قوانین جایزه امی در سال ۲۰۲۱ دست‌خوش تغییر می‌شوند

قوانین امی ۲۰۲۱ با سال‌های پیش متفاوت خواهد بود تا کیفیت مراسم بهبود یابد. برای اطلاع از جزییات با فیلیمو شات همراه باشید.

هرسال بعد از این‌که از شور و هیجان مراسم جوایز امی کاسته می‌شود، انجمن مسابقات تلویزیونی و شورای آن فصل گذشته را مرور می‌کنند تا فصل بعدی متفاوت‌تر برگزار شود. به همین دلیل است که هرسال از گوشه و کنار اخبار دنیای سینما می‌شنویم قوانین فصل جدید جوایز امی دست‌خوش تغییر شده‌اند، این تغییرات تنها به دلیل بهبود کیفیت مراسم انجام می‌شوند. بنابراین قوانین سال ۲۰۲۰ در امی ۲۰۲۱ تکرار نخواهند شد.

در این‌باره،‌ فرانک شرما مدیرعامل آکادمی گفت: «بازبینی سالانه‌ ما بر قوانین و شرایط تهیه‌کنندگان امی از همه چیز مهم‌تر است. انجمن و شورای مسابقات وظیفه‌ ارزیابی سالانه قوانین را عهده‌دار شدند و با تدبیر و آنالیز فصل قبل مطمئن می‌شوند که مراسم امی ۲۰۲۱ هم مرتبط و همگام‌ با اهداف این صنعت خواهد بود.»

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این فصل ادغام برنامه‌های رنگارنگ (با عنوان اصلی Variety show) به نام Talk Show وVariety Sketch در یک دسته‌بندی و تحت‌عنوان Outstanding Variety است. جالب است بدانید، قانون در سال ۲۰۱۵ درست برعکس قانون جدید بود و این دو برنامه به صورت جداگانه موردبررسی قرار می‌گرفتند؛ همچنین قبل ‌از سال ۲۰۱۵، برنامه‌های متنوع این شو برای کسب جایزه با هم رقابت می‌کردند. درسال ۲۰۱۹ تنها سه برنامه برای دریافت جایزه‌ Outstanding Variety Sketch Series نامزد شدند اما درآخر، برنامه‌ پخش زنده شنبه شب (با عنوان اصلی Saturday Night Live) توانست جایزه را برای چهارمین بار به‌صورت متوالی از‌ آن خود کند.

البته ناگفته نماند که دسته‌بندی همچنان شامل Talk Show وVariety Sketch خواهد بود اما هریک به‌صورت کاملا مجزا و جداگانه بررسی خواهند شد.
اما این دو شو، تنها شوهای برنامه‌ رنگارنگ نیستند که شامل قانون جدید می‌شوند؛ Short-Form Comedy/Drama Series و Short-Form Variety Series نیز با هم ادغام می‌شوند و در دسته‌بندی جدید Outstanding Short-Form Comedy ،Drama یا Variety Series قرار می‌گیرند.

این تغییرات به اینجا ختم نمی‌شوند؛ برای برنامه‌های رادیو و تلویزیون هم قوانین جدید در نظرگرفته شده ‌است؛ تمامی رقبا در دسته‌بندی جدید به نام Outstanding Limited و یا مجموعه‌ آنتولوژی قرار می‌گیرند. با این تغییر جدید در قوانین امی ۲۰۲۱ دیگر وضعیت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نامعلوم نخواهند بود به این صورت که برنامه‌ها یا در دسته‌ی کمدی یا درام قرار خواهند گرفت و نکته‌ مثبت این است که قسمت‌هایی از برنامه‌ها به‌صورت جداگانه در دسته‌بندی TV Movie (تله‌فیلم) قرار می‌گیرند. (مثل سریال آیینه سیاه)

اما آیا هدفی پشت این قانون‌های جدید است؟ همان‌طور که تاکنون حدس‌زده‌اید تلاش آکادمی، تشخیص ساده‌تر دسته‌بندی فیلم‌هاست و این‌که بدانیم کدام‌یک از فیلم‌ها در دسته‌ نمایشی و کدام در دسته‌ فیلم‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند؛ به‌خصوص این‌روزها که روش‌های انتشار فیلم‌ در صنعت سینما رو به توسعه است و با وجود شیوع ویروس کرونا، توزیع فیلم‌ها به سالن‌های سینما ختم نمی‌شود و به روش‌های گوناگونی منتشر می‌شوند. بنا به همین دلیل بود که آکادمی اعلام کرد هر فیلم غیر مستندی که در لیست آکادمی علوم و هنرهای سینما قرار بگیرد و صلاحیت آن برای شرکت در اسکار بررسی شود، در میان شرکت‌کنندگان جوایز امی نخواهند بود. به‌عبارت دیگر، هر برنامه‌ای که نامزد دریافت جایزه‌ اسکار شود، شرایط حضور در میان کاندیداهای امی را نخواهد داشت.

از دیگر دسته‌بندی‌ها می‌توان به دسته‌بندی‌ Outstanding Stunt Performance اشاره کرد؛ این دسته بندی مخصوص بدلکاران و حضور آن‌ها به‌صورت تیمی یا فردی در ژانر درام و کمدی و یا فیلم و سریال است.
همچنین طبق اخباری که قبلا اعلام شده‌ بود، دسته‌بندی برنامه‌های کودک که قبلا تحت نظارت آکادمی بوده ‌است، به آکادمی ملی علوم و هنرهای تلویزیون سپرده شده‌. این تغییر، بررسی برنامه‌های کودک را راحت‌تر کرده است. همچنین آکادمی ملی علوم و هنرهای تلویزیون سابقه‌ نظارت بر بخش عمده‌ای از دسته‌بندی برنامه‌های کودک را در Daytime Emmy Award داشته ‌است.


برندگان جایزه امی ۲۰۲۰ اعلام شدند؛ فهرست کامل + تصاویر


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil