اکران آنلاین فیلم جدید «لتیان»؛ کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم امسال تا به اینجا؟

اکران آنلاین «لتیان»، از پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹ در سینمای آنلاین فیلیمو آغاز خواهد شد؛ فیلمی پر پتانسیل که اولین نمایش عمومی‌اش را تجربه می‌کند.

در چند ماه گذشته، فیلم‌هایی که در طرح اکران آنلاین به نمایش درآمدند، از چند دسته خارج نبوده‌اند: یا در دو جشنواره فجر و جشنواره جهانی گذشته حضور داشتند و به واسطه‌ نمایش جشنواره‌ای برای اهالی رسانه و مخاطبان پیگیر سینمای ایران آثاری شناخته به شمار می‌آمدند یا شامل فیلم‌هایی می‌شدند که همین چند ماه قبل در اکران عمومی بودند و تعطیلی سینماها نمایش آن‌ها را نیمه‌کاره گذاشته بود. آثاری هم داشتیم که زمان زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذشت و مدت‌ها پشت سد اکران مانده بودند و درنهایت، فیلم‌هایی که عموما به جریان اصلی تعلق نداشتند. به همین دلیل، اکران آنلاین «لتیان» می‌تواند اتفاق مهمی برای سینمای ایران باشد؛ فیلمی پربازیگر و متعلق به جریان اصلی که تاکنون هیچ نمایشی نیز نداشته است.
همین بهانه‌ای است تا در فیلیمو شات نگاهی داشته باشیم به «لتیان» که در قالب اکران آنلاین اولین نمایش عمومی خود را تجربه خواهد کرد.


«لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده‌اند و راه، بن‌بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست؟» این خلاصه داستانی است که به صورت رسمی از جانب عوامل فیلم منتشر شده و بنا به رسم رایج سینمای ایران قرار نیست که از آن چیزی درباره داستان و فضای فیلم متوجه بشویم. فقط تا این حد مشخص است که قطعا با یک فیلم اکشن درباره شکستن سد لتیان مواجه نیستیم و عنوان فیلم قرار است استعاره‌ای از وضعیت میان شخصیت‌ها و روابط اجتماعی و عاطفی آن‌ها باشد.

پریناز ایزدیار در نمایی از فیلم «لتیان»

بنا به شنیده‌ها، «لتیان» فیلمی داستان‌گو است که با توجه به ارتباط فضای داستان با شرایط روز جامعه، چندان از رویه درام‌های اجتماعی سینمای ایران دور نخواهد بود. آنچه که بیش از همه عامل کنجکاوی پیرامون فیلم شده، ترکیب بازیگران و عوامل پشت دوربین است.

بازیگران اصلی شامل امیر جدیدی، سارا بهرامی و پریناز ایزدیار، هر سه در چند سال گذشته برنده و نامزد جوایز مهم بازیگری از جمله سیمرغ بلورین بوده و در ادامه نیز سعی کرده‌اند که با وسواس و حساسیت بیشتری نقش‌های خود را انتخاب کنند. نکته اینجاست که آثار اخیر آن‌ها عموما هم با اقبال در گیشه و هم واکنش مثبت منتقدان مواجه شده؛ همین موضوع، باعث بالا رفتن انتظارات از «لتیان» می‌شود.


معرفی و تکامل یک استعداد؛‌ نگاهی به کارنامه هنری امیر جدیدی


علی تیموری که جزو دستیاران باسابقه در سینمای ایران است و سابقه همکاری با نام‌های سرشناسی چون پیمان معادی، علیرضا امینی و فرزاد موتمن را هم در کارنامه دارد، برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته. یک کارگردان جوان دیگر، یعنی اکتای براهنی، به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در پروژه حضور دارد که امسال نگارش فیلمنامه «عنکبوت» را نیز بر عهده داشته است. در ادامه این ترکیب به مجید مطلبی تهیه‌کننده می‌رسیم که سال گذشته تهیه فیلم پرسروصدای «سرخپوست» به موفقیتی همه‌جانبه برای او تبدیل شد و علاوه بر فروش بالا در گیشه، مجموعه‌ای از جوایز نامزدی و نقدهای تحسین‌آمیز را به همراه داشت.

پوسترهای فیلم «لتیان» را در فیلیمو شات ببینید:

همان‌طور که می‌بینید، «لتیان» پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم قابل‌توجه در سینمای بدنه را دارد و در صورتی نمایش موفقی را هم پشت سر بگذارد، می‌تواند به آغاز موجی تازه در اکران آنلاین منجر شود و متعاقبا به بهبود شرایط فعلی سینمای ایران کمک کند.
باید منتظر نمایش «لتیان» و واکنش تماشاگران و منتقدان به فیلم باشیم و ببینیم یکی از آثار مهم سال گذشته که امکان نمایش آن در سی‌وهشتمین جشنواره فجر فراهم نشد، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

با آغاز اکران آنلاین «لتیان»، اولین اثر بلند علی تیموری با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانی‌فر، اولین نمایش عمومی خود را تجربه می‌کند و از ۲۳ مرداد ۹۹ در سینمای آنلاین فیلیمو در دسترس خواهد بود.

به‌روزرسانی شده در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۹
فیلم سینمایی «لتیان» ساخته علی تیموری، با بیش از ۵۴ هزار بلیت فروخته شده در سینمای آنلاین فیلیمو و نماوا به پایان اکران آنلاین خود رسید.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. دکتر نور می‌نویسد

    بخاطر چند اسم آشنا بویژه اکتای براهنی فیلم رو دیدم ولی کمی سرخورده شدم …‌چرا فضای فیلم که اقتضا دارد رد عاشقی ها و ناکامی ها و اسرار ناگفته … را داشته باشد جا نیفتاده و بیان نمیشود … این شیوه پایان فیلم هم از براهنی عزیز اصلا انتظار نمی رفت .‌وقتی گزاره های اصلی فیلم بیان کافی و مناسب ندارند مخاطب چگونه به گزاره های تالی و نتایج راهنمایی شود ؟ این پایان ، ختم متعارف قصه محسوب نمیشود و بابت آن خیلی توضیح ها به مخاطب بدهکارید .

fosil