ساخت «مجموعه ترس» توسط سونی پیکچرز، آمازون و الکس دل ایگلسیا

سونی پیکچرز و سرویس ویدیویی آمازون پرایم قصد ساخت «مجموعه ترس» را دارند و به همین دلیل با فیلم‌ساز مشهور اسپانیایی مذاکره کرده‌اند تا تهیه‌کنندگی و حتی کارگردانی تعدادی از این فیلم‌ها بر عهده بگیرد.

شرکت تولیدات بین‌المللی سونی پیکچرز به همراه سرویس ویدیویی آمازون پرایم، مجموعه قراردادهایی را برای تهیه‌کنندگی سری فیلم بلند جدیدی در ژانر وحشت با عنوان «مجموعه ترس» با فیلم‌ساز مشهور اسپانیایی تنظیم کرده‌اند.
الکس دل‌ایگلسیا و کارولین بنگ از طریق شعبه مادرید شرکت فیلمسازی خود (Pokeepsie Films) قراردادی تنظیم کرده‌اند که بر طبق آن دل‌ایگلسیا ساخت «مجموعه ترس» یا حتی تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده می‌گیرد و همچنین فیلم‌های دیگری را هم به مجموعه اضافه می‌کند.
این فیلم‌ها که با همکاری سرویس ویدئویی آمازون پرایم تأمین اعتبار می‌شوند ابتدا توسط بخش سرگرمی شرکت سونی پیکچرز آیبریا در سینماها اکران می‌شوند و پس از آن در آمازون پرایم اسپانیا در دسترس قرار خواهند گرفت. تمامی حق انحصاری توزیع هر یک از فیلم‌ها در خارج از کشور اسپانیا متعلق به شرکت SPIP است.

هرچند همه فیلم‌ها زیر نظر خلاقانه دل‌ایگلسیا ساخته می‌شوند، اما ممکن است که توسط دیگر فیلم‌سازهای مطرح کارگردانی شوند. شرکت سونی روز پنجشنبه اعلام کرد که تعدادی از پروژه‌های متعلق به «مجموعه ترس» در حال تولید هستند و تیم نویسنده‌ها و کارگردان‌های باتجربه‌ای در این فیلم‌ها بر سرکار هستند، مانند خود دل‌ایگلسیا که با همکار قدیمی‌اش خورخه گریکائچه‌باریا (که با او به‌صورت مشترک پروژه‌هایی را نوشته است) به همکاری می‌پردازد. همچنین ژاومه بالاگرو نویسنده و کارگردان فیلم «آرئی‌سی»، پائولا اورتیس کارگردان فیلم پرفروش و مطرح «عروس»، فرناندو ناوارو یکی از نویسنده‌های «ورونیکا» فیلم محبوب نت‌فلیکس به کارگردانی پاکو پلاسا، و کارلوس ترون کارگردان فیلم پرفروش «هر وقت دلم بخواد می‌تونم ترک کنم» از نویسنده‌ها و فیلمسازان این مجموعه هستند.

سازندگان این مجموعه قصد دارند به همراه نویسنده‌ها و کارگردان‌هایی که عاشق این ژانر سینمایی هستند هر سال دو فیلم ترسناک تولید کنند.

علاوه بر این دل‌ایگلسیا ایده‌های ناب وحشت‌آوری را مطرح می‌کند که باعث منحصربه‌فرد شدن این مجموعه می‌شوند.
او می‌گوید: «پروژه جاه‌طلبانه‌ای است که من سال‌هاست آن را در سرم می‌پرورانم. ایده اصلی ما ساخت مجموعه فیلم‌هایی است که از دنیای وحشت‌آوری فراسوی این زمان پرده بردارد. شخصیت‌های فیلم با نیروهای ماوراء طبیعی‌ای روبرو هستند که بشریت را تهدید می‌کنند. ایده ما این است که به‌وسیله شخصیت‌های بخصوصی مشخصه‌ای مانند وحشت کیهانی را در فیلم‌ها خلق کنیم.»
سازندگان این مجموعه قصد دارند به همراه نویسنده‌ها و کارگردان‌هایی که عاشق این ژانر سینمایی هستند هر سال دو فیلم ترسناک تولید کنند. دل‌ایگلسیا همچنین گفت: «اگر یک‌چیز در این کشور به خوبی شناخته شده باشد، آن ترسیدن است. از زمان کودکی در ذهنمان کاشته شده است، از زمان بازدیدهای مدرسه‌ای که در آن برای اولین بار به نقاشی‌های ترسناک گویا خیره شدیم.»

دل‌ایگلسیا با دومین فیلم بلند خود «روز هیولا» در سال ۱۹۹۵ شناخته شد که فیلمی ترسناک با کمدی سیاه بود. فیلم او نقطه عطفی در سینمای مدرن روز اسپانیا بود که ژانر آمریکایی آن را به واقعگرایی اسپانیائی باتتیک پیوند داد. دل‌ایگلسیا یکی از درآمدزاترین کارگردان‌های اسپانیا است. او بازسازی اسپانیایی «غریبه‌های بدون نقص» را که سال ۲۰۱۸ به فروش ۲۵.۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد را کارگردانی کرده است و حالا مشغول کارگردانی سریال درام «سی سکه» برای اچ‌بی‌او اروپا است.
در حال حاضر ساخت «مجموعه ترس» به‌طورجدی دنبال می‌شود و لین کلاین، رئیس بخش تولید بین‌المللی سونی پیکچرز می‌گوید: «الکس در ژانر وحشت واقعا استاد است. «مجموعه ترس» برای الکس و بخش تولید بین‌المللی سونی پیکچرز فرصت بی‌نظیری است تا با آن مرزهای ساخت فیلم ژانردار در سینمای اسپانیا را کشف کنیم.»

ایوان لوسادا، مدیرعامل سونی پیکچرز در اسپانیا می‌گوید: «الکس یکی از بااستعدادترین و پرکارترین کارگردان‌های این کشور است و ما مشتاق همکاری با او هستیم و از اینکه از استعداد او در تولید این مجموعه فیلم ترسناک بهره‌مند هستیم خوشحالیم.»
ریکاردو کاربونرو، مدیر محتوای سرویس ویدیویی آمازون پرایم در اسپانیا می گوید: «الکس دل‌ایگلسیا یکی از ستون‌های بزرگ سینمای اسپانیا است. امکان همکاری مشترک و نزدیک با او به همراه بخش سرگرمی سونی پیکچرز و Pokeepsie Films برای ما امتیاز ویژه‌ای است؛ به این خاطر که به ما این توانایی را می‌دهد که به مخاطبین خود مجموعه فیلمی پیشنهاد دهیم که کیفیت آن قطعا تضمین شده است. سینما یکی از رکن‌های اصلی سرویس‌هایی است که ما ارائه می‌دهیم و این پروژه به ما کمک می‌کند تا به گردآوری فهرستی از محتواهای اسپانیایی ادامه دهیم که منحصربه‌فرد، متفاوت و مبتکرانه است.»

شرکت فیلمسازی Pokeepsie Films که توسط دل‌ایگلسیا و کارولین بنگ (بازیگر و تهیه‌کننده) تأسیس شده است،قصد دارد تا نسل جدیدی از استعدادهای اسپانیائی ژانر وحشت را بر سر کار بیاورد که فیلم‌هایی مانند «لانه شرو» (به کارگردانی استبان روئل و فرناندو آندره)، «قهرمان‌های اهریمن»، «در میان ستارگان (به کارگردانی زوئی بریئاتو) و «خز» (به کارگردانی ادواردو کازانوا) را ساخته‌اند. در حال حاضر، دل‌ایگلسیا و بنگ مشغول فراهم کردن مقدمات فیلمبرداری «خانه‌ای از گچ» (به کارگردانی ایگناسیو تاتای) و «پیداد» (به کارگردانی کازانوا) هستند.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil