سریال جدید کارگردان «زولا» با حضور جیک جیلنهال

سریال جدید جیک جیلنهال «دنباله ای از فریبکاری های یک رمان نویس مضطرب» نام دارد که داستان یک بیمار روانی را روایت می‌کند.

جیک جیلنهال قصد دارد در سریال جدید «دنباله‌ای از فریبکاری‌های یک رمان‌نویس مضطرب» به نویسندگی و کارگردانی جانیکزا براوو بازی کند. این سریال با اقتباس از مقاله‌ای ساخته خواهد شد که در مجله نیویورکر منتشرشده است. جیک جیلنهال در این مجموعه نقش یک راوی غیرقابل‌اعتماد را بازی می‌کند که درگیر بحران هویت سفید شده است؛ هویت سفید حالتی روحی یا جسمی است که طی آن، فرد خود یا کس دیگری را سفید‌پوست می‌پندارد. در ادامه با فیلیمو شات همراه باشید.


بنا به گزارش خبرگزاری ددلاین، جانیکزا براوو، نویسنده و کارگردان فیلم موردانتظار «زولا» (با عنوان اصلی «Zola»)، در حال تشکیل تیم خود برای ساخت سریالی اقتباسی از مقاله ایان پارکر، روزنامه‌نگار مجله نیویورکر است؛ این مقاله که به زندگی یک ویراستار کتاب به نام دن مالوری می‌پردازد در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. طبق اطلاعاتی که ددلاین به‌دست آورده، این سریال با محوریت یک راوی غیرقابل‌اعتماد ساخته خواهد شد که از داروی تومور مغزی استفاده می‌کند اما این بیماری را ندارد. او برای مرگ اعضای خانواده‌اش سوگواری می‌کند اما در واقع خانواده‌اش را از دست نداده است. تمام این کارها برای جلب حس همدردی مردم است.

براوو به ددلاین گفت:

«شخصیت اصلی سریال، مردی سفیدپوست است که عقده‌های ذهنی دارد. او از درون به پوچی رسیده و حالا سعی دارد با فریب‌دادن مردم خلاءهای روحی‌اش را پر کند.»

او در ادامه گفت:
«داستان سریال از بهانه‌های بی‌جا شروع می‌شود و به مرور، این بهانه‌ها شکل دیگری به خود می‌گیرند: مادرم به دلیل سرطان درگذشت، برادرم خودکشی کرد و من هم در دو رشته مدرک دکترا دارم. در حقیقت شخصیت اصلی داستان، یک کلاهبردار است. این مجموعه همچنین به مسئله هویت سفید و چگونگی رفتار ما دربرابر آن، به‌عنوان مخاطب می‌پردازد. همکاری با شرکت‌های آناپورنا و ناین استوریز هدیه‌ای برای من بود و من برای آنچه در پیش داریم هیجان‌زده هستم.»

براوو فیلمنامه قسمت آزمایشی یا پایلوت (Pilot) سریال «دنباله ای از فریبکاری های یک رمان نویس مضطرب» را با همکاری برایان ساولسن خواهد نوشت. او در کنار جیک جیلنهال و ریوا مارکر تهیه‌کنندگی اجرایی سریال را برای شرکت فیلمسازی «ناین استوریز» بر عهده خواهد داشت. مگان الیسون (موسس شرکت «آناپورنا پیکچرز»)، سو نیگل، سمی شر و سوزان گلدبرگ، دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال هستند. ساولسن و پارکر هم مدیران تولید پروژه هستند. تاریخ انتشار و توزیع‌کننده این پروژه هنوز تعیین نشده است.

براوو پیش از این در سال ۲۰۱۶ یک قسمت از سریال «آتلانتا» (با عنوان اصلی «Atlanta») را کارگردانی کرده بود. او همچنین در سال ۲۰۱۸ دو قسمت از سریال «فوراور» (با عنوان اصلی «Forever») را برای آمازون پرایم ویدئو کارگردانی کرد. فیلم «زولا» محصول سال ۲۰۲۰، دومین فیلم بلند جانیکزا براوو پس از اولین فیلمش، «لیمو» (با عنوان اصلی «Lemon») است که در سال ۲۰۱۷ اکران شده بود.


درباره فیلم «زولا» یکی از جذابترین آثار حاضر در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ بیشتر بدانید


جیک جیلنهال سال ۲۰۰۶ برای فیلم «کوهستان بروکبک» (با عنوان اصلی «Brokeback Mountain») نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. آخرین فیلم اکران‌شده او، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (با عنوان اصلی «Spider-Man: Far From Home») محصول شرکت سونی در سال ۲۰۱۹ بود. جیلنهال همچنین در فیلم‌هایی مثل «شبگرد» (با عنوان اصلی «Nightcrawler» به کارگردانی دن گیلروی) و «اوکجا» (با عنوان اصلی «Okja‎» ساخته بونگ جون-هو) بازی کرده است. علاوه بر این سریال جدید ، جیک جیلنهال قرار است در فیلم اقتباسی شرکت اپل به نام «برف‌کور» (با عنوان اصلی «Snow Blind») بازی کند؛ این فیلم از رمان گرافیکی شرکت بوم استودیوز اقتباس شده است.


در فیلیمو شات بخوانید: ساخت فیلم «Snow Blind» با اقتباس از یک رمان گرافیکی


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil