاکی» شد شیوه اقتباس‌هایی است که طی سال‌ها از آن شد؛ فیلم اول به دنبال ساخت فضای وحشت مرسوم بود. اما همانطور که دنباله‌ها یکی بعد از دیگری ساخته شدند، «بازی بچگانه» به‌مرور زمان تبدیل به چیزی کنایه‌آمیز و کمدی‌تر از قبل شد؛ پیش از آنکه به‌آرامی دوباره به ژانر وحشت معمولی برگردد.

خب حالا چه اهمیتی دارد که سریال تلویزیونی «چاکی» قرار است برای شبکه سای‌فای (Syfy) ساخته شود؟ این موضوع، سریال را به چه سمتی می‌برد؟ طبق گفته‌های دن مانچینی، سریال به همه فیلم‌های ساخته شده وفادار خواهد ماند. مانچینی به سای‌فای گفت: «یکی از کارهایی که همیشه در طول این مسیر و در طی ده‌ها سالی که گذشت و در فیلم‌های مختلف این مجموعه سعی بر انجام آن داشتیم این بود که فیلم‌ها به‌هیچ‌وجه تکراری نشوند. همیشه سعی کردم که در هر فیلم، فضای متفاوتی خلق کنم و «چاکی» را در ژانر و زیرگروه دیگری بسازم. ما از ژانر اسلشر* ساده و معمولی به کمدی و از کمدی به طنز هزل و دیوانه‌وار رفتیم و باز به سمت ژانر وحشت معمولی برگشتیم.»
مانچینی در ادامه حرف‌هایش گفت: «سریال را حتما ببینید، هدف ما این بوده که ترس خالص درون فیلم اصلی یا دو فیلم اول را حفظ کنیم؛ اما درعین‌حال داستان پرنقش و مایه منسجمی را که در این هفت فیلم در طول این سی‌وچند سال گسترش داده‌ایم هم ادامه دهیم. من فکر می‌کنم که طرفدارها از شخصیت‌های جدیدی که به داستان اضافه می‌کنیم و اینکه چگونه از دل شخصیت‌های قدیمی‌مان سر برمی‌آورند، خیلی خوششان بیاید و این فقط در مورد چاکی نیست، بلکه درباره بعضی از شخصیت‌های دیگری که به دیدنشان امید دارید هم هست. احتمال بالایی وجود دارد که سروکله آن‌ها هم پیدا شود.»

در این سریال، بعد از اینکه سر و کله یک عروسک عتیقه چاکی در بساط دست دوم فروشی یک خانه در حومه شهر پیدا می‌شود، این شهر ایده‌آل آمریکائی به هرومرج کشیده می‌شود و قتل‌های وحشت‌آوری موجب برملا شدن رازها و دو رویی‌های اهالی شهر می‌شوند . در همین حال، دوست‌ها و دشمن‌های گذشته چاکی از راه می‌رسند و عامل تهدیدی برای برملا شدن راز پشت این قتل‌ها می‌شوند. نمایش این سریال تلویزیونی احتمالا از همین امسال آغاز خواهد شد.

*فیلم اسلشر (Slasher Film) گونه‌ای از فیلم ترسناک یا دلهره‌آور است که در آن، قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است، قربانی یا قربانی‌هایی (معمولاً از پیش انتخاب‌شده) را به قتل می‌رساند. در فیلم‌های اسلشر، قاتل معمولاً از وسیله‌ای تیز برای این کار استفاده می‌کند؛ مانند یک چاقوی ضامن‌دار، تبر، ساطور، یا کارد آشپزخانه.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil