رازهای حزب توده و عاشقانه‌ای به زبان آذری

روز هفتم سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر یکی از روزهای خوب جشنواره بود و تماشاگران با دو فیلم جالب‌توجه مواجه شدند. البته نمایش «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا هم که جای خود دارد؛ چون علاوه بر واکنش‌های ضدونقیض منتقدان، نشست خبری پرحاشیه‌ای را هم پشت سر گذاشت. «خروج» فرصت جداگانه‌ای را برای بحث می‌طلبد اما در گزارش روز هفتم جشنواره به دو فیلم دیگر یعنی «لباس شخصی» و «آتابای» پرداخته‌ایم.
برای دنبال کردن واکنش‌ها به این دو فیلم و گزارش روز هفتم جشنواره فجر با پادکست فیلیمو شات همراه باشید.


چه خواهیم شنید؟

در این اپیزود، علی ملاصالحی در دو بخش متفاوت با امین مبینی و فرشاد رضایی درباره‌ «لباس شخصی» و «آتابای» صحبت می‌کند.

امیرعباس ربیعی در اولین تجربه‌ بلند سینمایی خود، سراغ موضوع جذابی در تاریخ معاصر رفته است: نفوذ شوروی در کشور و تلاش برای تاثیر گذاشتن بر سیر جنگ. بسیاری کار ربیعی را تحت تاثیر محمدحسین مهدویان و موجی که آغاز کرده بود می‌دانند، الزاما نه در فرم و اجرا بلکه در رویکرد یافتن درام در مستندهای تاریخی و تلاش برای بازسازی با جزییات گذشته. مبینی درباره جنبه‌های مختلف فیلم، از تکنیک و فرم گرفته تا پرداختن به موضوع تاریخی مورد بحث فیلم توضیح می‌دهد.

در بخش دیگر گزارش روز هفتم جشنواره به سراغ ساخته جدید نیکی کریمی می‌رویم که منتقدان را کاملا غافلگیر کرد و به یکی از بهترین فیلم‌های امسال تبدیل شد. «آتابای» که توسط هادی حجازی‌فر نوشته شده است و نقش اصلی آن را هم خودش بر عهده دارد، به‌شدت وامدار ادبیات است و تمام تاثیر و دلنشین بودن خود را نیز از پیوند با اقلیم قصه‌اش می‌گیرد؛ یک درام شخصیت‌محور با فضاسازی گرم و تاثیرگذار.

برای دنبال کردن و شنیدن جزییات بیشتر، گزارش اختصاصی روز هفتم جشنواره از طریق پادکست فیلیمو شات در دسترس شما قرار دارد.


شاید برایتان جالب باشد
1 نظر
  1. مریم می گوید

    در حق اتابای ظلم بزرگی شد نگاه متفاوت به یک جریانی که همیشه از یک راه برای دیده شدن رفته جشنواره امسال فیلم خوب کم داشت و عملکرد داوران واقعا ضعیف بود

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: