کابوس‌های کودکی

فیلم ترکی بچه ها نزد تو

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان

معمولا فیلم ها و سریال های ترکی به واسطه آثار پرطرفدار کمدی و عاشقانه شناخته می‌شود، به گونه‌ای که سریال ترکی مترادف‌شده با ملودرام‌های طولانی و عامه‌پسند. اما در هزاره جدید، ژانری تازه در سینمای ترکیه پا گرفته است و روز‌به‌روز نیز به محبوبیت آن افزوده می‌شود. ژانر وحشت در همه جای دنیا طرفداران خاص خودش را دارد و سینماگران ترک با پی بردن به این موضوع موفق شده‌اند تا المان‌های فرهنگی و خرافه‌های شرقی جاری در کشور خود را با فرمول‌ها و کلیشه‌های ژانر ترکیب کنند. حاصل کار، با استقبال مخاطبان خارجی و داخلی مواجه شده است.

همین رویکرد تازه باعث شده تا در سال‌های اخیر فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در ترکیه ساخته شوند که تم ترسناک، ماورایی و فانتزی در آن‌ها غالب است؛ از جمله این آثار می‌توان به فیلم ترسناک «بچه ها نزد تو» (با عنوان اصلی Çocuklar Sana Emanet) محصول سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که به واسطه حضور یکی از ستارگان پرطرفدار سریال‌های ترکی در نقش اصلی، بسیار مورد توجه قرار گرفته. در ادامه با فیلیموشات همراه باشید تا به «بچه ها نزد تو» و واکنش‌های مثبت و منفی ایجاد شده پیرامون آن بیشتر بپردازیم.

داستان، درباره یک معمار داخلی تحصیل‌کرده و موفق با نام کرم (با نقش‌آفرینی انگین اکیورک) است که زندگی خوب و بی‌نقصی با همسر جوانش دارد. تنها مشکل آن‌ها بچه‌دار نشدن است که امیدوارند با پشت سر گذاشتن مراحل درمان ناباروری، این مسئله نیز برطرف شود. برای فرار از روزمرگی و خستگی ناشی از کار، کرم و همسرش تصمیم می‌گیرند که جهت استراحت به ویلای خارج از شهرشان بروند. در میان راه، دچار سانحه می‌شوند و یک پسربچه و همسر کرم جان خود را از دست می‌دهند. به دلیل آسیب‌های تصادف، کرم بعد از مدتی از بیمارستان مرخص می‌شود اما هنوز نتوانسته با شوک روحی این حادثه کنار بیایید. به تدریج وضعیت روحی و روانی او بدتر می‌شود و احساس می‌کند که اتفاقات عجیب و مرموزی در زندگی‌اش پیش آمده. کرم بعد از مدت‌ها دوباره به همان ویلای خارج از شهر می‌رود تا بر مشکلاتش غلبه کند. اما هنوز حال و روز خوشی ندارد. اهالی روستا برای حل مشکل، کرم را با پیرزنی آشنا می‌کنند که در امور خفیه و ماوراءالطبیعه سررشته دارد. این آشنایی موجب آشکار شدن رازهایی تاریک از گذشته کرم می‌شود… .

اگر کنجکاوید که با ژانر نوپای ترسناک، ماورایی و معمایی در سینمای ترکیه بیشتر آشنا شوید، «بچه‌ها نزد تو» گزینه مناسبی برای آغاز است.

فیلم ترسناک «بچه ها نزد تو» را چاقان ایرماک، کارگردان باسابقه، ساخته که در کارنامه‌اش آثار متنوعی از لحن‌ها و سبک‌های مختلف دیده می‌شود و حال به تبع از محبوبیت ژانر وحشت و معمایی به سراغ تجربه‌ای تازه در سینمای ترکیه رفته است. مهمترین عنصر فیلم، حضور انگین اکیورک در نقش اصلی‌ است که به دلیل حضور در سریال‌های عامه‌پسند همچون «فاطماگل» از محبوبیت کم‌نظیری در داخل و خارج از ترکیه برخوردار شده و عمده مخاطبان برای حضور او به تماشای فیلم نشسته‌اند.
جالب اینجاست که اکثر طرفداران اکیورک که با ذهنیت همان سریال‌های عامه‌پسند و ملودرام‌ها به سراغ «بچه‌ها نزد تو» آمده‌اند، از تماشای فیلم رضایت داشته‌اند؛ در مقابل، منتقدان و طرفداران سخت‌گیرتری که دنبال یک ترسناک تروتازه بوده‌اند چندان با مایه‌های ملودرام پررنگ و خط داستانی قابل پیش‌بینی فیلم کنار نیامده‌اند.

در هر صورت، اگر کنجکاوید که با ژانر نوپای ترسناک، ماورایی و معمایی در سینمای ترکیه بیشتر آشنا شوید، «بچه‌ها نزد تو» گزینه مناسبی برای آغاز است که در ادامه می‌تواند به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های دیگری هم منجر شود.
فیلم ترسناک و معمایی «بچه‌ها نزد تو» ساخته چاقان ایرماک و با نقش‌آفرینی انگین اکیورک، هیلال آلتین‌بیلک، سریف سزر، عثمان الکاس، اوگون کاپتان‌اوغلو و… هم‌اکنون بر روی فیلیمو قابل تماشاست.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil