رکورد دیزنی در باکس آفیس

رکورد دیزنی در باکس آفیس بسیار جالب است. این شرکت در هفته گذشته توانست بیش از ۵ میلیارد دلار در خارج از آمریکا فروش داشته باشد.

شرکت دیزنی به رکورد جدیدی در باکس آفیس دست پیدا کند. رکورد دیزنی شامل بیشترین فروش بلیط برای یک استودیوی می‌شود. دیزنی در هفته‌ای که گذشت توانست ۷٫۶۷ میلیارد دلار در سرتاسر دنیا فروش داشته باشد. این رکورد شرکت فیلم‌سازی دیزنی در نوع خود بی‌نظیر است. البته رکورد شرکت دیزنی در حالی به دست آمد که این رکورد قبلا هم در اختیار خود دیزنی بود. این شرکت در سال ۲۰۱۶ هم توانسته بود ۷٫۶۱ میلیارد دلار در یک هفته درآمد داشته باشد.

رکورد دیزنی شامل یک مورد دیگر هم می‌شود. این شرکت فیلم‌سازی در هفته گذشته به اولین استودیویی تبدیل شد که توانست رکورد فروش خارج از آمریکای ۵ میلیارد دلار در یک هفته را به دست بیاورد. این رکوردها در حالی جالب است که هنوز در ماه جولای هستیم و Disney همچنان چندین فیلم بزرگ دیگر دارد که هنوز راهی سینما نشده‌اند. انیمیشن‌های Frozen 2، Maleficent و فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به ترتیب تا آخر سال ۲۰۱۹ اکران می‌شوند.

رکورد دیزنی در فروش فیلم

دیزنی در حال حاضر ۵ فیلم از ۶ فیلم پرفروش باکس آفیس سال ۲۰۱۹ را در اختیار دارد. فیلم‌های «انتقام جویان: آخر بازی» بیش از ۲٫۷۹ میلیارد دلار فروش داشته است. کاپیتان مارول فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری را تجربه کرد. فیلم «علاءالدین» هم یک میلیارد دلار فروش داشت و فیلم «شیر شاه» هم فروش ۹۶۲ میلیارد دلاری را پشت سر گذاشت و احتمالا بیشتر هم می‌شود. انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» هم تا امروز ۹۱۷ میلیون دلار فروش داشته است. سه تای این فیلم‌ها فروش یک میلیارد دلار را رد کرده‌اند و دو فیلم شیر شاه و داستان اسباب بازی ۴ هم به احتمال زیاد به رکورد فروش بالای یک میلیارد دلار خواهند رسید.

از آنجایی که دیزنی بخش فیلم‌سازی شرکت فاکس را هم خریداری کرده، ۴۰ درصد بازار فیلم آمریکا را در اختیار گرفته است. سهم بازار دیزنی دو برابر بیشتر شرکت «برادران وارنر» است. سهم بازار شرکت برادران وارنر نزدیک به ۱۳ درصد است. البته همه فیلم‌های دیزنی هم به فروش خوبی نمی‌رسند. مثلا فیلم «دامبو» و «دارک فینکس» به فروش خوبی دست پیدا نکردند.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil