برگزاری جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ به‌صورت آنلاین

جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ باوجود پاندمی ویروس کرونا از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ژوئن به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

با اینکه اعلام شده بود جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ به علت پاندمی ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و مراسم بعدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود، اما خبرها حاکی از آن هستند که این جشنواره، در ماه آینده به شکل کاملا آنلاین و دیجیتال و کمی جمع‌وجورتر برگزار می‌شود.
این فستیوال مجازی از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ژوئن با برنامه‌هایی چون: اولین نمایش جهانیِ داستانی جذاب و براساس واقعیت از مستندسازی استرالیایی، فیلم‌هایی با موضوع ستاره‌های جدید دنیای هنر که از صنعت فیلمسازی استرالیا برخاسته‌اند و همچنین آثاری از کارگردانان زن اروپایی برگزار خواهد شد.

همچنین این جشنواره میزبان برخی جوایز اهدایی هم خواهد بود؛ جایزه‌ انجمن مستند استرالیا برای بهترین مستند استرالیایی، جایزه‌ دنی برای فیلم‌های کوتاه استرالیایی و اروپایی و جایزه صدای زنان در فیلم از جوایز اهدایی در این مراسم خواهند بود.
به گفته‌ دبیر شصت و هفتمین دوره این فستیوال، نایشن مودلی، جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ با پخش مجازی، مخاطبین بسیاری را از سرتاسر جهان و در یک ساعت مشخص (که انتخاب آن کمی چالش‌برانگیز است) دورهم جمع می‌کند تا همه باهم از صنعت فیلم استرالیا و فیلمسازان استرالیایی تقدیر و تشکر کنند.

بنیان‌گذاران جشنواره‌ فیلم سیدنی از برگزاری مجازی آن به‌عنوان یک رویداد ملی- جهانی خبر می‌دهند اما توضیح بیشتری درباره‌ چگونگی شرکت در این جشنواره و اینکه آیا شرکت در آن نیاز به خرید بلیط و پرداخت هزینه دارد یا خیر، نداده‌اند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا تماشای این رویداد جهانی برای مخاطبین خارج از کشور نیز امکان‌پذیر هست یا نه. جزئیات بیشتر از روند برگزاری جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ در تاریخ بیست‌وهفتم ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد. استرالیا مبتلایان ویروس کرونا را در حدود ۶۸۰۱ نفر اعلام کرده است. همچنین به گفته آنها مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس تاکنون ۹۵ نفر بوده است و کشور از اوایل ماه مارس در قرنطینه به سر می‌برد. مقامات استرالیا با حفظ آرامش و اعتمادبه‌نفسشان معتقدند که بیماری را تحت کنترل دارند و حتی به‌تازگی وارد فاز کاهشی شده اند.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil