نقد انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲

انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲ پس از قسمت اول آن‌که با استقبال مواجه شد به‌زودی روی پرده می‌رود.

مکس (که Patton Oswalt به‌جای او صحبت می‌کند) سگی است که فکر می‌کند که زندگی خانوادگی او درنهایت تثبیت و امنیت است. تا زمانی که صاحب او ازدواج می‌کند و صاحب بچه می‌شود. حالا مکس فهمیده که چیز جدیدی پیدا شده که باید نگران آن باشد: ایمنی و سلامتی کودک. اسنوبال، خرگوشی است (که کوین هارت به‌جای او حرف می‌زند) که در این قسمت، در حال یاد گرفتن این است که کمتر رئیس بازی درآورد. او خودش را درگیر مشکلات زیادی می‌کند و سعی دارد ببری را که مورد آزار و اذیت قرار گرفته نجات دهد.

زندگی مخفی حیوانات خانگی یک… یک فیلم کمدی، با طراحی زیبا و جذاب بود، در مورد حیواناتی که وقتی صاحبشان از خانه بیرون می‌رود، بلافاصله از جا بلند می‌شوند و دوستانش را دعوت می‌کنند تا دورهم خوش بگذرانند. از این مجموعه خوبی که در کنار هم گردآورده شده بود، تعداد زیادی صحنه‌های تصویری قوی و شیرین‌کاری‌های دیدنی درآمده بود، اما هیچ‌کدام از این عوامل، نتوانسته بود که پتانسیل فیلم را حتی بیش از ۹۰ دقیقه افزایش دهد. قسمت دوم فیلم زندگی مخفی حیوانات خانگی – اولین قسمت آن بیش از ۸۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان درآمد داشت – تقلا می‌کند تا چیز جدیدی را برای اکتشاف پیدا کند.

انیمیشن های پیشنهادی فیلیمو شات: بچه رئیس

در فیلم زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲، قدری از ساختار درهم‌برهم و قر و قاطی استفاده شده است؛ به این شیوه که چند داستان را کنار هم جمع شده که هرکدام به‌تنهایی سرگرم‌کننده هستند؛ حتی اگر این داستان‌ها خیلی تمیز به هم گره نخورند و درهم چفت نشوند. مکس، سگی از نژاد جک راسل است که خیلی هم بازیگوش است. (در این قسمت، گوینده نقش مکس، Patton Oswalt است که به‌جای لویی .C.K که در قسمت قبل این نقش را بر عهده داشت، صحبت می‌کند.) مکس به خاطر اضافه شدن این تازه‌وارد به جمع خانواده که کودک تازه به دنیا آمده صاحبش است، نگران است. رفتن آن‌ها به یک مزرعه برای تعطیلات، نگرانی مکس را برای امنیت کودک بیشتر کرد. اما او درس‌هایی از یک سگ شکاری پیر خشن (هریسون فورد به‌جای او صحبت می‌کند و به شکل تعجب‌آوری، فورد اولین کار انیمیشن خود را از این فیلم شروع کرده است.) می‌گیرد که باعث می‌شود کمی بی‌خیال شود و حساسیت او به موضوع کمتر شود. در خانه، جیجت (که گوینده او Jenny Slate است.) اسباب‌بازی موردعلاقه مکس را گم کرده است و به دلایل پیچیده، مجبور شده راه رفتن مثل یک گربه را یاد بگیرد تا بتواند آن را پیدا کند. طی یک سناریوی اضافی که اصلا انتظار آن را نداشته‌ایم، نقش اسنوبال خرگوش (کوین هارت) به ماموریتی برای نجات یک توله ببر برفی تبدیل شد.


نقد و بررسی انیمیشن چارمینگ؛ ماموریت غیرممکن برای شاهزاده سوار بر اسب سفید


انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی این بار هم خیلی جذاب، دوست‌داشتنی، شاد و پر جنب‌وجوش است؛ به‌گونه‌ای که با سبک فیلم مطابقت داشته باشد. این فیلم پر از شخصیت‌های مختلف است. Tiffany Haddish که سگی از نژاد Shih Tzu است به کاراکترهای فیلم زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲ اضافه شده است؛ سگی که بی‌باک و دوست‌داشتنی است؛ یک موجود کوچولوی پرچانه دوست‌داشتنی که درباره همه‌چیز اظهار نظر بی‌ربط می‌کند. ایده‌ای که خیلی تکراری است اما در این فیلم بسیار خوب اجرا شده است. در این فیلم هم درست مانند اولین قسمت زندگی مخفی حیوانات خانگی، نه چیز زیادی وجود دارد که در ذهن و خاطره بیننده حک شود و نه چیزی که بتوان به استناد آن، فیلم را در ژانر انیمیشن کمدی پرزرق‌وبرق و شلوغ دسته‌بندی کرد؛ اما بسیار ساده می‌توان آن را دوست داشت. پایان فیلم، پایانی است که سعی دارد فیلم را به یک فیلم اکشن تبدیل کند و اصلا هم متناسب با خود فیلم نیست. بهترین قسمت فیلم، بخش‌هایی است که به حیوانات بامزه و ناز و گوگولی می‌پردازد و اگر بخشی از این انیمیشن را بتوان قابل‌تحسین و دوست‌داشتنی دانست، همین قسمت‌هاست.

نیاز چندانی به تولید قسمت دوم انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی نبود؛ اما این حرف، به آن معنا نیست که این فیلم سرگرم‌کننده نیست. در این قسمت از فیلم، تعداد حیوانات در مقایسه با فیلم اول خیلی بیشتر شده و تعداد سکانس‌های پرزحمت و پرکار در آن افزایش یافته است؛ درحالی‌که حجم خنده‌ای که فیلم دوم در مخاطب ایجاد می‌کند، به‌اندازه همان فیلم اول است و نه بیشتر.


منبع: Empire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil