بازسازی فیلم «محله چینی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی بن افلک

بن افلک این روزها در حال نگارش فیلمنامه‌ای جدید برای بازسازی فیلم «محله چینی ها» است. داستان فیلم جدید به روند ساخت فیلم قبلی می‌پردازد.

فیلم «محله چینی‌ها» (با عنوان اصلی «Chinatown») در سال ۱۹۷۴ توسط رومن پولانسکی ساخته شد. این فیلم یکی از بهترین آثار دهه هفتاد و خالق مسیری جدید در دنیای فیلم‌سازی بود. حالا پس از چیزی حدود ۵۰ سال، بن افلک تصمیم گرفته فیلمی در مورد روند ساخت «محله چینی‌ها» بسازد. بن افلک در آخرین اثر اکران‌شده خود، «راه بازگشت» (با عنوان اصلی «The Way Back») تحسین منتقدان را برانگیخت. او که امسال در فیلم «آخرین دوئل» به کارگردانی ریدلی اسکات هم بازی کرده است، حالا می‌خواهد دوباره طعم نویسندگی و کارگردانی را با بازسازی فیلم «محله چینی ها» تجربه کند. با فیلیمو شات همراه باشید.


همه ما بن افلک را برای فیلم «ویل هانتینگ خوب» (با عنوان اصلی «Good Will Hunting») و البته فیلم «آرگو» (با عنوان اصلی «Argo») می‌شناسیم. او و مت دیمون در سال ۱۹۹۸ برای نگارش فیلمنامه فیلم «ویل هانتینگ خوب» جایزه اسکار را دریافت کردند. چند سال بعد، افلک برای ساخت فیلم «آرگو» توانست اسکار بهترین فیلم را دریافت کند. اما این بازیگر بااستعداد جایزه‌ها و افتخاراتش در دنیای سینما را با انتخاب‌های بد از جمله حضور در فیلم «جیلی» (با عنوان اصلی «Gigly») و همچنین حضور روی عکس جلد مجله «Us Weekly» به باد داد.

اگر زندگی شخصی و کاری بن افلک را بررسی کنیم، شاید جمله‌ معروف اسکات فیتزجرالد در کتاب «آخرین قارون» (با عنوان اصلی «The Last Tycoon») زیر سؤال برود. او می‌گفت:

هیچ شانس دومی برای هیچ‌کس وجود ندارد.

افلک با کمی فاصله از حواشی، با وجود سه فیلم موفق در ژانر ترسناک و جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۳، خودش را به‌عنوان نویسنده و کارگردانی برجسته در سینما معرفی کرد. اما متأسفانه همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، او این شانس دوباره را با حضور در برخی فیلم‌ها و خصوصاً با حواشی فیلم پرهزینه و ابرقهرمانی «بتمن» (با عنوان اصلی «Batman») از دست داد. همزمان با این موضوع، اعتیاد به الکل باعث شد افلک در قعر دوران شهرتش قرار گیرد. آن روزها موجب شد که افلک نگاهی دوباره به استعدادهایش داشته باشد و با قدرت بیشتری در حیطه کارگردانی حضور یابد.

سال ۲۰۲۰ اگرچه با شیوع ویروس کرونا کام تمام دنیا را تلخ کرد اما به نظر می‌رسد امسال نقطه عطفی در زندگی بن افلک ایجاد شده است. به گزارش ددلاین، بن افلک این روزها در حال نگارش فیلمنامه و ساخت فیلمی در مورد «محله چینی ها» است. بسته به زاویه دید و نقطه‌نظر شما، دو دیدگاه در مورد این موضوع وجود دارد: افلک یا بازگشت دوباره‌ای به دنیای سینما خواهد داشت و یا آخرین پرده از حضورش در سینما را تجربه خواهد کرد.

این پروژه که به نوعی بازسازی فیلم «محله چینی ها» خواهد بود با اقتباس از کتاب سام واسون به نام «خداحافظی بزرگ» (با عنوان اصلی «The Big Goodbye») انجام خواهد شد. فیلم جدید بن افلک فعلاً «خداحافظی بزرگ: محله چینی‌ها و آخرین سال‌های هالیوود» (The Big Goodbye : Chinatown and the Last Years of Hollywood) نام گرفته و با سرمایه‌گذاری شرکت پارامونت ساخته خواهد شد.

فیلم «محله چینی‌ها» محصول سال ۱۹۹۷ نامزد دریافت ۱۱ اسکار از چهل و هفتمین جشنواره آکادمی اسکار شد و جایزه بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرد. رابرت تاون نگارش فیلم‌نامه این اثر را بر عهده داشت و جک‌ نیکلسون، فی داناوی، جری گلدسمیت و جان هاستون بازیگران آن بودند.

رابرت اوانز، تهیه‌کننده آثار مشهور سال‌های دهه ۷۰ همچون «بچه رزماری» (با عنوان اصلی «Rosemary’s Baby»)، «داستان عشق» (با عنوان اصلی «Love Story») و «پدرخوانده» (با عنوان اصلی «The Godfather»)، تهیه‌کنندگی فیلم «محله چینی‌ها» را نیز بر عهده داشت. بخش‌هایی از زندگی او، از آغاز تا پایان فعالیت‌هایش در هالیوود، در مستند «The Kid Stays In The Picture» به نمایش درآمده است.


جزئیات بیشتر در مورد فیلم «محله چینی‌ها» را در فیلیمو شات بخوانید


بن افلک در سال‌های اخیر درگیر پروژه‌های زیادی بوده است؛ برای نمونه، پروژه «King Leopold’s Ghost» تنها نمونه‌ای کوچک از فعالیت‌های متعدد او است. آخرین کارگردانی او به سال ۲۰۱۶ و فیلم «تا شب زنده بمان» (با عنوان اصلی «Live By Night») بازمی‌گردد. فیلم «راه بازگشت» به کارگردانی گاوین اوکانر، یکی از آثار تحسین‌شده او از نگاه منتقدین است.

نقد و بررسی فیلم «راه بازگشت» با بازی بن افلک را در فیلیمو شات بخوانید

دو فیلم «آب عمیق» (با عنوان اصلی «Deep Water») و «آخرین دوئل» (با عنوان اصلی «The Last Duel») فیلم‌های جدیدی هستند که افلک در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. اما با توجه به پروژه بازسازی فیلم «محله چینی ها»، اگر دیدید بن افلک کم‌کم از دنیای بازیگری فاصله گرفته و به کارگردانی نزدیک شده، تعجب نکنید.


منبع: The Playlist

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil