جدیدترین فیلم‌های مستند حیات وحش

درباره جدیدترین فیلم‌های مستند حیات وحش در این وبلاگ بخوانید.

مستند حیات وحش شکلی از مستند است که در آن حقایق زندگی حیوانات مختلفی مانند شیرها، پلنگ‌ها، فیل‌ها و سایر جاندارانی که در حالت عادی مشاهده زندگی آن‌ها برای ما میسر نیست، به نمایش گذاشته می‌شود.
این مستندها طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از مواقع آن‌‌چنان کششی دارد که می‌تواند مخاطب را پای تلویزیون میخ‌کوب کند. برای بسیاری از افراد مشاهده مستندهای حیات وحش، بسیار جذاب‌تر از مشاهده یک مسابقه فوتبال است.
اگر شما هم طرفدار فیلم‌های مستند هستید احتمالا می‌دانید که فیلم‌های مستند حیات وحش بیش‌تر در کشورهای خارجی تولید می‌شوند و فیلم‌های مستند کشورهای آمریکایی در بین دیگر فیلم‌های مستند از کیفیت و جذابیت بیش‌تری برخوردارند. فیلم‌های حیات وحش در بیش‌تر مواقع کاملا دست‌ نخورده هستند و هیچ‌گونه دخالتی در ضبط فیلم‌های مستند اتفاق نیفتاده است.

اما اگر واقع‌بین باشیم در برخی موارد هم فیلم‌های مستند دچار دست‌کاری‌های ریزی می‌شوند تا مخاطبان هیجان بیش‌تری را تجربه کنند.
در هنگام فیلم‌برداری مستندهای حیات وحش کارگردان و فیلم‌بردار باید تبحر بسیار زیادی در کنترل صحنه و شکار لحظه‌های خاص داشته باشند چراکه ممکن است نتوانند یک صحنه شبیه به آن لحظه را شکار کنند.
به گفته برخی از کارگردانان فیلم‌های مستند حیات وحش، برخی از صحنه‌ها بعد از چندین ماه انتظار شکار شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که مراحل ساخت یک مستند تا چه حد می‌تواند دشوار و پیچیده باشد.

احتمالا برای شما جالب باشد که بدانید برای ساخت یک مستند جذاب حیات وحش، زمان زیادی لازم است و تیم‌های ساخت مستند، حداقل از یک هفته قبل، باید در محل فیلم‌برداری حاضر باشند تا بتوانند در زمان مناسب از سوژه مورد نظر تصویربرداری کنند.
در سال‌های اخیر فیلم‌های مستند بسیار جالبی تولید شده است که برخی از آن‌ها جذابیت بیش‌تری برای مخاطبان دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم جدیدترین فیلم‌های مستند حیات وحش دنیا را به شما معرفی کنیم. در این لیست سعی شده است تا بهترین مستندها معرفی شوند و توضیحات کوتاهی در مورد آن داده شود تا در صورت علاقه داشتن به تماشای آن بنشینید.

سیاره آبی ۲ / Blue Planet 2

 مستند سیاره آبی
مستند سیاره آبی

اگر به دنیای اقیانوس‌ها علاقه دارید مطمئن باشید که تماشای مستند «سیاره آبی» می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد؛ مستند سیاره آبی در سال ۲۰۱۷ میلادی اکران شد.البته نسخه‌ی اول این فیلم در حدود سال ۲۰۰۱ تولید شد.
مستند سیاره آبی یکی از موفق‌ترین مستندهای آبی است که با گویندگی ”دیوید اتنبرو” همراه است و اگر زبان اصلی آن را مشاهده می‌کنید می‌توانید لذت بیش‌تری از آن ببرید.
این مستند حیات وحش به قسمت‌های ناشناخته اقیانوس‌ها سفر می‌کند و از حقایق مرموز اقیانوس‌ها پرده برمی‌دارد.

یکی از مزیت‌های قابل توجه نسخه‌ی دوم مستند نسبت به سری اول آن، کیفیت بسیار بالای فیلم‌برداری است. البته لازم به‌ذکر است که به‌خاطر پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر و امکان سفر به نقاط خاص اقیانوس، این مستند بسیار شگفت‌انگیزتر از نسخه‌ اول آن است.
به گفته کارگردان این مجموعه هیچ مکانی شگفت‌انگیزتر از اعماق اقیانوس‌ها نیست و بشر در شناخت اقیانوس‌های آبی بسیار ضعیف عمل کرده است. اما مشاهده مستنداتی از این دست می‌تواند دانش حداقلی در این زمینه به شما بدهد. پس بهتر است در اولین فرصت این مستند آبی را مشاهده کنید تا از رازهای اقیانوس‌ها مطلع شوید.

حکومت جادویی زمین / Earth’s Magical Kingdom

استرالیا یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای جهان است که طبیعت بکری دارد. در این کشور بیابان‌ها و اقیانوس‌های جذابی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها حتی برای خود مردم استرالیا نیز ناشناخته است. کانگوروهای استرالیا شاید معروف‌ترین حیواناتی هستند که از قاره استرالیا در ذهن مردم هستند و در قسمتی از این مستند حیات وحش به شرح زندگی آن‌ها پرداخته شده است.
اگر در مورد اقیانوس‌ها و بیابان‌های این کشور به‌دنبال اطلاعات هستید می‌توانید با مشاهده این مستند برای چند ساعتی سرگرم شوید و نکات جالبی را یاد بگیرید.

مستند «حکومت جادویی زمین» در ۳ قسمت یک ساعته از شبکه BBC منتشر شده است و در قسمت‌های یک تا سه به ترتیب به موضوعات بیابان‌ها، اقیانوس‌ها و زندگی مردم استرالیا پرداخته شده است.
در قسمت سوم این مجموعه که به بررسی زندگی مردم استرالیا پرداخته شده است می‌توانید نزدیکی مردم این کشور با حیوانات را به‌خوبی لمس کنید. این مجموعه مستند در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر و به‌سرعت به یکی از مستندهای برتر سال تبدیل شد.
در این مسیر ۳ ساعته با یک حیوان هم آشنا می‌شوید که احتمالا تابه‌حال نامی از آن نشنیده‌اید؛ این حیوان گونه نادری از جوجه تیغی است که ”اچیدنا” نام دارد.

بازی عاج و تخت / The Ivory Game

 مستند بازی عاج و تخت
مستند بازی عاج و تخت

اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند نام مستند بازی عاج و تخت است. این مستند با کمی شیطنت نامی شبیه به سریال معروف ”بازی تاج و تخت” انتخاب کرده است.
همین موضوع باعث شده است تا مخاطبان انتظار بالایی را از این فیلم داشته باشند که البته این مستند در سطح انتظارات آن‌ها ساخته شده است. به‌محض شروع مستند بازی عاج و تخت، شما می‌توانید متوجه جذابیت و کیفیت بصری آن می‌شوید.
مشاهده این فیلم به‌همراه خانواده می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سرگرمی، برای بعدازظهر یک روز تعطیل باشد.
دو کارگردان این مجموعه به‌خوبی توانسته‌اند صحنه‌های هیجان‌انگیز را در دل مستند جدیدشان جای دهند. در این فیلم تجارت پرسود حیوانات به‌خوبی نشان داده شده است و مکان فیلم‌برداری آن در جنوب شرقی آفریقا است.

این مکان یعنی جنوب شرقی آفریقا، زیستگاه اصلی فیل‌ها روی کره زمین است. بومی‌های این منطقه به‌خوبی از این موجودات محافظت می‌کنند.
در این مستند حیات وحش صمیمت فیل‌ها به‌گونه‌ای به تصویر کشیده شده است که شما را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته سازندگان مستند بازی عاج و تخت در راستای رسالت اجتماعی خود به‌بهترین شکل ممکن توانسته‌ است پیچیدگی‌های صنعت قاچاق حیوانات را به مخاطب نشان دهد و از طرف بسیاری از فعالان حوزه محیط زیست تحسین شده است.
مستند بازی عاج و تخت توسط Kief Davidson  و Richard Ladkani ساخته شده است که هر دوی این افراد از مستندسازان ماهر حیات وحش هستند. در قسمت‌هایی از این مستند به بررسی کامل مشکلات چرخه حیات فیل‌ها پرداخته می‌شود؛ موضوعی که باعث شده است تا در قرن اخیر، جمعیت فیل‌های آفریقایی ۹۷ درصد کاهش پیدا کند.
لازم به‌ ذکر است مستند بازی عاج و تخت در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است و مدت زمان پخش آن در حدود دو ساعت است.

سیاره زمین۲ / Planet Earth 2

هیچ جای تعجبی ندارد که لقب بهترین مستند سال‌های اخیر را به مستند ستاره زمین ۲ بدهیم. مستند سیاره زمین۲، پس از موفقیت چشم‌گیر سری اول آن(سری اول در سال ۲۰۰۶ پخش شده است.)ساخته شد.
البته در ابتدا قرار بود این مستند با نام “تنها سیاره زمین” منتشر شود، اما در سال ۲۰۱۶ به نام “سیاره زمین۲ تغییر یافت. این مستند یکی از باکیفیت‌ترین مستندهای تاریخ است و کیفیت فیلم‌برداری آن با کیفیت خارق‌العاده ۴K UltraHD تصویربرداری شده است.

مستند سیاره زمین ۲ در بیش‌از ۴۰ کشور جهان فیلم‌برداری شده است و موسیقی متن جذاب آن توسط هانس زیمر ساخته است. زمان فیلم‌برداری این مجموعه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به‌طول انجامیده است و دارای ۶ قسمت مختلف است. مشاهده مستند سیاره زمین ۲، شما را با رازه‌های کره زمین آشنا می‌کند و بیش‌تر مکانهای شگفت‌انگیز جهان را به شما نشان می‌دهد. مستند سیاره زمین گسترده‌ای از قطب شمال تا صحراهای گرم آفریقا را به‌خوبی پوشش می‌دهد و مطالب ارزش‌مندی را در مورد این مکان‌ها به شما ارائه می‌کند. این مستند چالش‌برانگیز می‌تواند زیستگاه‌های مختلف کره زمین را نیز بررسی می‌کند و از مهم‌ترین تهدیدات آینده کره زمین صحبت می‌کند.

سیاره ما / Our Planet

مستند سیاره ما
مستند سیاره ما

مستند حیات وحش سیاره ما  به‌تازگی تولید شده است و از شبکه معروف نت‌فلیکس پخش شده است. این مستند تجربه بسیار متفاوتی را از اتفاقات طبیعت در اختیار شما قرار می‌دهد.
در نظر داشته باشید که مشاهده مستند سیاره ما برای همه سنین مناسب نیست و طبق گفته سازندگان، مشاهده آن برای افراد بالای ۱۵ سال مناسب است. این مستند حیات وحش دارای ۸ قسمت مختلف است که در هرکدام از قسمت‌ها به‌بررسی موضوعی خاص پرداخته شده است.
موضوع قسمت‌های یک تا هشت مستند «سیاره ما» به‌شرح زیر است:

  • قسمت اول: یک سیاره
  • قسمت دوم: یخچال‌ها و مناطق یخ‌زده
  • قسمت سوم: جنگل‌های بارانی و حیوانات آن
  • قسمت چهارم: دریاهای ساحلی
  • قسمت پنجم: بیابان‌ها
  • قسمت ششم: دریاهای مرتفع
  • قسمت هفتم: آب‌های شیرین
  • قسمت هشتم: جنگل‌ها

همان‌طور که مشاهده کردید هر کدام از قسمت‌های این مجموعه به‌بررسی موضوعی خاص می‌پردازد که می‌تواند سبب آشنایی شما با بیش‌تر چرخه‌های طبیعت هستی شود. این مجموعه برخلاف بسیاری از مجموعه‌های دیگر مستند حیات وحش به‌صورت تک‌بعدی نیست و سعی کرده است تا مخاطبان را با بسیاری از جنبه‌های طبیعت آشنا کند.

فرمانروایی منجمد زمین(Earths Frozen Kingdom)

آلاسکا یکی از مناطق جادویی کره زمین است که تعداد زیادی مستند در مورد جنبه‌های مختلف طبیعت آن ساخته شده است. مستند «فرمان‌روایی منجمد زمین» یکی از جدیدترین مستندهای ساخته شده در مورد این منطقه‌ی شگفت انگیز است که به‌صورت تک قسمتی منتشر نشده است و هر قسمت از فصل اول آن در حدود یک ساعت است.
این مستند توسط Dougray Scott روایت می‌شود و به‌بررسی چرخه‌ی یک سال کامل در آلاسکا می‌پردازد. البته فقط قرار نیست که شما شاهد زندگی حیوانات باشید و زندگی ساکنین آلاسکا نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اگر به شکار حیوانات دریایی علاقه دارید این مستند را از دست ندهید چراکه این فیلم به‌خوبی توانسته شکار در اعماق اقیانوس‌ها را به‌تصویر بکشد.
لازم به‌ذکر است که این مستند در سال ۲۰۱۵ میلادی از شبکه TWO منتشر شده است.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil