فرانکو زفیرلی کارگردان رومئو و ژولیت در سن ۹۶ سالگی درگذشت

رسانه‌های کشور ایتالیا امروز اعلام کردند که فرانکو زفیرلی کارگردان رومئو و ژولیت در سن ۹۶ سالگی در خانه خود در شهر رم پس از دوره‌ای بیماری از دنیا رفت.

«فرانکو زفیرلی» یکی از کارگردان‌ها و تهیه کننده‌های سینما و تئاتر در سن ۹۶ سالگی در گذشت. او در سال ۱۹۶۸ برای ساخت رومئو و ژولیت نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. او روز گذشته در خانه خود در شهر رم درگذشت. پسر او در گفت‌وگو با «آسوشیتد پرس» به این موضوع اشاره کرد که زفیرلی مدتی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، اما سرانجام در آرامش از دنیا رفت. رسانه‌های ایتالیایی هم گزارش دادند که زفیرلی پس از ماها بیماری که در این اواخر هم پیشرفت کرده بود، در گذشت.

فرانکو زفیرلی

در حالی که زفیرلی  در حوزه سینما فیلم‌هایی مانند رومئو و ژولیت، هملت، رام کردن زن سرکش و جین ایر را ساخته، میراث او در تئاتر و اپرا بسیار بیشتر بوده است. دوران طلایی فرانکو زفیرلی در دهه ۶۰ میلادی بوده است.

او در سال ۱۹۶۶ فیلم رام کردن زن سرکش را با بازی «الیزابت تیلور» و «ریچارد برتون» ساخت که به یکی از معروف‌ترین کارهای او تبدیل شد. البته فعالیت زفیرلی تنها در حوزه سینما، تئاتر و اپرا نبود؛ او حتی به مدت دو دوره هم نماینده سنا در مجلس ایتالیا برای حزب حامی «سیلویو برلوسکونی» بوده است. او در سال ۲۰۰۲ هم فیلم «کالاس جاودان» را با بازی «فنی اردان»، «جرمی آیرونز» ساخته بود.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil