نگاهی به سریال «نسل خورشید»؛ عشق در میدان جنگ

تماشای سریال کره ای «نسل خورشید» که پر است از لحظات جذاب و دوست‌داشتنی می‌تواند بهترین گزینه برای آشنایی با نسل جدید سریال‌های این کشور باشد.

آسیایی‌ها دارند دنیا را تسخیر می‌کنند و در این موج، کره‌ای‌ها از سهم ویژه‌ای برخوردارند. کافی است به خانه و زندگی خودتان نگاه کنید؛ این روزها در کمتر خانه‌ای اثری از برندهای معروف کره‌ای در حوزه‌های مختلف دیده نمی‌شود. صنعت نمایش و سرگرمی هم مانند دیگر محصولات کره‌ای دنیا را تسخیر کرده، تا جایی که سال گذشته در اتفاقی کم‌سابقه و تاریخ‌ساز تمام جوایز سینمایی مهم را «انگل» ساخته بونگ جون-هو فتح کرد.
موج نوی سینمای کره که از ابتدای هزاره جدید شروع شده نیازی به معرفی ندارد؛ فیلمسازانی همچون پارک چان ووک، بونگ جون-هو، کیم کی دوک، لی چانگ دونگ و… خیلی زود به سردمداران سینمای نوظهوری تبدیل شدند که در محافل مهم سینمایی درخشید و سلیقه خود را حتی به هالیوود هم تحمیل کرد.
در کنار این سینمای مترقی و متفکرانه، سینمای عامه‌پسند کره هم پیشرفت چشمگیری را پشت سر گذاشته، به ویژه بعد از افزایش تولیدات مشترک چندملیتی و تبدیل شدن آسیای شرقی به یکی از بازارهای اصلی صنعت سینما در سطح جهان. به تبع این پیشرفت در عرصه سینما، محصولات تلویزیونی کره هم جهش قابل توجهی را طی دو دهه اخیر تجربه کرده‌اند.
در ادامه‌ با فیلیمو شات همراه باشید تا به یکی بهترین و محبوبترین محصولات تلویزیونی کره ای سال‌های اخیر بپردازیم که سروصدای زیادی را به راه انداخته: «نسل خورشید».


اولین برخورد مخاطبان خارجی با سریال‌های کره‌ای، نمونه‌هایی ساده و پیش‌پا‌افتاده و یادآور سریال‌های عامه‌پسند ژاپنی در سال‌های دور بود. درام‌های طولانی تاریخی یا عاشقانه‌های تین‌ایجری در میان این سریال‌ها سهم عمده‌ای داشتند که از قضا خیلی زود هم مورد استقبال مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفتند.
اقبال بینندگان خارجی به سریال‌های کره‌ای که از جذابیت‌های یک فرهنگ تازه خبر می‌داد، به تدریج موجب جذب سرمایه و نیروهای متخصص بیشتر در این زمینه شد و ظرف کمتر از یک دهه، سریال‌های کره‌ای هم مانند دیگر محصولات این کشور، از موسیقی پاپ گرفته تا گجت‌های های‌تک، مشتریانی ثابت در سراسر دنیا پیدا کردند. این مسئله را می‌توانید به روشنی و با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده‌ نت‌فلیکس طی سال‌های اخیر برای پخش و تولید آثار کره‌ای درک کنید.

سریال نسل خورشید

یکی از آثار مهم در این موج جدید از سریال‌های کره ای ، «نسل خورشید» (با عنوان انگلیسی Descendants of the Sun) است که سال ۲۰۱۶ پخش و خیلی زود به پدیده‌ای محبوب در داخل و خارج از کشور تبدیل شد. یک سریال عاشقانه شامل ۱۶ قسمت که تاکنون در کشورهای مختلفی پخش یا حتی مورد اقتباس و بازسازی قرار گرفته است.

داستان در یک منطقه جنگ‌زده اتفاق می‌افتد که در آن ارتش کره جنوبی نیز به عنوان نمایندگان حافظ صلح حضور دارند. در این گیرودار مرگ و زندگی، یک افسر نیروهای یگان ویژه ارتش با خانم دکتر مسئول اورژانس با هم درگیر رابطه‌ای عاشقانه می‌شوند و این عشق، دیدگاه آن‌ها را نسبت به زندگی و موقعیتی که در آن قرار دارند، تغییر می‌دهد.

سریال کره ای «نسل خورشید» یک عاشقانه عمیقأ شرقی است، به گونه‌ای که فراتر از حیا و پرده‌پوشی رایج در فرهنگ‌های شرقی، کشش و پیوند میان دو شخصیت بیشتر از آن که نمود جسمانی و بیرونی داشته باشد، از درونیات و خلوت دو طرف می‌آید. هر دو نفر برای صلح به آن منطقه اعزام شده‌اند اما یکی اسلحه در دست دارد و کارش کشتن در میدان جنگ است و دیگری پزشکی که باید انسان‌ها را از مرگ نجات دهد. ارتباط میان دو شخصیت که به سختی شکل می‌گیرد و ادامه می‌یابد، از شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها نسبت به هستی می‌آید و این که چقدر می‌توانند در یک رابطه، مکمل همدیگر باشند.

البته که وقتی از یک موقعیت جنگی صحبت می‌کنیم، فاصله مرگ تا زندگی چندان زیاد نیست و ممکن است که چند لحظه بعد، یکی از شخصیت‌ها دیگر در میان نباشند. همین موضوع هم به رابطه عاشقانه میان دو کاراکتر عمق و غنای بیشتری داده و هم با حسی از تعلیق مخاطب را بیشتر درگیر قصه و نگران شخصیت‌ها می‌کند. الگویی که یادآور عاشقانه‌های کلاسیک مشهور در ادبیات است و همچنان و در شکل و فرم‌های دیگر نیز جواب می‌دهد.

نقد سریال نسل خورشید

مثل هر عاشقانه موفق دیگری، بخشی از این موفقیت را باید مدیون حضور دو بازیگر اصلی سریال دانست که شیمی آن‌ها مقابل دوربین به سریال روح داده. نکته جالب اینجاست که سونگ جونگ-کی و سونگ هه کیو که هر دو برای مخاطبان فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای چهره‌های محبوبی به شمار می‌آمدند، در جریان ساخت این سریال واقعا به هم علاقه‌مند شدند و در پایان کار ازدواج کردند!

محبوبیت سریال باعث شده است که طی سال‌های گذشته طرفداران خواهان ساخت فصل‌های بعدی و ادامه دادن داستان باشند. اتفاقی که هنوز به وقوع نپیوسته، سریالی که در زمان پخش تقریبا تمام جوایز ممکن در زمینه سریال و برنامه‌های تلویزیونی را در جشن‌ها و جشنواره‌های مختلف آسیایی در حوزه تولیدات تلویزیونی از آن خود کرد.
بر همین اساس، تماشای سریال کره ای شیرین و گرم «نسل خورشید» که پر است از لحظات جذاب و دوست‌داشتنی می‌تواند بهترین گزینه برای آشنایی با نسل جدید سریال‌های این کشور باشد. سریالی که در ۱۶ اپیزود ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده است.

سریال کره‌ای پرطرفدار و تحسین‌شده «نسل خورشید» محصول سال ۲۰۱۶ و با حضور ستارگانی چون سونگ جونگ-کی، سونگ هه کیو، جین گو، کیم جی وون، جون چه-یون و‌… هم‌اکنون بر روی فیلیمو قابل تماشاست.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

7 نظر
  1. بهراد فعال می‌نویسد

    من بهراد فعال هستم من از این ویدیو راضی هستم و عاشق این ویدیو هستم واقعا خیلی خوب است که من با این ویدیو آشنا شدم من عاشق دکتر کانگ هستم

  2. Ramin می‌نویسد

    خیلی عالیست عاشق این سریالم و چطور دانلود ش کنم لطفا بگین

  3. Ramin می‌نویسد

    خیلی عالیست عاشق این سریالم

  4. جواد محمدی می‌نویسد

    دیدم در آن لحزه چی اتفاق افتاد
    اما نفهمیدم داستان فیلم چی بود جنگ با دشمن یا عشق

    خلاصه کلا
    چه ربطی به افغانستان داشت ؟.

  5. m می‌نویسد

    الان دوسالھ کھ طلاق گرفتن.

  6. ...... می‌نویسد

    فوق العاده بود به همه پیشنهاد ش می کنم حتما ببینید در ایران قابل درک تره چون تو دفاع مقدس هم ما همچین سرباز هایی رو حداقل تو هر کوچه یک نفر رو می‌شناسیم پس واسه ما قابل احترام تره

  7. ...... می‌نویسد

    فوق العاده بود به همه پیشنهاد ش می کنم حتما ببینید در ایران قابل درک تره چون تو دفاع مقدس هم ما همچین سرباز هایی رو حداقل تو هر کوچه یک نفر رو می‌شناسیم

fosil