دیوید لینچ برای نتفلیکس سریال می‌سازد

درباره سریال جدید دیوید لینچ توافقی با نتفلیکس صورت گرفته است. او در سال آینده سریالی با عنوان Wisteria را برای این شبکه کارگردانی می‌کند.

دیوید لینچ در راه پیوستن به شبکه نتفلیکس است. این فیلمساز درجه یک و محبوب معمولاً برنامه کارهای آینده خود را مخفی نگه می‌دارد؛ اما به گزارش مجله Production Weekly، درباره سریال جدید دیوید لینچ توافقی با شبکه نتفلیکس صورت گرفته است. او در سال آینده سریالی با عنوان Wisteria را برای این شبکه کارگردانی می‌کند. در این‌باره جزئیات بیشتری در دست نیست و مدیران شبکه نتفلیکس نیز تا این لحظه از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند. اما اصولاً خبر تلاش و برنامه‌ریزی برای ساخت یک سریال جدید از دیوید لینچ به خودی خود بسیار خوشحال‌کننده است. با فیلیمو شات همراه باشید.


دیوید لینچ از سال ۲۰۰۶ و پس از ساخت فیلم سینمایی امپراطوری درون (با عنوان اصلی Inland Empire) به مدت یازده سال دست از کار کشید و سپس ناگهان با قسمتی دیگر از مجموعه تویین پیکس (با عنوان اصلی Twin Peaks) به دنیای فیلم و سریال بازگشت. خوشبختانه این بار به نظر می‌رسد که برای دیدن کار بعدی لینچ یازده سال انتظار لازم نیست؛ چرا که در آخرین نسخه نشریه Production Weekly خبری مبنی بر شروع همکاری او با شبکه نتفلیکس برای ساخت یک سریال جدید منتشر شده است. جزئیات بیشتری از این همکاری عنوان نشده است، اما سابرینا اس ساترلند، که در بسیاری از کار های قبلی دیوید لینچ نیز با او همکاری کرده است، به‌عنوان تهیه‌کننده در کار جدید او نیز حضور خواهد داشت. به گفته نشریه Indie Wire، نتفلیکس اظهار نظری درباره این خبر ارائه نداده است اما نام لینچ به‌عنوان نویسنده و کارگردان پروژه جدید ثبت شده و قرار است ساخت این سریال از ماه می ۲۰۲۱ آغاز گردد.


راز جنایت رکورد بیننده ‌های نتفلیکس را شکست


این سریال جدید اولین همکاری دیوید لینچ با شبکه نتفلیکس به شمار نمی‌رود. در ژانویه سال ۲۰۲۰ این شبکه نمایش آنلاین، فیلم کوتاه جک چه‌کار کرد؟ (با عنوان اصلی What Did Jack Do) ساخته دیوید لینچ را منتشر کرد که در واقع در سال ۲۰۱۷ ساخته شده بود. اخیراً شایعات فراوانی پیرامون برنامه لینچ برای همکاری درازمدت با نتفلیکس در جریان بوده است. در ماه آوریل، خبرنگار THR از لینچ خواست تا در این‌باره توضیح دهد. اما لینچ از پاسخ مستقیم طفره رفت و به جای آن به صحبت درباره فیلم کوتاه تازه خود پرداخت. او گفته بود: «شایعات، فراوان هستند. من در حال حاضر فیلم کوتاهی به نام جک چه‌کار کرد؟ را دارم که در حال پخش در شبکه نتفلیکس است؛ یک فیلم عالی درباره یک میمون. به نظرم جالب است و همه باید آن را ببینند. در این شرایط که همه در قرنطینه به‌سر می‌برند تماشای آن می تواند کمک بزرگی باشد.» در ادامه، با اصرار خبرنگار برای صحبت درباره همکاری ‌های آتی با نتفلیکس، لینچ پاسخ داد: «این شایعات، فراوان هستند. اما می‌توانم به شما بگویم که فعلا اتفاق خاصی نیفتاده. این فقط یک شایعه است که اگر هم درست باشد فعلاً کاری صورت نگرفته است.»


نمایش فیلم کوتاه جک چه‌کار کرد؟ دیوید لینچ به نتفلیکس آمد!


اگر در آن زمان واقعا هم کاری صورت نگرفته بود، الان دیگر اوضاع فرق کرده است. احتمال ضعیفی وجود دارد که خبر نشریه Production Weekly موثق نبوده باشد؛ اما در هر صورت به نظر می‌رسد که بین لینچ و شبکه نتفلیکس اتفاقاتی در جریان است. این که آن اتفاقات چه هستند، باید بیشتر صبر کرد و دید. باید به خاطر داشت که درباره تویین پیکس نیز تا زمان پخش اولیه، هیچ اطلاعاتی منتشر نشده بود. در هر حال، انتظار دیدن کاری جدید از دیوید لینچ بسیار هیجان‌انگیز است؛ اگرچه شاید طرفداران او ترجیح می‌دهند که لینچ به جای سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی جدیدی بسازد، اما همیشه تماشای اثری جدید از او را باید غنیمت شمرد.


شفاف‌سازی: فیلم جاده مالهالند و جهان‌بینی دیوید لینچ


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil