جونا هیل و کارگردانی مستند برای نتفلیکس

نتفلیکس پروژه جذاب جدیدی در دست ساخت دارد؛‌ یک مستند روانشناختی به کارگردانی جونا هیل که به تحقیقات و روش کار دکتر فیل استاتز می‌پردازد.

جونا هیل برای دومین بار روی صندلی کارگردانی می‌نشیند؛ هیل هنرمندی همه‌تن حریف است و بارها در نقش نویسنده، کارگردان و بازیگر ظاهر شده. اولین تجربه‌ کارگردانی‌اش به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد، او فیلمی به نام «نیمه‌ دهه‌ ۹۰» را نوشت و کارگردانی کرد و همچنین موزیک‌ویدیوهای این فیلم را ساخت. پس از ساخت این فیلم، هیل در انتخاب‌هایش سخت‌گیرتر شد به‌طوری که کمتر از او فیلمی می‌بینیم، در طول این چند سال، تنها در یک سریال به‌عنوان بازیگر مهمان در یک قسمت از سریال ده فصلی «زیاد ذوق‌زده نشو» (با عنوان اصلی «Curb Your Enthusiasm») و در فیلم «بطری ساحلی» (با عنوان اصلی «The Beach Bum») به کارگردانی هارمونی کورین بازی کرد. او این‌بار یک مستند روان‌درمانی به تهیه‌کنندگی واکین فینیکس را برای نتفلیکس کارگردانی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره فیلم مستند روانشناختی جونا هیل با فیلیمو شات همراه باشید.


اوایل این هفته، هیل در صفحه‌ اینستاگرامش از پروژه‌ای‌ جدید خبر داد. او عکسی از دکتر فیل استاتز در پشت‌صحنه‌ مستند بی‌عنوانش به اشتراک گذاشت. دکتر استاتز در دهه‌ ۸۰ و قبل از این‌که درمان‌های خصوصی‌اش را آغاز کند، در مرکز روانی یک زندان واقع در جزیره‌ ریکرز مشغول به کار بود. دکتر استاتز با همکاری بری میشل مقاله‌ای را به چاپ رساند و به‌عنوان مبدع روش The Tools (ابزارها) در علم‌ روانشناسی شناخته‌ می‌شوند.


مستند ببر پادشاه | داستانی دربارۀ قدرت، جنون و جنایت


علاوه‌بر عکس، هیل در متنی از جزئیات پروژه‌ جدیدش به تهیه‌کنندگی واکین فینیکس (هم‌بازی‌اش در فیلم «نگران نباشید، او با پای پیاده زیاد دور نخواهد شد») نوشت: «دیروز مراحل تولید دومین فیلمم برای نتفلیکس را شروع کردیم؛ این مستند درباره‌ روان‌شناس نابغه‌ای به نام دکتر فیل استاتز و مفهوم کلی روانشناسی است. ایده‌‌ اصلی، ساخت فیلمی است که روش‌های درمان و روش The Tools (روش منحصربه‌فرد فیل) برای دست‌وپنجه‌نرم کردن با مشکلات زندگی را نشان می‌دهد. مباحث روانشناسی همیشه برای من حوصله‌سر‌بر بوده‌اند. از نتفلیکس، عوامل پشت صحنه، واکین فینیکس و بقیه‌ تهیه‌کننده‌ها تشکر می‌کنم و بیشتر از همه، از فیل سپاسگزارم که فرصت ساخت فیلمی خوب را به ما داد؛ فیلمی که مسیر زندگی بیننده‌ها را عوض می‌کند. اگر از پس هزینه‌های جلسات روانشناسی برنمی‌آیید، این فیلم می‌تونه به بهبود روابط خانوادگی و زندگی‌تان کمک کند. با توجه به احساساتی که تجربه می‌کنید (افسردگی، اضطراب، پشیمانی و …) می‌توانید به‌صورت خصوصی، در منزل و از طریق نتفلیکس از فیلم‌ها و ابزارهایی که معرفی می‌شوند برای بهبودتان استفاده‌ کنید. همه‌ ما به آنها احتیاج داریم.»

انتخاب هیل برای کارگردانی یک پروژه‌ مستند و نظرش درباره‌ ایده ساخت آن («با توجه به احساساتتان می‌توانید از ابزارهای معرفی‌شده در منزل و به‌صورت خصوصی استفاده کنید») برای همه عجیب است. شکی نیست که ساخت مستند بهترین راه برای رسیدن به این ایده‌ ناب است، اما این‌طور که به نظر می‌رسد هیل برای رسیدن به هدف این مستند روانشناختی فشار زیادی را تحمل می‌کند. این ژانر برای جونا هیل تازگی دارد و بسیار مشتاقیم که ببینیم این هنرمند همه‌کاره چگونه از پس ساخت آن بر می‌آید و مسائل عمیق روانشناسی را بررسی می‌کند.


منبع: Collider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil