معرفی و بررسی انیمیشن جنگلی ها؛ فوتبال برای همه

دایناسورها مشغول مبارزه هستند.

دایناسورها مشغول مبارزه هستند. انسان‌های نخستین با اندکی پشم حیوانات خود را پوشانده‌اند و برای غذا با هم دعوا می‌کنند. اینجا جایی اطراف هسته‌ زمین است: چند کوه آتش‌فشان از میان ده‌ها کوه فعال‌اند و گدازه‌هایشان را به بیرون پرتاب می‌کنند؛ آدم‌ها و دایناسورها، همچنان با هم درگیرند که شهاب‌سنگ آتشینی به وسط میدان برخورد می‌کند و بعد از انفجاری بزرگ، فقط یک گوی داغ از آن باقی می‌ماند. این گوی، که برای انسان‌ نخستین جای توپ را می‌گیرد، ماجرای ابداع فوتبال و رقابت جنگلی‌ها و دختر فوتبالیست را آغاز می‌کند.

انیمیشن «Early Man» که در سایت فیلیمو با عنوان انیمیشن «جنگلی ها» قرار گرفته و در جاهای دیگر با نام «انسان نخستین» و « انسان اولیه» به بازار آمده است، یک انیمیشن ماجراجویانه به کارگردانی نیک پارک (Nick Park) و محصول سال ۲۰۱۸ در انگلستان است.

انیمیشن «جنگلی ها» یک استاپ‌موشن است. عروسک‌ها، صحنه و موقعیت از عناصر اصلی این دسته از انیمیشن‌ها هستند. در استاپ‌موشن از ابزارهای پیشرفته گرافیک واقع‌گرایانه و فانتزی استفاده نمی‌کنند؛ پس باید کارگردانی، شخصیت‌پردازی و سایر جزییات، بسیار گیرا باشند تا مخاطب را جذب کنند. صداگذاری به‌روز، جذاب و نمکین «گروه دوبله‌ پرشین»، دیگر نقطه قوت این انیمیشن در فیلیمو است.


نقد و بررسی انیمیشن چارمینگ؛ ماموریت غیرممکن برای شاهزاده سوار بر اسب سفید


گرچه عده‌ای این اثر را بازگشت به عقب و داستانش را اغراق‌آمیز دانسته‌اند اما مارک جیمز کرمود (منتقد، فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی و عضو آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا) در روزنامه گاردین در رابطه با این انیمیشن گفته است: «تماشای انیمیشن‌های شرکت آردمن، مانند رفتن به یک تور تاریخ طنز و سینمای بریتانیا است؛ این شرکت در آخرین اثر بلندپروازانه خود، با تلفیق کردن مناظر یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح با جذابیت معصومانه دختر گریگوری، اثری خلق کرده که طنز فاخر و عمیق آن دور از انتظار نبوده است.» گرچه شرکت آردمن برای این اثر، رده‌بندی سنی تعریف نکرده است اما تماشای آن به کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil