مروری بر کارنامه بازیگری و آمار مخاطبان ستاره زن سینمای ایران

هدیه تهرانی؛ تصویر دقیق یک رویا

چهارم تیرماه سالروز تولد اوست

چهارم تیرماه سالروز تولد هدیه تهرانی ستاره بی‌غروب سینمای ایران است. او که فعالیت در سینما را در سال ۱۳۷۵ با نقش‌آفرینی در فیلم «سلطان» ساخته مسعود کیمیایی آغاز کرد تا به امروز در حدود ۴۰ فیلم هنرنمایی کرده است و زمستان سال گذشته با بازی تحسین‌برانگیزش در فیلم «بی همه چیز» دوباره نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرد. به بهانه تولدش، مروری داریم بر تعداد مخاطبان آثار اکران شده او طی ۲۷ سال فعالیت در سینمای ایران.

دهه ۷۰ | ظهور ناگهانی یک هدیه پرفروش

هدیه تهرانی که در سال ۱۳۷۳ توسط محمدرضا شریفی‌نیا برای بازی در نقش اول فیلم «روز واقعه» شهرام اسدی انتخاب شده بود اما به دلیل مخالفت خانواده‌اش فرصت نقش‌آفرینی پیدا نکرد و لادن مستوفی جای او را گرفت. اما سرانجام در سال ۱۳۷۵ برای بازی در فیلم سلطان ساخته مسعود کیمیایی انتخاب و موفق شد تحسین همگان را در همان اولین حضورش برانگیزد.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

هدیه تهرانی در نیمه دوم دهه هفتاد (از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰) ۸ فیلم بر پرده سینماها داشت که هر ۸ فیلم از پربیننده‌ترین آثار سال اکران خود بودند؛
فیلم سلطان با بازی فریبرز عرب‌نیا و هدیه تهرانی و همراهی حسن جوهرچی، مهدی خیامی، ژاله علو، رضا کیانیان، پروین سلیمانی و کیانوش گرامی، ۱۷ تیر سال ۱۳۷۶ در سینماها به نمایش درآمد و توانست بیش از ۹۳۰ هزار مخاطب را روانه سالن‌های سینمای کند و رتبه هفتم جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های سال را به دست آورد.

سال ۱۳۷۸ تهرانی ۳ فیلم در اکران عمومی داشت که این فیلم‌ها جایگاه‌های اول، پنجم و ششم جدول پربیننده‌ترین‌های سال را از آن خود کردند؛ «غریبانه» که بلافاصله پس از «سلطان» و در سال ۱۳۷۶ توسط احمد امینی و هنرنمایی ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، محمدرضا داودنژاد، بهزاد خداویسی و میترا حجار ساخته شد، نوروز سال ۱۳۷۸ اکران شد و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بیننده داشت و در رتبه ششم جدول پرتماشاگرترین‌های سال قرار گرفت.

محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی در قرمز
محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز

فیلم قرمز ساخته فریدون جیرانی که در هفدهمین جشنواره فیلم فجر با تحسین روبه‌رو شده بود و هدیه تهرانی همراه با محمدرضا فروتن ۲ سیمرغ بازیگری را به خانه برده بود، سیزدهم مرداد سال ۱۳۷۸ به روی پرده رفت و بیش از ۳ میلیون تماشاگر را روانه سالن‌های سینما کرد و عنوان پرتماشاگرترین فیلم سال را در رقابتی خیلی نزدیک با «دوزن» به کارگردانی تهمینه میلانی (با حدود ۴۵ هزار مخاطب بیشتر) از آن خود کرد.

سومین فیلم پربیننده هدیه تهرانی در سال ۱۳۷۸ «سیاوش» اولین ساخته سامان مقدم، دستیار مسعود کیمیایی در فیلم «سلطان» بود. «سیاوش» با بازی علی قربان‌زاده در اولین تجربه بازیگری‌اش در سینما، مهدی خیامی، پوراندخت مهیمن و رامین راستاد به جشنواره هفدهم فیلم فجر نرسید و چهاردهم مهر روانه پرده‌های سینما شد. حدود یک میلیون و ۷۹۰ هزار بیننده از فیلم دیدن کردند و رتبه پنجم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم سامان مقدم رسید.

هدیه تهرانی که به ستاره توانا و پولساز آن روزهای سینمای ایران تبدیل شده بود، همچنان به بازی در فیلم‌های بدنه‌ای و خوش‌ساخت ادامه داد. او در همین سال ۱۳۷۸ در دو فیلم «شوکران» و «دست‌های آلوده» بازی کرد که هر دو در سال ۱۳۷۹ رتبه‌های اول و دوم جدول پربیننده‌ترین‌های سال را از آن خود کردند و تهرانی از این نظر رکورددار شد.

اینفوگرافیک هدیه تهرانی

او در ۲ سال پیاپی ضمن اینکه پرتماشاگرترین فیلم‌های سال را روی پرده داشت، ۳ فیلم پربیننده دیگر را هم با بازی او اکران عمومی شد؛ «شوکران» ساخته بهروز افخمی و هنرنمایی فریبرز عرب نیا، هدیه تهرانی، رزیتا غفاری، حمیدرضا افشار، آرش مجیدی، منوچهر صادق‌پور و… که به دلیل آنچه نقص در صدای فیلم عنوان شد، حضور در هجدهمین جشنواره فیلم فجر را از دست داد، نوروز سال بعد (کمتر از چهل روز از پایان جشنواره) به روی پرده سینماها رفت.

با اینکه استقبال مخاطبان در ۲ هفته تعطیلات نوروز از فیلم افخمی چندان رضایتبخش نبود، اما در نیمه دوم فروردین ماه و اردیبهشت ماه تماشاگران بیشماری از فیلم دیدن کردند تا اینکه «شوکران» موفق شد با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاگران، عنوان پربیننده‌ترین فیلم سال را به دست بیاورد.

فیلم دست‌های آلوده ساخته سیروس الوند و حضور چهره‌هایی چون ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، عسل بدیعی و… که در جشنواره هجدهم فیلم فجر به نمایش درآمد و از آن به عنوان یک اثر پرفروش و خوش‌ساخت یاد می‌شد، پنجم مرداد در سینماهای ایران اکران شد و با جذب بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر توانست پس از «شوکران» در جایگاه دوم جدول پرمخاطب ترین‌های قرار گیرد.

در سال ۱۳۸۰، هدیه تهرانی ۲ فیلم بر پرده سینماها داشت: فیلم پارتی و فیلم چتری برای دو نفر؛ «پارتی» دومین ساخته سینمایی سامان مقدم و با حضور علی مصفا، هدیه تهرانی، مهدی خیامی، سروش گودرزی، اسماعیل شنگله و ابراهیم بحرالعلومی که در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۹) نمایش داده شده بود و سیمرغ بلورین بهترین تدوین (محمدرضا مویینی) را از آن خود کرده بود، از ۱۵ اسفند همان سال اکران شد و نمایشش تا سال بعد ادامه داشت و در نهایت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را به سالن‌های سینما کشاند و رتبه سوم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را به دست آورد.

هدیه تهرانی در فیلم کاغذ بی‌خط
هدیه تهرانی در فیلم کاغذ بی‌خط

«چتری برای دو نفر» به کارگردانی احمد امینی (دومین همکاری مشترک پس از «غریبانه») و نقش آفرینی رضا کیانیان و شقایق فراهانی هم با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر بیننده در رده هشتم جدول پرتماشاگرترین‌های سال قرار گرفت.

 

دهه ۸۰ | آغاز بازی هدیه تهرانی در فیلم‌های خاص

هر ۸ فیلمی که هدیه تهرانی در ابتدای حضورش و طی نیمه دوم دهه ۷۰ در سینمای ایران نقش‌آفرینی کرده بود، رده‌های بالای جدول پربیننده‌ترین‌های سال را به دست آوردند و این برای یک بازیگر یک افتخار و رکورد به حساب می‌آید. اما از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز، استقبال مخاطبان از آثاری که هدیه تهرانی در آن‌ها در نقش اصلی ایفای نقش کرده، روندی نزولی به خود گرفت.

در این بین تنها ۲ فیلم «دنیا» و «دختر ایرونی» که ابتدای دهه ۸۰ اکران شدند، تماشاگران بیشماری را جذب کردند؛ «دنیا» ساخته منوچهر مصیری و با بازی محمدرضا شریفی نیا، هدیه تهرانی، گوهر خیراندیش، الهام حمیدی، سروش گودرزی و مجید مشیری که در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۸۱) حاضر بود، نوروز سال ۱۳۸۲ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و توانست بیش از یک میلیون مخاطب را روانه سالن‌های سینما کند و در رتبه سوم جدول پرتماشاگرترین‌های سال قرار گرفت.

هدیه تهرانی در پشت‌صحنه فیلم دست‌های آلوده سیروس الوند
تصویر کمیابی از هدیه تهرانی در پشت‌صحنه فیلم دست‌های آلوده سیروس الوند

در همین سال فیلم «دختر ایرونی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و حضور امین حیایی، هدیه تهرانی و… که در جشنواره فیلم فجر حضور نداشت، بیست و ششم آبان ماه اکران شد و نزدیک به یک میلیون نفر از آن دیدن کردند و جایگاه چهارم جدول پربیننده ترین‌های سال به «دختر ایرونی» رسید.

دیگر آثاری که تهرانی در دهه ۸۰ و حتی ۹۰ در آن‌ها ایفای نقش کرد نتوانستند بیش از ۷۵۰ هزار بیننده داشته باشند.

البته در کارنامه بازیگری هدیه تهرانی، فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش هم دیده می‌شود که با جذب بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماشاگر در رده چهارم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال ۱۳۸۳ ایستاد. اما با توجه به اینکه تهرانی در این فیلم حضوری افتخاری دارد و مدت زمان حضورش به ۲-۳ دقیقه هم نمی‌رسد، قطعا درصد خیلی کمی از استقبال تماشاگران با بازی تهرانی در این فیلم مرتبط است.

هدیه تهرانی دومین سیمرغ بلورینش را برای نقش آفرینی بی‌نظیر و تحسین‌برانگیزش در «چهارشنبه سوری» ساخته اصغر فرهادی به دست آورد؛ فیلم چهارشنبه سوری در کارنامه بازیگری هدیه تهرانی موفق‌ترین اثر اوست. فیلمی که در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب چند جایزه از جمله فیلم منتخب تماشاگران، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین (هایده صفی یاری)، تقدیر از ترانه علیدوستی (نقش مکمل زن) شد و در شش بخش هم نامزد دریافت جایزه بود.

فیلم فرهادی بلافاصله پس از پایان جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و اکرانش تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه یافت و در مجموع بیش از ۶۸۰ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و رتبه نهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به «چهارشنبه سوری» رسید.

هدیه تهرانی در فیلم چهارشنبه سوری
در فیلم چهارشنبه سوری ساخته اصغر فرهادی | او برای بازی در این فیلم دومین سیمرغش را شکار کرد

دهه ۹۰ | کم‌کاری و شروعی دوباره در دهه چهارم فعالیت سینمایی

هدیه تهرانی که نیمه دوم دهه ۸۰ و همچنین نیمه اول دهه ۹۰ را کم‌کار و گزیده‌کار بود، اما در سال ۱۳۹۹ با هنرنمایی در فیلم «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی و با نقش آفرینی پرویز پرستویی، هادی حجازی فر، باران کوثری، بابک کریمی، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان و فرید سجادی حسینی بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشت. فیلم هم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور موفقی داشت و هم در اکران عمومی. آذرماه سال گذشته با اینکه سینماها ماه‌های آخر حضور کووید ۱۹ در جامعه را تجربه می‌کردند، «بی همه چیز» اکران شد و در این شرایط توانست نزدیک به ۳۰۰ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های نمایش دهنده فیلم کند و در جایگاه چهارم جدول پرمخاطب ترین‌های سال قرار گیرد.

بهترین بازیگر زن جشنواره
هدیه تهرانی در فیلم بی‌همه چیز

فیلم‌های اکران نشده هدیه تهرانی

در کارنامه ۴۰ تایی هدیه تهرانی، آثاری به چشم می‌خورد که یا رنگ پرده را ندیده‌اند یا بدون اکران عمومی سر از شبکه نمایش خانگی درآورده‌اند یا همچنان در صف اکران هستند؛

فیلم آبادان اولین تجربه کارگردانی مانی حقیقی که در سال ۱۳۸۱ و با حضور جمشید مشایخی، فاطمه معتمدآریا، هدیه تهرانی، احسان امانی، حبیب دهقان نسب، شاهرخ فروتنیان و داریوش اسدزاده ساخته شد همچنان پس از گذشت ۲۰ سال توقیف است. فیلم نیوه مانگ چهارمین ساخته بهمن قبادی با نقش آفرینی هدیه تهرانی، گلشیفته فراهانی و حسن پورشیرازی در سال ۱۳۸۵ تولید شد و با اینکه در سراسر جهان اکران‌های متعددی داشت، هیچگاه در ایران به نمایش درنیامد.

فیلم فرزند صبح به کارگردانی بهروز افخمی و هنرنمایی هدیه تهرانی در نقش دایه امام در سال ۱۳۸۷ تولید شد و در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایشی جنجالی داشت، پس از ۱۴ سال، با تدوین جدید همچنان امیدوار به اکران است. فیلم نسل جادویی ساخته زنده یاد ایرج کریمی و حضور بازیگرانی چون هدیه تهرانی، رامبد جوان، باران کوثری، نگار جواهریان، کوروش تهامی، شاهرخ فروتنیان و… در سال ۱۳۸۵ تولید شد، پس از ۳ سال توقیف در سال ۱۳۸۸ سر از شبکه نمایش خانگی درآورد و هیچگاه رنگ پرده نمایش را ندید.

سرنوشت فیلم پدیده سومین ساخته علی احمدزاده پس از فیلم‌هایی چون «مهمونی کامی» و «مادر قلب اتمی» و با هنرنمایی هدیه تهرانی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، لیلا زارع، مریم پالیزبان، ستاره پسیانی و نازنین فراهانی که در سال ۱۳۹۵ تولید شد، همچنان نامشخص است.

هدیه تهرانی در فیلم روزهای نارنجی
در فیلم روزهای نارنجی

هدیه تهرانی در فیلم سینما شهر قصه هم نقش کوتاهی ایفا کرده است. او در واقع در سکانس بازسازی شده دو نفره رویا و استادش (جمشید مشایخی) در فیلم «کاغذ بی‌خط» ساخته ناصر تقوایی بازی کرده است. این فیلم که ساخته مشترک کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری و نقش آفرینی حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی و…است همچنان پس از گذشت ۲ سال در صف اکران قرار دارد.

 

بیشترین همکاری‌های هدیه تهرانی

۵ فیلم و یک سریال

  • رضا کیانیان («سلطان»، «چتری برای دو نفر»، «خانه‌ای روی آب»، «یک بوس کوچولو» و «مسخره باز» و سریال «قلب یخی: فصل سوم»)

۳ فیلم

  • علی مصفا («پارتی»، «دوئت» و «روزهای نارنجی»)
  • بهرام رادان («آبی»، «تهران ۱۵۰۰»، «پل چوبی»)
  • جمشید مشایخی («کاغذ بی‌خط»، «یک بوس کوچولو» و «آبادان»)

۲ فیلم

  • فریبرز عرب نیا («سلطان»، «شوکران»)
  • ابوالفضل پورعرب («غریبانه»، «دست‌های آلوده»)
  • محمدرضا فروتن («قرمز»، «عادت می‌کنیم»)
  • پژمان بازغی («دوئل» و «اسرافیل»)
  • علی قربان زاده («سیاوش» و سریال «قلب یخی: فصل سوم)

یک فیلم و یک سریال

  • پرویز پرستویی («بی همه چیز» و سریال «هم‌گناه»)

جدول نمودار آمار مخاطبان فیلم‌های هدیه تهرانی

ده فیلم پرتماشاگر کارنامه سینمایی هدیه تهرانی

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ قرمز ۱۳۷۷ ۱۳ مرداد ۱۳۷۸ ۳,۰۶۱,۰۱۰ ۱
۲ شوکران ۱۳۷۸ ۲ فروردین ۱۳۷۹ ۲,۷۰۰,۲۶۹ ۱
۳ دست های آلوده ۱۳۷۸ ۵ مرداد ۱۳۷۹ ۲,۴۶۱,۳۸۶ ۲
۴ سیاوش ۱۳۷۷ ۱۴ مهر ۱۳۷۸ ۱,۷۸۸,۶۷۱ ۵
۵ غریبانه ۱۳۷۶ ۲۹ اسفند ۱۳۷۷ ۱۳۷۸ ۱,۶۲۰,۰۴۹ ۶
۶ دوئل ۱۳۸۲ ۲۰ آذر ۱۳۸۳ ۱,۴۳۱,۸۸۲ ۴
۷ پارتی ۱۳۷۹ ۱۵ اسفند ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۱,۳۰۲,۰۹۴ ۳
۸ دنیا ۱۳۸۱ ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ ۱۳۸۲ ۱,۰۹۷,۵۰۲ ۳
۹ دختر ایرونی ۱۳۸۱ ۲۶ آبان ۱۳۸۲ ۹۹۴,۲۷۳ ۴
۱۰ سلطان ۱۳۷۵ ۱۷ تیر ۱۳۷۵ ۹۳۱,۹۷۰ ۷

 

تعداد تماشاگران آثار اکران شده به ترتیب سال اکران

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه توضیحات
سلطان ۱۳۷۵ ۱۷ تیر ۱۳۷۵ ۹۳۱,۹۷۰ ۷
غریبانه ۱۳۷۶ ۲۹ اسفند ۱۳۷۷ ۱۳۷۸ ۱,۶۲۰,۰۴۹ ۶
قرمز ۱۳۷۷ ۱۳ مرداد ۱۳۷۸ ۳,۰۶۱,۰۱۰ ۱
سیاوش ۱۳۷۷ ۱۴ مهر ۱۳۷۸ ۱,۷۸۸,۶۷۱ ۵
شوکران ۱۳۷۸ ۲ فروردین ۱۳۷۹ ۲,۷۰۰,۲۶۹ ۱
دست های آلوده ۱۳۷۸ ۵ مرداد ۱۳۷۹ ۲,۴۶۱,۳۸۶ ۲
پارتی ۱۳۷۹ ۱۵ اسفند ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۱,۳۰۲,۰۹۴ ۳
چتری برای دو نفر ۱۳۷۹ ۱ فروردین ۱۳۸۰ ۶۹۴,۵۴۵ ۸
آبی ۱۳۷۹ ۵ خرداد ۱۳۸۱ ۷۲۷,۳۰۷ ۹
کاغذ بی خط ۱۳۸۰ ۲۲ خرداد ۱۳۸۱ ۵۶۱,۱۹۷ ۱۲
خانه ای روی آب ۱۳۸۰ ۲۸ اسفند ۱۳۸۱ ۱۳۸۲ ۳۸۴,۸۰۵ ۱۰
دنیا ۱۳۸۱ ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ ۱۳۸۲ ۱,۰۹۷,۵۰۲ ۳
زمانه ۱۳۸۰ ۲۱ خرداد ۱۳۸۲ ۲۳۶,۳۲۲ ۱۴
دختر ایرونی ۱۳۸۱ ۲۶ آبان ۱۳۸۲ ۹۹۴,۲۷۳ ۴
دوئل ۱۳۸۲ ۲۰ آذر ۱۳۸۳ ۱,۴۳۱,۸۸۲ ۴
جایی برای زندگی ۱۳۸۳ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۴ ۲۰۷,۲۲۴ ۲۵
یک بوس کوچولو ۱۳۸۴ ۲۳ آذر ۱۳۸۴ ۱۸۰,۴۸۲ ۲۶
چهارشنبه سوری ۱۳۸۴ ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ ۱۳۸۵ ۶۸۱,۰۸۳ ۹
شبانه ۱۳۸۳ ۹ دی ۱۳۸۸ ۳۸,۱۸۷ ۳۴
هفت دقیقه تا پاییز ۱۳۸۸ ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ۲۲۶,۶۰۱ ۱۵
شیرین ۱۳۸۷ ۲۸ دی ۱۳۹۰ ۵,۸۵۳ ۶۸
تهران ۱۵۰۰ ۱۳۸۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۳۹۶,۴۲۷ ۳
پل چوبی ۱۳۹۰ ۶ شهریور ۱۳۹۲ ۲۸۰,۸۸۶ ۹
روز مبادا ۱۳۹۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳۹۴ ۱,۰۹۴ ۱۸ هنر و تجربه
عادت نمی کنیم ۱۳۹۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۲۵۴,۱۵۹ ۲۴
بدون تاریخ بدون امضا ۱۳۹۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۴۵۶,۱۷۲ ۱۲
اسرافیل ۱۳۹۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۶۳,۹۲۷ ۴۴
آشغال های دوست داشتنی ۱۳۹۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۳۱۰,۷۷۱ ۲۶
مسخره باز ۱۳۹۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۲۴۶,۶۱۶ ۲۵
دوئت ۱۳۹۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۴,۹۳۶ ۷۰
روزهای نارنجی ۱۳۹۶ اواخر مهر ۱۳۹۹ ۳۰,۰۰۰ ۱۲ اکران آنلاین
بی همه چیز ۱۳۹۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۲۹۰,۰۰۰ ۴
    میانگین تماشاگر  ۷۳۹,۶۱۶  

 

عکس‌های خاطره‌انگیزی از هدیه تهرانی در فیلم‌های مختلف

هدیه تهرانی در فیلم دست های آلوده
با سیروس الوند در پشت صحنه فیلم دست های آلوده

هدیه تهرانی در فیلم دست های آلوده هدیه تهرانی در فیلم دست های آلوده هدیه تهرانی در فیلم دست های آلوده

هدیه تهرانی در فیلم پل چوبی
هدیه تهرانی در فیلم پل چوبی
هدیه تهرانی
هدیه تهرانی در فیلم اکران آنلاین روزهای نارنجی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

تماشای آنلاین فیلم‌های هدیه تهرانی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. بنفشه می‌نویسد

    جالبه عامدانه لیلا حاتمی رو به کل از سینمای ایران حذف کردید. چهره ای که نه تنها در دالخل که در سطح جهانی هم چهره شناخته شده هست

fosil