«منجمد ۲» هم چنان صدرنشین فروش در جدول باکس آفیس

«منجمد ۲»، بار دیگر در صدر جدول فروش فیلم‌های در حال اکران قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی مرز فروش ۱ میلیارد دلاری را رد خواهد کرد.

آمار فروش انیمیشن «منجمد ۲» باردیگر خبرساز شد؛ «Frozen 2»، که در ادامه قسمت اول آن توسط شرکت دیزنی ارائه شد، بار دیگر در صدر جدول فروش فیلم‌های در حال اکران قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی مرز فروش ۱ میلیارد دلاری را رد خواهد کرد. این فیلم، در طول اکران در ۴۸ کشور و فروش ۹۰ میلیون دلاری، توانست جمع فروش جهانی خود را به ۱۲۴.۹ میلیون دلار برساند. اکنون که ۳ هفته از اکران انیمشین موزیکال کمپانی دیزنی می‌گذرد، جمع فروش جهانی آن بسیار شگفت‌انگیز و حدود ۹۱۹.۷ میلیون دلار اعلام شده است، بنابراین به‌زودی از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور خواهد کرد.

انیمیشن «منجمد ۲» ششمین فیلم شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۹ است که سروصدای زیادی هم به پا کرد. از دیگر فیلم‌های این کمپانی امریکایی که امسال اکران و با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه‌رو شده‌اند می‌توان به «انتقام جویان: پایان بازی»، «شیر شاه»، «علاءالدین»، «داستان اسباب‌بازی ۴» و «کاپیتان مارول» اشاره کرد.

در حال حاضر، انیمیشن «منجمد ۲» هشتمین فیلم مهم سال در سطح جهانی است. به نظر می‌رسد که فروش انیمیشن «منجمد ۲» به‌زودی رکورد فروش «شرک ۲» با ۹۲۳ میلیون دلار را بشکند و در جایگاه دوازدهمین انیمیشن پرفروش تاکنون قرار بگیرد.

خارج از آمریکای شمالی، چین با فروش ۱۰۴.۴ میلیون دلار پرفروش ترین بازار خارجی این فیلم و پس از آن کره با ۷۵.۵ میلیون دلار، ژاپن با ۵۵ میلیون دلار و انگلیس با ۴۳.۱ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نزدیک‌ترین رقیب به فیلم «منجمد ۲»، «جومانجی: مرحله بعدی» است که توسط شرکت سونی ارائه شده و توانسته در ۱۸ بازار بین‌المللی، ۵۲.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم که در ادامه «جومانجی» ساخته شده است، با فروش ۲۵.۳ میلیون دلاری که در چین به‌دست آورده، در جایگاهی بعد از قسمت اول با فروش ۳۹ میلیون دلاری قرار می‌گیرد. «جومانجی» در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

«جومانجی ۲» هم‌چنین در تایوان، مالزی و اندونزی نیز اکران گردید و توانست به ترتیب ۲.۳ میلیون دلار، ۴.۶ میلیون دلار و ۶.۴ میلیون دلار بفروشد. اکران این فیلم در کشورهای دیگر از هفته آینده آغاز خواهد شد.

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که اکران فیلم «The tentpole» با بازی ستارگانی چون دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک و نیک جوناس، از هفته آینده در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که در ابتدای اکران حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان این فیلم، روایت‌گر ماجرای دوستانی است که به‌طور ناخواسته وارد یک بازی ویدیویی می‌شوند.

فیلم «The tentpole» دنباله قسمت قبلی خواهد بود که بر اساس ماجراجویی رابین ویلیامز در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت سونی روی پرده رفت و با فروش حیرت‌انگیز ۹۶۲ میلیون دلاری به اکران خود پایان داد.

فیلم «آخرین کریسمس» در ژانر کمدی رمانتیک و به کارگردانی پال فیگ توانست در فروش جهانی خود ۸۴.۸ میلیون دلار به‌دست آورد. از بازیگران این فیلم می‌توان به امیلیا کلارک و اما تامپسون اشاره کرد. «آخرین کریسمس»، طی هفته‌ای که گذشت در روسیه، کره و مکزیک به ترتیب ۱.۵ میلیون دلار، ۱ میلیون دلار و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشته است.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil