شیر شاه هنوز سلطان باکس آفیس است؛ شروع موفق روزی روزگاری در هالیوود

فروش شیر شاه همچنان ادامه دارد و این فیلم در این هفته هم در جایگاه اول باکس آفیس و بالاتر از روزی روزگاری در هالیوود قرار گرفت.

یکی دیگر از فیلم‌های دیزنی دوباره با فروش خوبی در باکس آفیس روبه‌رو شد. فروش شیر شاه باعث شده که این فیلم همچنان جایگاه اول باکس آفیس را به خود اختصاص دهد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۱۴۲ میلیون دلار دیگر هم فروش داشت. به نظر می‌رسد که دیزنی شرایط خیلی خوبی دارد و کلا فروش سینما را به دست گرفته است.

این فیلم که توسط «جان فاورو» ساخته شده و اقتباس سینمایی از انیمیشن شیر شاه به حساب می‌آید به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ تبدیل شده است. این فیلم هم اکنون ۹۶۳ میلیون دلار فروش داشته و در کنار فیلم‌هایی مانند «انتقام جویان: پایان بازی»، «کاپیتان مارول» و «علاءالدین» قرار گرفته است. در واقع این فیلم‌ها همگی در گروه یک میلیارد دلاری‌های سال ۲۰۱۹ دیده می‌شوند. فروش شیر شاه در هفته گذشته آن هم فقط در کشور آمریکا ۷۵ میلیون دلار بود. فروشی که توانست رکورد فروش داخلی این فیلم را به ۳۵۰ میلیون دلار برساند. فروش شیر شاه در کشور‌های خارج از آمریکا هم خوب بوده است. این فیلم در کشور چین با استقبال خوبی مواجه شده و تا این لحظه ۱۱۴ میلیون دلار در این کشور فروش داشته است. فروش شیر شاه در انگلیس به ۴۵ میلیون دلار رسید و در برزیل هم فروش ۴۲ میلیون دلاری را رد کرد. شیر شاه تقریبا دو هفته دیگر در ژاپن اکران می‌شود و انتظار می‌رود که فروش آن باز هم بیشتر شود.

فروش شیر شاه

در این میان فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» هم همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کند. مرد عنکبوتی در هفته گذشته توانست ۲۱ میلیون دلار در ۶۷ کشور فروش داشته باشد. در هفته گذشته این فیلم توانست به رکورد فروش یک میلیارد دلار دست پیدا کند. دور از خانه به اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی تبدیل شد که توانست بیشتر از یک میلیون دلار فروش داشته باشد. فروش خارج از آمریکای این فیلم به ۶۹۲ میلیون دلار رسید و فروش کلی آن هم ۱٫۰۳ میلیارد دلار شده است. مرد عنکبوتی با پشت سر گذاشته فروش ۹۶۴ میلیون دلاری فیلم «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سونی تبدیل شد.

دیگر فیلم دیزنی هم این هفته در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت. انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» در هفته گذشته ۱۹٫۴ میلیون دلار دیگر هم  در ۴۰ کشور فروش داشت. فروش بین المللی این فیلم هم اکنون به ۵۲۲ میلیون دلار رسیده است. فروش جهانی داستان اسباب بازی ۴ هم ۹۱۷ میلیون دلار است که ۳۹۵ میلیون دلار آن مربوط به فروش داخل آمریکا است.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که این هفته اکران شد و از نظر فروش پایین تر از فروش شیر شاه در باکس آفیس قرار گرفت، «روزی روزگاری در هالیوود» بود. جدیدترین ساخته «کوئنتین تارانتینو» که به نظر می‌رسد بسیار جذاب خواهد بود. این فیلم با درجه سنی بالا ۱۷ سال اکران شده و در همین هفته اول اکران خود توانست به فروش ۴۰ میلیون دلار در آمریکا برسد. این فیلم در ۳۶۵۹ سینما اکران شد و هنوز در خارج از آمریکا پخش نشده است. روزی روزگاری در هالیوود به پرفروش ترین فیلم کوئنتین تارانتینو در هفته اکران تبدیل شده است. فروش روز افتتاحیه این فیلم هم ۱۶٫۸ میلیون دلار بوده است.

روزی روزگاری در هالیوود این هفته در مکان دوم باکس آفیس و پشت سر شیر شاه قرار گرفت. یکی از نقاط قوت فیلم روزی روزگاری در هالیوود نقدهای مثبتی است که از طرف منتقدان و فعالان سینما دریافت کرده است. نقدها تاثیر خوبی روی فروش فیلم گذاشته‌اند. همچنین حضور بازیگران مطرحی مانند «لئوناردو دی‌کاپریو» و «برد پیت» هم دلیلی بر فروش خوب آن بوده است. احتمالا اگر شرایط به همین صورت پیش برود فیلم جدید تارانتینو می‌تواند فروشی بهتر از فیلم‌های «حرامزاده‌های لعنتی» و «جنگوی زنجیرگسسته» داشته باشد. فیلم حرامزاده‌های لعنتی با بازی برد پیت هم در تابستان اکران شد و توانست به فروش هفته اول ۳۸ میلیون دلار دست پیدا کند. فروش این فیلم در داخل آمریکا به ۱۲۰ میلیون دلار و در سرتاسر جهان هم به ۳۲۱ میلیون دلار رسید. با این حال فیلم جنگوی زنجیرگسسته بهترین فیلم تارانتینو در باکس آفیس به حساب می‌آید. این فیلم در هفته اول اکران ۳۰ میلیون دلار فروش کرد و فروش کل آن هم به ۴۲۵ میلیون دلار رسید.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود نهمین فیلم تارانتینو و اولین فیلم او بدون تهیه کنندگی «هاروی واینستین» ساخته شده است. واینستین از تهیه کننده‌های بزرگ هالیوود به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات آراز جنسی از شرکت «میرامکس» و «آکادمی علوم و هنرهای سینما» اخراج شد. فیلم جدید تارانتینو با سرمایه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده و گران‌ترین فیلمی است که این کارگردان تا حالا آن را ساخته است.

در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم پرفروش‌های این هفته در باکس آفیس آمریکا می‌پردازیم.

فیلم اول شیر شاه بود که ۷۵ میلیون دلا ر فروش داشت. در جایگاه دوم هم فیلم روزی روزگاری در هالیوود با فروش ۴۰٫۳۵ میلیون دلاری قرار گرفته است. فیلم سوم این هفته مرد عنکبوتی: دور از خانه بود که ۱۲٫۲ میلیون دلار فروش داشت. داستان اسباب بازی ۴ هم در هفته گذشته ۹٫۸ میلیون دلار در آمریکا فروش داشت. فیلم خزیدن هم ۴ میلیون دلار فروش کرد. فیلم ششم باکس آفیس این هفته در آمریکا هم دیروز بود. فیلمی که در آخر هفته گذشته ۳ میلیو دلار دیگر هم فروش داشت. فیلم علاءالدین همچنان در لیست ۱۰ فیلم پرفروش هفته دیده می‌شود. این فیلم در جایگاه هفتم این هفته قرار گرفت و ۲٫۷۸۸ میلیون دلار فروش کرد. فیلم بعدی هم این هفته استوبر نام دارد که ۱٫۶۷۹ میلیون دلار فروش کرد. فیلم آنابل به خانه می‌آید هم در جایگاه نهم باکس آفیس این هفته قرار گرفت. این فیلم در هفته گذشته ۱٫۵ میلیون دلار دیگر هم در آمریکا فروش داشت. فیلم دهم این هفته هم «وداع» نام دارد و فروش ۱٫۵ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.

این هفته سه فیلم Honeyland، Mike Wallace is Here و For Sama هم اکران شدند که به ترتیب در جایگاه ۲۸، ۳۱ و ۳۴ جدول باکس آفیس قرار گرفتند. تنها فیلم جدیدی که این هفته اکران شد و در بین ۱۰ فیلم بالای جدول قرار گرفت، روزی روزگاری در هالیوود بود.


منبع: VarietyBox Office MojoVariety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil