مصاحبه با کری مولیگان | آنچه شوق برانگیزد، ارزشمند است!

کری مولیگان در این مصاحبه درباره چگونگی انتخاب فیلم‌نامه‌ها صحبت می‌کند و از فیلم اخیرش که بسیار در آن خوش درخشیده می‌گوید.

کری مولیگان بازیگر ۳۶ ساله انگلیسی به‌تازگی در فیلم زن جوان آتیه دار (Promising Young Woman) درخشیده و حتی برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده است. این بازیگر جوان که از سال ۲۰۰۵ با فیلم غرور و تعصب (Pride & Prejudice) وارد دنیای سینما شد، در سال‌های اخیر بسیار پرکار بوده و در آثار متنوع و جذابی مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته. در ادامه، گفتگوی مولیگان را بخوانید درباره سیر بازیگری‌اش، چالش‌های انتخاب نقش‌ها و عشقی که به زندگی دارد.


اگر می‌خواهید توجه کری مولیگان را جلب کنید، باید فورا این کار را انجام دهید!
این بازیگر در مصاحبه اخیر خود با ایندی وایر گفت:

«اگر ۲۰ صفحه اول فیلمنامه‌ای را بخوانم و احساس کنم که می‌دانم انتهای این ماجرا به کجا می‌کشد و همه‌چیز برایم قابل پیش‌بینی باشد، اشتیاقم برای حضور در آن فیلم از بین می‌رود. من تمایل دارم در اثری حاضر شوم که داستانش مرا به شوق بیاورد و هربار پیش‌بینی‌های مرا با «زهی خیال باطل!» پاسخ دهد و با روایت ماجرایی که تازگی از آن چکه می‌کند تمام اشتیاق مرا برای حضور در قصه از آن خود کند! من فکر می‌کنم آنچه شوق مرا برانگیزد حتما ارزشمند است.»

امرالد فنل (کارگردان) ممکن است از زنگ هشدار ۲۰ صفحه‌ای مولیگان اطلاع نداشته باشد، اما فیلم او با نام زن جوان آتیه دار کاملاً متناسب با این موضوع بود. مخاطبانی که این فیلم را هنگام اکران در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ دیدند، در جریان هستند که کمدی سیاه از ابتدا تا انتهای این اثر غافلگیرکننده است و این فیلمی است که با قهرمان به ظاهر غیرقابل‌نفوذ خود انتقام‌گیری وحشیانه‌ای از آدم‌های کم‌نصیب از عاطفه زندگی می‌گیرد.


نقد فیلم زن جوان آتیه دار | تلخ، غیرقابل پیش‌بینی و شوکه‌کننده
زن جوان آتیه دار برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه


کری مولیگان گفت:

«این چیزی است که من خیلی دوست داشتم، هر پنج صفحه‌ای که از فیلمنامه این اثر را می‌خواندم و پیش‌بینی می‌کردم چه خواهد شد، ادامه داستان مرا شگفت‌زده می‌کرد و می‌فهمیدم که فریب خورده‌ام‌ و ماجرایی نو و تازه که از هر کهنگی یا تکراری بودن مبراست را تحویل می‌گرفتم. این غیرقابل پیش‌بینی بودن ماجرا تا پایان فیلم همراه من بود و همین مرا مشتاق و کنجکاو می‌کرد تا با حضور در این فیلم، احساسی عالی را تجربه کنم.»

کری مولیگان

کری مولیگان نامزد اسکار، فیلم‌های بی‌نظیری مانند حیوانات وحشی (با عنوان اصلی Wildlifeشرم (با عنوان اصلی Shameدرس‌آموزی (با عنوان اصلی An Education) و هرگز رهایم نکن  (با عنوان اصلی Never Let Me Go) را در کارنامه بازیگری خود دارد. او همیشه یک نوع شوخ‌طبعی هوشمندانه داشته؛ اگر نمایش جذاب کیتی بنت در فیلم غرور و تعصب (با عنوان اصلی Pride & Prejudice) ساخته جو رایت را دیده باشید این ویژگی مولیگان برای شما آشکار شده است. اما فیلمی که امرالد فنل آن را کارگردانی کرد اولین فیلمی است توانمندی این بازیگر را تمام و کمال به نمایش می‌گذارد.

فنل به ایندی وایر گفت:

«فقط کری مولیگان می‌توانست در نقشی که به او داده‌ایم بازی کند، این نقش خاص او بود. کری بازیگر بسیار توانمند و بااستعدادی است و در میان مردم محبوب و معروف است؛ او کاملا دقیق انتخاب می‌کند و از نظر انتخاب‌های حرفه‌ای، همیشه مسیر خودش را دارد. همچنین مولیگان یک حریم و محدوده‌ای معین را برای خود انتخاب کرده که این باعث شده تا شخصیت او کمی مرموز و کنجکاوی‌برانگیز شود. من دقیقا کسی با این ویژگی‌ها را می‌خواستم و تمایل داشتم مولیگان با شخصیت و توانمندی خود در این نقش حاضر شود؛ او با نقش‌آفرینی خود رویایی که من در سر داشتم را به حقیقت تبدیل کرد.»

ماجرای انتخاب کری مولیگان برای بازی در فیلم زن جوان آتیه دار دهنده از این قرار است که اولین‌بار پیش از کریسمس ۲۰۱۸، مولیگان و فنل در منزل یک دوست مشترک یکدیگر را ملاقات می‌کنند و از همان روز فنل در رابطه با انتخاب مولیگان اطمینان داشته است؛ درنتیجه فیلمنامه را به او می‌دهد.

کری مولیگان درباره آن لحظه اینطور صحبت می‌کند:

«شوخ‌طبعی و هوشمندی فنل برای من بسیار جذاب بود و وقتی در رابطه با این فیلمنامه با هم صحبت می‌کردیم فقط پنج دقیقه طول کشید تا مطمئن شوم که تمایل دارم در این پروژه با او همکاری کنم. دقیقا پس از پنج دقیقه از فنل تشکر کردم که پیشنهاد بازی در فیلم زن جوان آتیه دار را به من داده و از این بابت بسیار مشتاق و هیجان‌زده بودم.»

فیلم فنل روایت‌گر دنیایی است فراتر از آنچه تابه‌حال دیده‌ایم؛ این فیلم هم یک کمدی سیاه است و هم یک تریلر انتقام جویانه.

کری مولیگان گفت:

«من برای اجرای نقشی که در فیلم داشتم مجبور بودم که دلیلی پیدا کنم برای کارهایی که شخصیت کسی انجام می‌دهد تا به این کارکتر نزدیک‌تر شوم؛ در این مدت، این سوال مدام در ذهن من به‌وجود می‌آمد که او چرا چنین کارهایی را انجام می‌دهد؟
گاهی نمی‌‌توانستم رفتارش را درک کنم! اما در نهایت توانستم با شخصیت کسی ارتباط برقرار کنم و دلیل رفتارهای او را به‌صورت شفاف و روشن درک کنم.»

شاید برای دیگران این ماجرا بسیار دلهره‌آور باشد! شاید دیگر بازیگران نتوانند برای نزدیک شدن و برقرار کردن ارتباط با کاراکتر مورد نظر خود صبر کنند و هربار که سوال‌هایی از قبیل اینکه «چرا این کاراکتر باید چنین کاری بکند؟» پیش می‌آید، از نظر آن‌ها عجیب و پایانی برای پروسه پذیرفتن یک نقش باشد. اما چیزی که مولیگان را به وجد می‌آورد دقیقا همین سوال‌ها و همین تلاش برای درگیر شدن با کاراکتر و فهمیدن او است که بجای دلهره، شوق او را برمی‌انگیزد.

موفقیت و جلوه استعداد بازیگری کری مولیگان به مرور و به‌درستی مشخص شده است. زمانی که او در سال ۲۰۱۸ در فیلم حیوانات وحشی اثری از پل دانو، ایفای نقش می‌کرد، مشخص بود که ستاره‌ای در حال ظهور است!

مولیگان گفت:  

«آنچه درمورد حیات وحش برای من هیجان‌انگیز بود این بود که همه‌چیز مثل یک راز جلوه می‌کرد و وقتی به سمت آن می‌رفتم و جستجو می‌کردم به قله کشف می‌رسیدم و این شوق مرا برانگیخته می‌کرد.

در رابطه با نقش کسی نیز چنین اتفاقی افتاد. در ابتدا همه‌چیز برای من شبیه یک راز بود و دلیل بسیاری از کارهای کسی را متوجه نمی‌شدم اما به مرور حقیقت رفتار او برای من آشکار شد و من بر قله کشف کسی قرار داشتم و این شروع یک شوق و ماجراجویی شیرین بود. درواقع کسی تحت تاثیر وقایع زندگی و گذشته‌ای که داشته، رفتار می‌کند و تمام کارهای غیرمعقول او ناشی از سختی و فشاری است که متحمل شده؛ هرچند اینکه زندگی به ما سخت بگیرد دلیل کافی برای بد شدن نیست!»

پس برای به‌دست آوردن توجه کری مولیگان بهتر است رازهای مکرر و داستان‌هایی با ماجراهای غیرمنتظره را پیش روی او بگذارید. آن وقت است که اوضاع برای مولیگان بسیار سرگرم‌کننده می‌شود. به این ترتیب، او با بازی در کاراکتری که پیش رویش گذاشته‌اید تمام استعداد و شکوه بازیگری خود را به نمایش می‌گذارد و مانند یک ستاره می‌درخشد.

کری مولیگان

کری مولیگان می‌گوید:

«کاراکترهایی که اجراهای عجیب و پرسروصدا را برای مخاطب به‌ نمایش می‌گذارند، مطلوب من نیستند. من مشتاقم نقشی را ایفا کنم که برای مخاطب تداعی‌کننده قسمتی از شخصیت خودش باشد یا حداقل کسی را به یاد او بیاورد، نقش‌هایی که می‌شود آن‌ها را باور کرد؛ این مطلوب من است. اما گاهی ضرورت دارد تا از این حدود که دلخواه و مورد تایید من است خارج شوم، چیزی شبیه خارج شدن از محیط امن!»

یک راه خوب برای بیرون آمدن از محیط امن این است که شخصیتی را بازی کنید که به نظر می‌رسد به‌راحتی درک نمی‌شود و تمام مسئولیت ملموس کردن این کاراکتر برای مخاطب به عهده شمای بازیگر است!

برای مثال، زندگی کسی پس از فاجعه‌ای وحشتناک نابود می‌شود که ابتدا زندگی دوست صمیمی‌اش نینا را از هم پاشیده است. او سال‌ها درگیر مأموریت‌های خود برای به دام انداختن و به وحشت انداختن آدم‌هایی بوده که فکر نمی‌کنند از یک پرستار آسیبی به آن‌ها برسد.

همانطور که فیلم پیش می‌رود، ماموریت‌های کسی با کمک مجموعه‌ای از افشاگری‌ها تکامل می‌یابد که تمرکز او را بیشتر می‌کنند.

کری مولیگان گفت:

«من فکر می‌کنم تغییری که در شیوه رفتار کسی پیش آمده، یک وضعیت دائمی برای اوست. این چیزی نیست که دیروز اتفاق افتاده باشد. این به نوعی در بدن او قرار گرفته است. برای او مهم است که از راه‌هایی که قادر به کنترل آن‌ها نیست خودش را خالی کند، چیزی شبیه اشتباه‌های بزرگی که سرانجام زیان آن‌ها اصلا مشخص نیست!»

در ادامه ماجرا، برنامه‌ریزی دقیق کسی با حضور رایان (با بازی بو برنهام)، یکی از آشنایان سابق دانشکده پزشکی که هم کسی و هم مخاطب را مجذوب خود می‌کند، گروهی دو نفره و عالی را ترتیب می‌دهد.

همانطور که کسی بیشتر عاشق رایان می‌شود، آنچه بابت کینه، شکست و سرخوردگی‌هایش، پلیدی درون او را بیدار کرده، التیام پیدا می‌کند و این صحنه‌ها باعث امیدواری و شادی مخاطب می‌شود. همان تلخی در کنار شیرینی که معمولا مخاطب را جذب می‌کند. موسیقی که حین تماشای این صحنه‌ها پخش می‌شود و به ملموس شدن فضای فیلم و احوالات کاراکتر برای مخاطب کمک می‌کند، آهنگ پاریس هیلتون به نام Stars Are Blind است.

در روزهای آغازین رابطه، کسی و رایان در یک داروخانه محلی به یکدیگر می‌رسند که اتفاقاً آهنگ هیلتون در این محیط پخش می‌شود. این دو نفر شروع به آواز و رقص با موسیقی پاپ می‌کنند، یک اجرای پر سر و صدا و تمام عیار که پیوند آنها را مهر و موم می‌کند.

کری مولیگان می‌گوید:

«صادقانه بگویم، این سخت‌ترین روز کاری من بود. اول از همه حفظ کردن ترانه پاریس هیلتون بود که متنی متفاوت داشت و به‌خاطر سپردن آن برای من بسیار سخت بود و وقتی بنا شد که این موسیقی را حفظ کنم و با رقصیدن در داروخانه آن را اجرا کنم احساس کردم که دارم تمام می‌شوم.»

او اضافه می‌کند:

«من و بو تازه سه روز بود که یکدیگر را می‌شناختیم و قرار شد صحنه آواز خواندن و رقصیدن در داروخانه را فیلمبرداری کنیم؛ یعنی ما ناگهان دیدیم که در داروخانه ایستاده‌ایم، آواز می‌خوانیم و می‌رقصیم!

واقعیت این است که در ابتدا من تمایل نداشتم که این صحنه را اجرا کنم و اصرار داشتم که کسی نمی‌رقصد و درنهایت چنین صحنه‌ای را با خستگی از دور تماشا می‌کند، اما اصرار عوامل و کارگردان مرا وادار کرد که این صحنه را با رقص و آواز بارها و بارها اجرا کنم و درنهایت تصویری سرگرم‌کننده و جذاب خلق شد. البته اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که همچنان از مجبور شدن برای به رقص آمدن و ترانه خواندن عصبانی هستم.

ضبط کردن این صحنه هم‌زمان که سخت بود اما کاری بود که در دل تمایل داشتم آن را انجام بدهم؛ همان خارج شدن از محیط امن و به چالش کشیده شدن که عاشقش هستم. من تمام دلهره و استرسی که بابت اجرای این صحنه دچارش شدم را عاشقانه دوست دارم و همین احساسات باعث می‌شود تا من مشتاق بازیگری و حریص زندگی باشم؛ هرچه بیشتر دچار چالش می‌شوم دلم می‌خواهد بیشتر در این زندگی نفس بکشم چون احساس می‌کنم که ارزشش را دارد.»

با این صحبت‌ها یکبار دیگر به این نتیجه می‌رسیم که برای به‌دست آوردن توجه کری مولیگان ضرورت دارد تا فیلمنامه‌ای را پیش روی او بگذارید که مثل زن جوان آتیه دار تمام کنجکاوی، اشتیاق و حتی دلهره او را برانگیزد.

مولیگان درباره این موضوع می‌گوید:

«من می‌خواهم نقش‌هایی را بازی کنم که مشخص نیست حرکت و واکنش بعدی آن‌ها چه چیزی خواهد بود. نقش انسان‌هایی که زندگی پیش پای آن‌ها چاله‌های مکرر کنده و تمام مصیبت‌هایی که تحمل کرده‌اند علت به‌وجود آمدن نقصانی در خلق و خوی آن‌ها شده است. منظورم آدم‌هایی است که مشخص می‌کنند الزاما رنج باعث رشد نمی‌شود، آدم‌هایی که رفتارهایی واقعی اما غیرقابل پیش‌بینی دارند، کسانی که قهرمان نیستند اما به‌شدت متفاوت و تماشایی رفتار می‌کنند.»

کری مولیگان

منبع: IndieWire


کری مولیگان ستاره درام جدید Fingernails | تجربه‌ای مدرن از عاشق شدن

خبر منتشر شده در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹

کری مولیگان در حالی که جوایز زیادی را برای بازی عالی خود در فیلم زن جوان نوید دهنده (Promising Young Woman) برنده شده، در حال حاضر بر روی فیلمی دیگر تمرکز دارد. او به عنوان ستاره درام جدید Fingernails، کار جدید کارگردان یونانی کریستوس نیکو انتخاب شده است. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.


کری مولیگان در فیلم جدید بردلی کوپر



کری مولیگان ستاره درام جدید Fingernails نقش آنا را بازی می‌کند و به ما نشان می‌دهد، که به‌طور فزاینده‌ای به هدفمند و واقعی بودن رابطه خود با شریک دیرینه‌اش شک می‌کند. وی در تلاش برای بهبود اوضاع، مخفیانه شروع به کار جدیدی در یک موسسه می‌کند که در آن آزمایش‌هایی صورت می‌گیرد در خصوص حضور عشق در بین زوج‌هایی که در مورد رابطه‌شان ناامیدند. نیکو به ددلاین هالیوود می‌گوید:

Fingernails تجربه‌ای مدرن را از عاشق شدن نشان می‌دهد که به ظاهر رابطه‌ای در دسترس است اما در عین حال بسیار نامطمئن، پیچیده و غیر قابل دسترسی به نظر می‌آید. ما نقش آنا را با بازی کری مولیگان نشان خواهیم داد و من بسیار هیجان‌زده شدم وقتی کری پیشنهادمان را بلافاصله قبول کرد. او بازیگر بسیار بااستعدادی است و آدم را به خود جذب می‌کند. من با دیدن بازی‌اش در فیلم «زن جوان نویددهنده» تحت تأثیر قرار گرفتم.


کیت بلانشت نیز در این فیلم حضور دارد؛ البته در حال حاضر فقط به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان آن. او با نیکو در فیلم فعلی‌اش، سیب‌ها کار کرده است، که اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و از طرف ایتالیا برای اسکار امسال در گروه فیلم‌های بین‌المللی قرار دارد.


حضور کیت بلانشت در دو فیلم جدید و متفاوت


منبع: EmpireOnline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil