فیلم زرد یعنی درد

فیلم زرد یک درام اجتماعی تلخ و گزنده است. فیلمی که شما را با فراز و نشیب زندگی یک شهرنشین قرن بیست‌ویک آشنا می‌کند.

فیلم زرد با مهر خوردن بلیت‌های پرواز میلان شروع می‌شود. داستان پنج جوان ایرانی که برای اختراعی در بهینه‌سازی برق، بورسیه‌ ایتالیا شده‌اند. پنج بازیگر باتجربه در این فیلم به‌عنوان مخترع بازی می‌کنند. جریان شیرین داستان با تصادف حامد (شهرام حقیقت دوست) و پس از آن با به کما رفتن او بر اثر بیماری‌ای که قصد پنهان کردن آن را داشته است، برهم می‌خورد. نهال (ساره بیات) همسر حامد به همراه دوستانشان باید کبدی برای پیوند پیدا کنند. به خاطر همین با فردی آشنا می‌شوند که در قبال کبد پدر خود مبلغ زیادی می‌‌خواهد. جمع‌آوری پول، خرده داستان‌هایی را تشکیل می‌دهد و ما را با زندگی و شخصیت افراد آشنا می‌کند.

موضوع اصلی داستان حول پیوند اعضای بدن می‌گردد. اما کارگردان و نویسنده‌ فیلم در میانه داستان با داخل کردن معضلات و مشکلات اجتماعی گوناگون بیننده را کمی سردرگم می‌کنند. مسائلی مثل بی‌توجهی به نخبگان، خیانت به همسر، عشق‌های شکست‌خورده و درخواستِ نامشروع پسر همسایه در مقابل قرض از گوشه‌های ماجرای اصلی می‌رویند و کارگردان آن‌ها را بی‌پاسخ در نیمه‌راه رها می‌کند. این مسائل از کیفیت فیلم کم می‌کند. ولی آقای تقی زاده در اولین تجربه کارگردانی خود توانسته داستان اصلی را به سرانجام برساند و پایانی قابل‌قبول برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد.

فیلم زرد یک درام اجتماعی تلخ و گزنده است. فیلمی که شما را با فراز و نشیب زندگی یک شهرنشین قرن بیست و یک آشنا می‌کند. کارگردان از تیم بازیگری خوبی برای فیلم خود استفاده کرده است. بازیگرانی که قبول مخترع بودن آن‌ها برای ببینده سخت و دشوار است ولی غم و نگرانی داستان را به خوبی می‌توانند انتقال بدهند. تاثیر واقعی این فیلم بیشتر از فیلمنامه بر دوش بازی خوب بازیگرانش بوده است. منتقدان این فیلم را اثری تقلیدی از سینمای اصغر فرهادی می‌دانند. هرچند این حرف تا حدودی صحیح است ولی تقی‌زاده با استفاده‌ خوب و بعضا خلاقانه از دوربین‌های خود و با بازی خوبی که از بازیگران خود گرفته نشان داده است که در آینده کارگردانی صاحب سبک بوده و فیلم ‌های تاثیر گذاری از او خواهیم دید. فیلم زرد با وجود اینکه تصویری غمناک و پردرد از جامعه خود به تصویر می‌کشد، توانسته است با وجود کمدی‌های پرفروش سال ۹۶، جزو ده فیلم پرفروش سال بالاتر از «ماجرای نیمروز» و «بدون تاریخ، بدون امضا» قرار بگیرد و مخاطب خود را راضی نگه دارد. این فیلم که در جشنواره‌های روسیه و چین توانسته جوایزی به همراه داشته باشد می‌تواند برای یک ساعت و نیم شما را در کشاکش یک ماجرای پرتلاطم میخکوب نگه دارد.

نگاهی به فیلم ماجرا نیمروز (رد خون)


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil