جزئیات جدید درباره موجود وحشی فیلم «انتلرز» از زبان گی‌یرمو دل تورو

گی‌یرمو دل تورو، تهیه‌کننده فیلم «انتلرز» (Antlers)، طی مصاحبه‌ای جزئیات موجود خیالی فیلم که الهام‌گرفته از افسانه وندیگو است را فاش کرد.

اسکات کوپر و گی‌یرمو دل تورو، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «انتلرز» (با عنوان اصلی «Antlers») روز شنبه در گردهمایی کتاب‌های مصور در مورد فیلم جدیدشان صحبت کردند. اسکات کوپر در مورد اولین فیلم ژانر وحشت خود که درباره رابطه یک پسر با موجودی ماوراءالطبیعی است گفت بدون حضور گی‌یرمو دل تورو به عنوان تهیه‌کننده‌ای که استاد خلق موجودات خیالی است، تمایلی به کارگردانی فیلم نداشته. این دو نفر در طول گردهمایی روز شنبه در مورد چگونگی خلق موجود وحشی فیلم «انتلرز» که نیمه دیجیتال-نیمه واقعی است به گفت‌وگو نشستند. با فیلیمو شات همراه باشید.


حضور کریستین بیل در فیلم چشم آبی روشن | منتظر اثری متفاوت باشید!

درباره فیلم «انتلرز» بیشتر بخوانید: ۵۶ فیلم برتر سال ۲۰۲۰


فیلم «انتلرز» بر اساس داستان کوتاهی به نام «پسر ساکت» نوشته نیک آنتوسکا (نویسنده سریال‌های «هانیبال» با عنوان اصلی «Hannibal» و «تظاهر» با عنوان اصلی «The Act») نوشته شده است. موجود ماوراءالطبیعی و محوری فیلم بر اساس موجودی اسطوره‌ای از افسانه‌های سرخ‌پوست‌های آلگونکوئین به نام وندیگو خلق شده است. طبق افسانه‌ها، انسان‌ها بر اثر طمع و ضعف به وندیگو تبدیل می‌شوند؛ موجودی تشنه خون که به خاطر توانایی انجام اعمال شرورانه، بسیار خطرناک است.

دل تورو گفت:

«وندیگو نشانه‌هایی بسیار منحصربه‌فرد دارد که باید در نظر گرفته شوند؛ برای مثال، وجود شاخ ضروری است. من گفتم باید حواسمان جمع باشد که ما یک هیولا خلق نمی‌کنیم، بلکه یک الهه می‌سازیم. برای همین طراحی ما باید عناصری کاملاً غیرطبیعی داشته باشد تا تقریباً سورئال و انتزاعی به نظر برسد.»

او در ادامه گفت: «وندیگو باید ظاهری باستانی، قدرتمند و آمیخته با طبیعت داشته باشد.» برای مثال، سازندگان فیلم تصمیم گرفتند در عوض استخوان‌های معمولی موجودات زنده، استخوان‌هایی برای وندیگو طراحی کنند که بیشتر شبیه زغال‌سنگ باشد.

موجود وحشی فیلم انتلرز

نگاهی عمیق به فیلم «داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی» به تهیه‌کنندگی گی‌یرمو دل تورو


اسکات کوپر، کارگردان فیلم نامزد اسکار «دل دیوانه» (با عنوان اصلی Crazy Heart) و فیلم‌های «متخاصمان» (با عنوان اصلی Hostiles) و «عشاء ربانی سیاه» (با عنوان اصلی Black Mass)، گفت کار کردن با دل تورو و گای دیویس، طراح و همکار همیشگی‌اش، تجربه بسیار آموزنده‌ای برای او بوده است. هر سه نفر به صورت متناوب در حال کار کردن روی قصه بودند و قبل از آن‌که این موجود واقعاً ساخته شود ایده‌هایشان را به صورت مستمر اصلاح می‌کردند.

کوپر گفت: «گی‌یرمو به چیزهای خیلی عمیق‌تری فکر کرده است. او می‌گفت ما باید بدانیم موجود وحشی فیلم «انتلرز» چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؛ او از مرکز کره زمین می‌آید و این یعنی پوسته‌اش، سنگ‌های معدنی‌اش و خاکستر داغش باید در نظر گرفته شوند. وندیگو این‌چنین طراح شده و باید اعتراف کنم که واقعاً طراحی زیبایی دارد. شین ماهان که در شرکت «لگسی افکتس» سرپرست افکت‌های این موجود بوده، از یک تکنیک لباس انیمیشنی هیبریدی استفاده کرده است؛ تکنیکی که در فیلم‌های «آواتار» (با عنوان اصلی Avatar)، «پارک ژوراسیک» (با عنوان اصلی Jurassic park) و «نابودگر» (با عنوان اصلی Terminator) هم استفاده شده بود.»

دل تورو این تکنیک را مشابه تکنیک استفاده‌شده در فیلم «تقلید» (با عنوان اصلی Mimic) محصول سال ۱۹۹۷ و همچنین شبیه تکنیکی توصیف کرد که اخیراً از آن در فیلم برنده اسکار «شکل آب» (با عنوان اصلی The Shape of Water) استفاده شده بود. در این تکنیک چشم‌های هیولا و بیان حالات جزئی او به صورت دیجیتالی به آن اضافه می‌شود.


مصاحبه با بونگ جون-هو در مورد هیولای فیلم «میزبان» را در فیلیمو شات بخوانید


کوپر که سفیدپوست است گفت برایش مهم بوده تا از یک سرخ‌پوست آمریکایی و متخصص اقوام اولیه برای روایت این داستان کمک بگیرد. در میان این متخصصان، نام کریس ایر، کارگردان فیلم «علامت‌های دود» (با عنوان اصلی Smoke Signals) هم به چشم می‌خورد.

کریس ایر در مستند کوتاهی که در گردهمائی پخش شد گفت:‌«وندیگو یک تمثیل است؛ جانوری که آمده تا کارهای نادرستی که مردم انجام می‌دهند را فیصله دهد.» دکتر گریس ال. دیلون، استاد دانشگاه ایالت پورتلند، که به گفته کوپر بهترین متخصص کشور در زمینه وندیگو است، هم یکی دیگر از مشاوران فیلم «انتلرز» است.


منبع: IndieWire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil