جادوی قدرت و ثروت؛ معرفی سه تن از ثروتمندترین ابر قهرمانان

وقتی از ابرقهرمانان صحبت می‌کنیم، معمولا به قدرت‌های فوق‌العاده‌شان می‌پردازیم.

وقتی از ابرقهرمانان صحبت می‌کنیم، معمولا به قدرت‌های فوق‌العاده‌شان می‌پردازیم و بحث درباره امکاناتی که آن‌ها را از انسان‌های معمولی متمایز می‌کند، بیشترین جذابیت را برایمان دارد؛ اما سوپرهیروها ویژگی‌های دیگری هم دارند که برای ما ملموس‌تر هستند:‌ برای مثال ثروت و دارایی‌هایشان. اگر بر این عقیده هستید که در دنیای ابرقهرمانی، پول ارزشی ندارد و قدرت‌های فوق طبیعی همه مسائل را حل می‌کنند، متاسفانه باید گفت که اشتباه فکر می‌کنید. بیشتر سوپرهیرو‌ها، زندگی دوگانه انسانی-قهرمانی دارند؛ بنابراین بسیاری از نیازها و محدودیت‌هایشان با مردم معمولی مشترک است. در ضمن، به این نکته توجه داشته باشید که همان قهرمان‌هایی که در موقعیت‌های بحرانی برای نجات مردم دست‌به‌کار می‌شوند، در روزهای عادی هم از ثروتشان برای تحقق اهداف بشردوستانه استفاده می‌کنند.
در فیلیمو شات به معرفی سه تن از ثروتمندترین ابر قهرمانان پرداخته‌ایم؛ ‌با ما همراه باشید.

• «پلنگ سیاه»

تی‌چالا؛ سلطان ویبرانیوم

بلک پنتر، اولین ابرقهرمان سیاه‌پوست کتاب‌های کمیک آمریکایی است که نخستین حضورش در دنیای مارول، به انتشار پنجاه‌ودومین شماره از کتاب‌های کمیک چهار شگفت‌انگیز (۱۹۹۶) بازمی‌گردد؛ اما او واقعا کیست؟

تی‌چالا پس از پدرش، فرمانروای سرزمین واکاندا شد و پلنگ سیاه لقبی است که در آن سرزمین به پادشاه داده می‌شود. او یکی از هشت ابرقهرمانی است که در جهان مارول از بالاترین سطح هوش برخوردارند. تی‌چالا همانند پیشینیان خود، پیش از رسیدن به تخت پادشاهی، برای سال‌های طولانی تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفته است؛‌ توانایی بینایی، بویایی و شنوایی‌اش هم از سطح استاندارد انسان‌های معمولی بالاتر است و این موضوع می‌تواند نمایانگر وجه تشابه او با لقبش (پلنگ) قرار بگیرد.
هر پلنگ سیاه، توسط یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای متشکل از زنان جنگجو حمایت می‌شود؛ آن‌ها انتخاب شده و آموزش دیده‌اند تا برای حفظ پادشاه و تاج‌و‌تختش بکوشند.

پلنگ سیاه با لباس براق مشکی و ابزار مدرنش، بسیاری از تماشاگران را به یاد بتمن می‌اندازد؛ اما آن‌ها تفاوتی اساسی با هم دارند: درحالی‌که بروس وین مجموعه‌ای از شرکت‌ها را اداره می‌کند، تی‌چالا بر یک کشور حکم می‌راند.

پلنگ سیاه، بر یک کشور آفریقایی حکمرانی می‌کند که دارای تکنولوژی‌های فوق پیشرفته است؛ اما اهمیت آن به همین موضوع ختم نمی‌شود. واکاندا دارای منابع سرشاری از نوعی فلز کمیاب به‌نام «ویبرانیوم» است؛ همان ماده‌ای که سپر کاپیتان آمریکا از آن ساخته شده بود. این فلز سرچشمه ثروت و قدرت واکاندا است که به‌طور همزمان، آن را در معرض تهدید دائمی سایر کشورها قرار می‌دهد.

نام پلنگ سیاه را می‌توان در صدر لیست ثروتمندترین ابر قهرمانان نوشت: ارزش خالص دارایی‌های بلک پنتر، حدود ۹۰ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ ثروتی که از فروش «ویبرانیوم» به سایر نقاط دنیا حاصل شده است.


• «مرد آهنی»

تونی استارک؛ نابغه میلیون دلاری

اگر کسی مهارت‌ها، کاریزما و ثروت تونی استارک را داشته باشد، دیگر چه نیازی به قدرت فوق طبیعی دارد؟ تکنولوژی، ابزار، گجت‌ها، لباس فوق‌العاده و از همه مهم‌تر، ثروت عظیم آیرون‌ من، او را به یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین ابرقهرمانان دنیا تبدیل می‌کند.

پدر تونی، هاوارد استارک، صنعتگر و موسس یک کمپانی بزرگ است؛ تونی استارک پس از مرگ پدر و مادرش وارث ثروت بی‌حدوحصرشان می‌شود و سکان هدایت مجموعه شرکت‌های استارک را در دست می‌گیرد. تونی که علاوه بر سابقه خانوادگی درخشان، از هوشی سرشار هم بهره می‌برد، در ۱۵ سالگی وارد دانشگاه ام.آی.تی. می‌شود؛‌ هوش و تخصص او، آغازگر ماجرایی خواهد بود که به آیرون من تبدیلش می‌کند.

مرد آهنی را با لباس مخصوصش می‌شناسیم که در میان ابرقهرمانان هم منحصربه‌فرد است. لباس تونی استارک داستان جالبی دارد؛ او در حین انجام پروژه‌ای، توسط دشمن زخمی و اسیر می‌شود. ترکش‌هایی که وارد بدنش شده‌اند، قلبش را تهدید می‌کنند؛ دوست و هم‌سلولی‌اش برای حفظ جان او، یک صفحه مغناطیسی طراحی می‌کند که باید روی قلبش قرار بگیرد. در گام بعدی، تونی با همراهی همان دوست، لباس مخصوص آیرون من را می‌سازد که در فرار از زندان هم به کمکش می‌آید.

شکی در این موضوع تیست که نام آیرون من در میان ثروتمندترین ابر قهرمانان ، جایگاهی ویژه دارد: ارزش خالص دارایی‌های او حدود ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود؛ این ثروت حاصل درآمد «مجموعه شرکت‌های استارک» از طریق تولید و فروش اسلحه است.


• «بتمن»

بروس وین؛ شوالیه نیکوکار تاریکی

در طول روز، بروس را مشغول خوش‌گذرانی، خرج کردن بی‌رویه ثروت والدین فقیدش و معاشرت با زنان زیبا می‌بینیم؛‌ اما به‌محض غروب خورشید و تاریک شدن هوا، بتمن برمی‌خیزد. او ناجی شهر گاتهام است و از شهروندان در برابر افراد شرور و تبهکار حفاظت می‌کند. بتمن بدون داشتن هیچ قدرت ماورایی خاص، صرفا با تکیه‌بر ابزار، ماشین‌ها و گجت‌های مدرن و منحصربه‌فردش با دشمنان گاتهام سیتی روبرو می‌شود.

کمی دور از انصاف است اگر بگوییم قدرت فوق‌العاده بروس وین در ثروتی خلاصه می‌شود که به او امکان داشتن پیشرفته‌ترین گجت‌های ممکن و شرکت در کلاس‌های آموزش هنرهای رزمی را می‌دهد؛ بتمن، قلب مهربانی دارد و همان‌طور که قدرتش را برای مبارزه با جرم و جنایت به‌کار می‌گیرد، در استفاده از ثروتش برای کمک به نیازمندان هم مضایقه نمی‌کند. به ثروت بروس وین و قلب مهربانش، هوش، مهارت‌های کارآگاهی، تسلط بر تکنولوژی و اراده تزلزل‌ناپذیر را اضافه کنید: بتمن وارد صحنه می‌شود.

بروس، در کودکی شاهد کشته شدن پدر و مادرش بوده است و همین موضوع او را به سمت مبارزه با جرم و جنایت سوق می‌دهد. کودکی سخت او و تنهایی‌اش، باعث خلق یکی از مهم‌ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی می‌شود. شخصیت بروس وین دو رو دارد: میلیاردر خوش‌گذران و قهرمان سرسخت.
ثروت خانوادگی بتمن، او را وارد لیست ثروتمندترین ابر قهرمانان می‌کند. ارزش خالص دارایی‌های او، چیزی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود؛ ثروتی که از محل درآمدهای «کمپانی بین‌المللی وین» حاصل شده است.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

9 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    به نظر من آکوامن از همه پولدارتره البته اگه یه تجارت تماما دریایی راه بندازه یا شایدم نیست ولی آکوامن هم پولداره

  2. ناشناس می‌نویسد

    با کمال احترام جای خیلیا خالی بود مثلا آکوامن ! یا ثور که الان پادشاه آزگارده یا هایفادر (که البته ابرقهرمان نیست اما فردی صلح طلب و نسبتا خوب به حساب میاد که فرمانروای سیاره نیو جنسیس هست)

  3. ناشناس می‌نویسد

    ثور کو اخه ازگگار به نام شهر طلایی معروفه و جنسش از طلاست و مردم اونجا حطا خیلی ثروتمندن ثورم پادشاه اونجاست دیگه چه ثروتی داره

  4. M.D.Fan می‌نویسد

    سلام میگم ثروتمند ترینو ننوشتید، با خودتون میگید من اسکلم ولی آکوامن مالک کل دریاها و‌گنج های زیرش ثروتی نزدیک به ۱۶۰ تریلیون دلار رو داره😉

  5. بی نام می‌نویسد

    کاملا درسته ممنون

  6. احسان می‌نویسد

    من نظر مخالف دارم
    همشون ثروتمند نبودند
    مثل مرد عنکبوتی سری اول ش پیک پیتزا بود ، سوپر من تو مجله کار میکرد، کاپیتان هم تو ارتش بود و…
    ولی درکل نگاه جالبی بود

  7. گلناز می‌نویسد

    ممنون از مطلب جالبتون، به نظر من تو این لیست بتمن یه چیزه دیگه ست

    1. سها ذاکری می‌نویسد

      ممنون از توجه شما

  8. Ayoub می‌نویسد

    جالب بود
    ممنون

fosil