تریلر «داستان های شگفت انگیز»؛ گلچین سریال‌های استیون اسپیلبرگ

اولین تریلر رسمی «داستان های شگفت انگیز» به‌تازگی منتشر شده است.

اگر جزو آن دسته از دنبال کننده اپل تی‌وی پلاس هستید که انتظاراتتان از سرویس پخش زنده اپل تا حدودی برآورده نشده است، برنامه‌ای هست که شاید ورق را برایتان برگرداند. استیون اسپیلبرگ، در حال تهیه نسخه‌ای مدرن شده از «داستان‌های شگفت‌انگیز» است؛ منتخب سریال‌های علمی تخیلی‌اش که نسخه اصل آن در دهه ۸۰ پخش شد. اولین تریلر رسمی «داستان های شگفت انگیز» به‌تازگی منتشر شده است؛ با فیلیمو شات همراه باشید.


مشخص است که این برنامه، پتانسیل‌های زیادی دارد اما با توجه به پیشینه آدم‌هایی که با آن مرتبط‌اند، احساس می‌کردم که با دیدن این تریلر باید از شوق به هوا بپرم و با خوشحالی دکمه پخش قسمت اول را بزنم. به جای آن، به خودم آمدم و دیدم که شانه‌هایم را بالا انداختم و امیدوار بودم. امیدوارم بودم که این فقط یک تریلر متوسط است و نمایانگر تمام و کمال چیزی نیست که قرار است زمان اولین پخش این برنامه ببینیم.

«داستان های شگفت انگیز»، راهی غیرمعمول و طولانی برای رسیدن به صفحه‌نمایش خانگی داشته است. برایان فولر (نویسندهٔ «هانیبال» و «هل دادن گل‌های آفتاب‌گردان») در سال ۲۰۱۵ و قبل از آنکه به استخدام اپل درآید تا سریال را به اپل تی‌وی‌پلاس بیاورد، تلاش کرد که ان‌بی‌سی را متقاعد به بازسازی آن کند. اما فولر… بگذارید بگوییم که سابقه پیچیده‌ای درزمینه کار در تلویزیون دارد، برای همین هم چند ماه بعد آنجا را ترک کرد و درنهایت، کهنه‌کارهایی همچون آدام هوروویتس و ادوارد کیتسیز، خالقان سریال‌های «گم‌شده» و «روزی روزگاری»، جایگزین او شدند. دو نویسنده، این سریال را تا خط پایان هدایت کردند و کریس لانگ، میکائیل داینر، سوزانا فوگل، مارک مایلود و سیلوین وایت را استخدام کردند تا کارگردانی قسمت‌های جدید را بر عهده بگیرند.

نسخه اصلی گلچین «داستان های شگفت‌انگیز» استیون اسپیلبرگ، دو فصل دوام آورد؛ از سال ۱۹۸۵ تا کنسل شدنش در سال ۱۹۸۷ و پنج جایزه امی برد. اسپیلبرگ طی سال‌ها از چند برنامه تلویزیونی نامطمئن حمایت کرده است، اما این پروژه برایش شخصی و بااهمیت بود و به جای اینکه اسم خود را به‌عنوان مدیر تولید روی کار بگذارد، شخصاً درگیر کار شد: برنامه را آفرید، داستان ۱۸ قسمت از ۴۵ قسمت را نوشت و دو تای آنها را هم کارگردانی کرد. (درحالیکه به نظر نمی‌آید در این بازسازی آنقدرها هم فعال باشد. بیایید امیدوار باشیم که بتوانیم اثرانگشتش را روی کار نهایی احساس کنیم.) آن زمان، اسپیلبرگ از فرمت مجموعه گلچین به‌عنوان راهی برای متقاعد کردن و آوردن استعدادهای بی‌نظیر جلوی دوربین و پشت‌صحنه استفاده کرد.

نسخه اصلی قسمت‌های سریال توسط افرادی همچون کلینت ایستوود، مارتین اسکورسیزی، لزلی لینکا گلتر، رابرت زمکیس، تاب هوپر و دنی دویتو کارگردانی شده بود و شاهد هنرنمایی بازیگرانی چون کوین کاستنر، مارک همیل، هاروی کایتل، کریستوفر لوید، گرگوری هاینز، جان لیسگو، کیفر ساترلند و بسیاری دیگر بود.

خلاصه رسمی داستان اینچنین نوشته شده است:
بازسازی مجدد سریال گلچین کلاسیک از مدیرهای تولید خوش‌فکری همچون استیون اسپیلبرگ، آدام هوروویتس و ادوارد کیتسیز، شخصیت‌های روزمره را به دنیایی از شگفتی، خیال و امکان می‌برند.
تریلر «داستان های شگفت انگیز» را در فیلیمو شات ببینید:


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil