بازگشت به ریشه‌ها و بحث درباره بهترین‌های جشنواره امسال

آخرین اپیزود از پادکست فیلیمو شات به جمع‌بندی جشنواره فجر سی‌و‌هشتم اختصاص دارد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره فجر هم بعد از ده روز به کار خود پایان داد. جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های قبل، فیلم‌های متنوع‌تری داشت. متنوع از منظر ژانر، ایده، موضوع و حتی لوکیشن. در عوض، کمتر با فیلمی تمام و کمال برخورد داشتیم.
برای گفتگوی بیشتر درباره‌ فیلم های روز آخر و جمع‌بندی فیلم‌های جشنواره امسال، با پادکست فیلیمو شات همراه باشید.


چه خواهیم شنید؟

در آخرین اپیزود از پادکست فیلیمو شات که به دلیل پرداختن به کل فیلم‌ها و جمع‌بندی جشنواره، مدت زمان بیشتری هم دارد، علی ملاصالحی با سید آریا قریشی، فرشاد رضایی و مدیسا مهراب‌پور به گفتگو نشسته است.

در بخش اول برنامه، منتقدها ابتدا درباره‌ «خورشید» آخرین ساخته‌ مجید مجیدی صحبت می‌کنند که مهم‌ترین فیلم به نمایش درآمده در روز آخر بود و علاوه بر واکنش مثبت منتقدان، در چندین رشته نیز نامزد جایزه شد و پیش‌بینی می‌شود که در میان برندگان هم حضور پررنگی داشته باشد. مجیدی پس از سال‌ها غیبت، به همان سینمای خاص و شخصی خودش بازگشته است و سعی کرده تا الگوهای سینمای مدنظرش را به روز کند.

در ادامه، بحث فراتر از یک فیلم می‌رود و درباره‌ کلیت فیلم‌های جشنواره است؛ از ایده و تم گرفته تا ساختار و رویکرد. این که فیلم‌های ارزان و مستقل چطور در کنار پروژه‌های عظیم و پرخرج تعریف می‌شوند و کدام جریان، مسیر سینمای ایران را در آینده تعیین خواهد کرد.

گفتگو درباره نامزدهای جشنواره امسال (این برنامه دقایقی بعد از اعلام آن‌ها از سوی دبیرخانه جشنواره، ضبط شده است) در رشته‌های مختلف، غایبان و شگفتی‌های این فهرست و درنهایت پیش‌بینی برندگان احتمالی در شب اختتامیه و کسانی که دست پر مراسم را ترک خواهند کرد، بخش دیگری از اپیزود نهایی را تشکیل می‌دهد.

پادکست فیلیمو شات برای بیشتر شنیدن درباره فیلم های روز آخر جشنواره فجر ، جمع‌بندی این دوره و بررسی نامزدها و پیش‌بینی برندگان احتمالی سیمرغ در دسترس شما قرار دارد.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil