هفتمین روز جشنواره فیلم فجر؛ حاشیه‌ها و رویدادها

روز هفتم روز «خروج» بود.
در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر، سه فیلم «لباس شخصی»، «خروج» و «آتابای» برای اهالی رسانه اکران شدند که نشست خبری هر یک از آن‌ها به‌نوعی با بحث‌وجدل همراه بود.

«لباس شخصی» اولین فیلم بلند امیرعباس ربیعی است که به نفوذ حزب توده در بدنه انقلاب می‌پردازد؛ فیلمی که خیلی‌ها را یاد «ماجرای نیمروز» انداخت و ربیعی و تیمش را در ترازوی قیاس با مهدویان قرار داد. چندی پیش، سکانسی از این فیلم منتشر شد که در نسخه اکران نبود؛ همین موضوع، گمانه‌زنی‌ها درباره ممیزی را بیشتر کرد و ربیعی با لفظ «فشار»، خبر از حذف سه سکانس اصلی فیلم داد.

دومین فیلم هفتمین روز جشنواره فیلم فجر امسال، آخرین فیلم فرامرز قریبیان بود. «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، قصه کسانی را روایت می‌کند که نه از انقلاب بلکه از شیوه دادرسی به حق مظلوم معترض هستند و با تراکتورهایشان راهی تهران شده‌اند تا رئیس‌جمهور را ببینند. از همین قصه می‌توان حدس زد که در جلسه پرسش و پاسخ، چه بلوایی به راه افتاد؛ اما خبر اصلی این نشست، خداحافظی فرامرز قریبیان از سینما بود.

نشست «آتابای» اما همچون فیلمش آرام و روان پیش رفت؛ البته نقدی بر فیلم، هادی حجازی فر را مجبور به خروش کرد.

گزارش ویدیویی فیلیمو شات از هفتمین روز جشنواره فجر را تماشا کنید:


شاید برایتان جالب باشد

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.