نقد و بررسی انیمیشن «نفرت‌انگیز»

یک دختر نوجوان چینی برای مرگ پدر خود سوگوار است، تا این‌که یک موجود افسانه‌ای به‌صورت ناگهانی وارد زندگی‌اش می‌شود.

یک دختر نوجوان چینی به نام یی (با صداپیشگی کلویی بنت) برای مرگ پدر خود سوگوار است، تا این‌که یک هفالومپ سفید (موجودی افسانه‌ای) به‌صورت ناگهانی وارد زندگی‌اش می‌شود. خیلی زود معلوم می‌شود که این هفالومپ درواقع یک مرد برفی منفور است که برای بازگشت به خانه خود به کمک نیاز دارد و افرادی شرور به دنبالش هستند تا او را برای رسیدن به اهداف شوم خود بگیرند. در نقد و بررسی انیمیشن «نفرت انگیز» با فیلیمو شات همراه باشید.


بعضی از شخصیت‌های خیالی، در مقایسه با سایرین از پشتوانه بهتری برخوردارند؛ به‌عنوان مثال، بانییپ که افسانه‌ای استرالیایی با ظاهری عجیب (ترکیبی از خرس و اردک) است، هنوز فیلم یا سریالی ندارد؛ اما از طرف دیگر، یتی (هیولای افسانه‌ای) فقط در عرض یک سال توانسته در سه فیلم انیمیشنی حضور پیدا کند. انیمیشن «نفرت انگیز» که پس از «پاکوچولو» و «لینک گم‌شده» به نمایش درآمده و صداپیشگانش هم به‌اندازه دو فیلم قبلی مطرح نیستند، داستان یکی از همین موجودات پشمالوی بزرگ را روایت می‌کند که راهی سفری برای بازگشت به خانه خود در هیمالیا می‌شود و سه کودک هم در این راه به او کمک می‌کنند: یی ویولن‌نواز (با صداپیشگی بنتجین خونسرد (با صداپیشگی تنزینگ نورگای) و پنگ ژولیده (با صداپیشگی آلبرت تسای). این انیمیشن، حاصل همکاری بین دریم ورکس و استودیوی چینی پرل است که بر پایه یک قصه آسیایی محور (با وجود صداپیشگی افرادی مانند ادی ایزارد و سارا پلسون) شکل می‌گیرد؛ بسیار شاد و سرگرم‌کننده است و از آسمان‌خراش‌های نئونی شانگهای تا قله‌های برفی اورست را پوشش می‌دهد.

انیمیشن «نفرت انگیز» از بعضی جوانب، تاریخ‌ساز است؛ جیل کالتون (نویسنده و کارگردان)، اولین زنی است که فیلمی انیمیشنی را کارگردانی می‌کند که شخصیت اصلی آن یک دختر است. این فیلم ریشه‌های چینی خود را هم به خوبی نمایان می‌کند، مانند مادربزرگ دل‌نشین یی. البته حیف شد که داستان‌سرایی آن، خیلی محتاطانه پیش می‌رود. در فیلم، هیچ‌چیز جدیدی ارائه نمی‌شود و شاهد ارائه پیام‌هایی کلیشه‌ای مانند «ما با هم قوی‌تر هستیم» و «با طبیعت مهربان باشید» هستیم. اما با وجود این، هیولای بزرگ و پشمالوی «نفرت‌انگیز» به طرز غیرقابل‌انکاری دلنشین است که میان‌تنه وامپا، غرش چوباکا و شخصیت بی‌بی-۸ را به همراه قدرت‌هایی جادویی دارد که باعث می‌شود صحنه‌های اکشن فیلم، خلاقانه و غیرقابل‌پیش‌بینی شوند.


عنوان قسمت نهم جنگ ستارگان


این انیمیشن به‌قدری شادی‌بخش و رنگارنگ است که در طول تماشای آن سرگرم شوید و البته به خاطر الهام گرفتن از صحنه‌ای از «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» هم باید به آن امتیاز مثبت داد. اگر از فیلم‌هایی مانند «ای.تی» و «بامبلبی» خوشتان آمده است، احتمال دارد که با این ماجراجویی کودکانه شیرین اوقات خوشی داشته باشید.


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil