دو فیلم جدید استیو مک‌کوئین به جورج فلوید و جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» تقدیم شدند

دو فیلم جدید استیو مک کوئین، کارگردان فیلم «۱۲ سال بردگی»، به جورج فلوید و جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» تقدیم شدند؛ این فیلم‌ها برای شرکت در جشنواره فیلم کن برگزیده شده‌اند.

استیو مک‌کوئین، کارگردان فیلم «۱۲ سال بردگی»، دو فیلم جدید خود را به جورج فلوید و جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» تقدیم کرد؛ فیلم های جدید استیو مک کوئین برای شرکت در جشنواره فیلم کن برگزیده شده‌اند.
این کارگردان برنده جایزه اسکار درباره این دو فیلم که در مورد نژادپرستی در بریتانیا هستند گفت: «من این فیلم‌ها را به جورج فلوید و همه سیاه‌پوستان دیگری که به قتل رسیده‌اند تقدیم می‌کنم، دیده شده باشند یا نه. اگر شما درختی تنومند هستید، ما تبرهای کوچکیم. جان سیاه‌پوستان مهم است.»


نقد و بررسی سریال تبر کوچک | زندگی کودکان رنگین‌پوست


دو فیلم جدید استیو مک کوئین بخشی از مجموعه فیلم بریتانیایی «تبر کوچک» هستند که پیش از این به‌عنوان سریال تلویزیونی معرفی شدند اما الان مجموعه‌ای از پنج فیلم هستند که از بی‌بی‌سی و آمازون پرایم پخش خواهند شد.
فیلم‌های «مانگرو» با عنوان اصلی «Mangrov» و «عاشقان راک» با عنوان اصلی «Lovers Rock» (نام سبکی در موسیقی رگی) دو فیلمی هستند که برای جشنواره فیلم کن معرفی شدند. جشنواره فیلم کن امسال به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد اما لیست خود را به‌منظور ارتقای اعتبار برای پخش بعضی از فیلم‌ها اعلام کرد.

هر فیلم، داستان متفاوتی دارد و در اجتماعات هندی غرب لندن سال‌های دهه شصت تا اواسط دهه هشتاد رخ می‌دهد که باوجود شایع بودن نژادپرستی و تبعیض، با نیروی اراده خود زندگی‌شان را شکل می‌دهند.
فیلم اول، «مانگرو»، داستان واقعی ۹ مانگرو و فرانک کریکلو است که لتیشیا رایت (بازیگر فیلم «پلنگ سیاه» با عنوان اصلی Black Panther)، شائون پارکز (بازیگر سریال «گمشده در فضا» با عنوان اصلی Lost In Space) و ملکای کربی (بازیگر سریال «آینه سیاه» با عنوان اصلی Black Mirror) در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم دوم، «عاشقان راک»، داستانی خیالی درباره عشق‌های جوانی و موسیقی در یک مهمانی مخصوص موسیقی سبک بلوز در اوایل دهه هشتاد است که اموراه جی استریت آبن (بازیگر «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در قسمت یک و دو با عنون اصلی Harry Potter and the Cursed Child)، مایکل وارد (بازیگر سریال «پسر برتر» با عنوان اصلی Top Boy)، شانیکوا اوکواک (بازیگر سریال «وان در والک» با عنوان اصلی Van der Valk) و کیدر ویلیامز-استیرلینگ (بازیگر سریال «آموزش جنسی» با عنوان اصلی Sex Education) نقش‌آفرینی می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌ازاین اعلام شد جان بویگا (بازیگر فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» با عنوان اصلی Star Wars: The Last Jedi) هم در یکی از فیلم‌های مجموعه بازی می‌کند و جزئیات بیشتر درباره آن به‌زودی اعلام خواهد شد. این دو فیلم منتخب جشنواره کن، قرار است در سینماهای فرانسه اکران شوند.
داشتن دو فیلم در لیست منتخب رسمی کن و همین‌طور در رقابت‌ها برای یک کارگردان اتفاق بسیار نادری است.
«تبر کوچک» عنوانی است که از ضرب‌المثلی آفریقائی گرفته شده است و در سراسر کارائیب طنین‌انداز است. «اگر شما درخت تنومند هستید، ما تبرهای کوچکیم». «تبر کوچک» همچنین عنوان یکی از آهنگ‌های باب مارلی و گروه وایلرز از آلبوم «سوختن» است که در آن مصرانه این باور وجود دارد که صداهای حاشیه‌ای و کوچک مخالف می‌توانند صداهای قدرتمندتر را با موفقیت با چالش بکشند.


منبع: Deadline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil