ایده ساخت دنباله فیلم «تحت تعقیب» بعد از مدت‌ها انتظار

تیمور بکمامبتوف در فکر ساخت دنباله فیلم «تحت تعقیب» است؛‌ یک اکشن هیجان‌انگیز که در سال ۲۰۰۸ با حضور آنجلینا جولی و جیمز مک‌آووی ساخته شده بود.

تیمور بکمامبتوف با فیلم اکشن و هیجان‌انگیز سال ۲۰۰۸ خود «تحت تعقیب» (با عنوان اصلی Wanted) به سینمای آمریکا وارد شد. فیلمی که در آن آنجلینا جولی و جیمز مک‌آووی در نقش دو عضو از یک گروه مخفی آدم‌کش نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم که اقتباسی از مجموعه کتاب مصوری با همین نام از مارک میلر بود، به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد. هفته اول افتتاحیه خود را با فروش تحسین‌برانگیز ۵۰ میلیون دلاری در آمریکا آغاز کرد و در انتها به فروش بین‌المللی ۳۴۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. مارک میلر پیش از اکران فیلم اعلام کرد که بکمامبتوف فکر ساخت دنباله فیلم «تحت تعقیب» را در سر دارد، اما با گذر بیش از ده سال از فیلم نخست، هنوز خبری از فیلم دوم نیست.

بکمامبتوف در مصاحبه‌ای که با Deadline داشت با شوخی درباره ساخت دنباله فیلم «تحت تعقیب» که از مدت‌ها پیش در لیست انتظار است صحبت کرد و گفت که شاید بشود با فرم جدید اسکرین‌لایف این فیلم را ساخت. این کارگردان با شرکت یونیورسال پیکچرز قرارداد ساخت پنج فیلم را با استفاده از تکنیک اسکرین‌لایف بسته است، که داستان در آن‌ها تنها با استفاده از اسکرین‌های مختلفی مانند صفحه‌های جستجوگر اینترنت، دوربین‌های گفت‌وگوهای تصویری، تلفن‌های همراه و چیزهای دیگر روایت می‌شود، مانند فیلم‌های «غیردوستانه» (با عنوان اصلی Unfriended) و «جستجو» (با عنوان اصلی Searching) که بکمامبتوف تهیه‌کننده آن‌ها بوده است.
بکمامبوف درباره دنباله «تحت تعقیب» گفت: «شاید دنباله فیلم را با تکنیک اسکرین‌لایف بسازیم. من نمی‌توانم تصور کنم که یک آدمکش در دنیای امروزی تفنگ به‌دست در حال دویدن باشد. آخر چرا؟ خب شاید هم او از ربات‌ها و تکنولوژی‌های کامپیوتری استفاده کند. دیگر احتیاجی نیست که مسیر گلوله را خم کنید، فقط کافی است که ایده‌های منعطفی داشته باشید.»


حضور آنجلینا جولی و ایوان منحصر به فرد در دیزنی پلاس


بکمامبتوف تا به اینجا با پروژه‌های اسکرین‌لایف خود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است. شرکت یونیورسال در سال ۲۰۱۵ فیلم «غیردوستانه» را توزیع کرد و این فیلم ژانر وحشت با بودجه ساخت یک میلیون دلاری موفق به فروش ۶۴ میلیون دلار در سطوح بین‌المللی شد. فیلم ژانر هیجان‌انگیز «جستجو» با بازی جان چو توسط شرکت سونی پخش شد و از فیلم قبل هم موفق‌تر ظاهر شد. «جستجو» با هزینه ساخت ۸۸۰ هزار دلاری موفق به فروش بین‌المللی ۷۵.۵ میلیون دلاری شد.
با وجود موفقیت‌ها، بکمامبتوف به Deadline گفته است که به ثمر رساندن یک قرارداد چندفیلمی با یکی از استودیوهای برتر هالیوود کار آسانی نیست. قرارداد بکمامبتوف با یونیورسال بعد از موفقیت او با فیلم «تحت تعقیب»، باعث بازگشتش به استودیو شد و در ادامه زمزمه‌ها برای ساخت این دنباله فیلم به تعویق افتاده از سر گرفته شد. جیمز مک‌آووی پیش از این هم برای بازی دوباره در دنباله فیلم «تحت تعقیب» ابراز علاقه کرده است.


نقد و بررسی فیلم سینمایی تعقیب در شاهراه استیون اسپیلبرگ


در حال حاضر ساخت دنباله «تحت تعقیب» با استفاده از تکنیک اسکرین‌لایف، در حد ایده‌ای است که در ذهن بکمامبتوف می‌چرخد. تنها چیزی که بکمامبتوف از آن بابت قرارداد خود با شرکت یونیورسال مطمئن است این است که هرکدام از فیلم‌های اسکرین‌لایفی در ژانر متفاوتی ساخته خواهد شد.
بکمامبتوف گفت: «ما توافق کردیم که پنج فیلم اسکرین‌لایفی در ژانرهای مختلف باشد و طبیعتاً من درباره انتخاب بازیگرها و کارگردان‌ها با آن‌ها گفت‌وگو خواهم کرد؛ اما آن‌ها به من اعتماد دارند. چرا که هر فیلمی که تابه‌حال با تکنیک اسکرین‌لایف ساخته‌ایم به گونه متفاوتی موفقیت‌آمیز بوده است. بعضی از لحاظ خلاقیت و بعضی از جنبه تجاری؛ و این به‌این‌علت است که اسکرین‌لایف زبان جدیدی است. ما می‌دانیم که ژانرها شامل رمانتیک کمدی، علمی تخیلی، وحشت، خیالی و داستان‌های کارآگاهی مانند «جستجو» خواهند بود. این ژانرها برای مخاطبینی که کاملا با این زبان ارتباط برقرار می‌کنند بسیار مناسب خواهند بود، چرا که شیوه زندگی کردن ماست.»


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil