خستگی بونگ جون هو پس از اسکار و ماجراهایش:

فقط ظاهرم شبیه آدم‌هاست

بونگ می‌گوید تلاش می‌کند که دوباره روی فیلمنامه‌های جدیدی شروع به‌کار کند، اما غلبه بر خستگی دوران بعد از اسکار کار سختی است.

بونگ می‌گوید تلاش می‌کند که دوباره روی فیلمنامه‌های جدیدی شروع به‌کار کند، اما غلبه بر خستگی دوران بعد از اسکار کار سختی است.
بونگ جون هو در فصل شلوغ اسکار به خاطر فیلم «انگل»، یک سفر کاری به لس‌آنجلس داشت و با بردن جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بلند بین‌المللی، مراسم اسکار را از آن خود کرد و به کره جنوبی برگشت. پیش از این گفته شده بود که این کارگردان مشغول مراحل اولیه تولید دو فیلم جدید و همچنین اقتباس HBO از «پاراسایت» برای سریالی با پخش محدود به زبان انگلیسی است، اما در مصاحبه کلی رایکارد (کارگردان) با بونگ جون هو که در The Atlantic چاپ شده، گفته شده است که دوران سختی را برای گذر کردن از خستگی بعد از فصل اسکار و بازگشت به کار روی فیلمنامه‌های جدیدش سپری می‌کند.

بونگ می‌گوید: «حالا که بالاخره وقتش را دارم، تلاش می‌کنم دوباره به سراغش بروم، اما خیلی خسته‌ام؛ جسمی و روحی. و فقط ظاهرم شبیه آدم‌ها است.»
بونگ در پشت‌صحنه اسکار، بعد از اینکه جایزه بهترین فیلم را برد به خبرنگارها گفت: «من باید کار کنم. این حرفه من است. همینطور که در بیست سال گذشته کار کرده‌ام و صرف‌نظر از اتفاق‌هایی که در کن و اسکار افتاد، روی دو پروژه دیگر مشغول به‌کار هستم و به کار کردن روی آن‌ها ادامه خواهم داد و هیچ‌چیزی به خاطر [بردن] این جایزه‌ها تغییر نکرده است. یکی از فیلم‌ها به زبان کره‌ای و دیگری به انگلیسی است.»

جزییات زیادی درباره پروژه‌هایی که بونگ برنامه‌ریزی‌شان می‌کند مشخص نیست. این کارگردان، سال گذشته به ورایتی گفت که هردوی این پروژه‌ها «فیلم‌های بزرگی نیستند» و او آن‌ها را با طرح «انگل» و «مادر» فیلم بلند قبلی‌اش مقایسه کرد. بونگ گفته بود که فیلم کره‌ای در سئول کره جنوبی فیلمبرداری می‌شود و «عناصر منحصربه‌فردی از وحشت و اکشن دارد.» پروژه انگلیسی‌زبان، یک درام تاریخی است و «بر اساس داستانی واقعی است که در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده.» بخشی از فیلمبرداری پروژه انگلیسی‌زبان در آمریکا و بخشی در بریتانیا صورت می‌گیرد.

در مصاحبه جدیدش با رایکارد، که آخرین فیلم درامش با عنوان «اولین گاو» در حال حاضر در سینماهای اختصاصی در حال پخش است، بونگ جون هو گفت که هنوز نمی‌داند اول کدام پروژه را آغاز می‌کند. او تازه در مراحل اولیه نوشتن فیلمنامه‌هاست، اما وقتی که کار کردن روی یکی از فیلمنامه‌ها را آغاز کند، روی دیگری کار نخواهد کرد. بونگ جون هو گفت: «وقتی که شروع به نوشتن می‌کنم، فقط می‌توانم روی یک پروژه کار کنم و این در مورد پیش‌تولید هم صادق است. من همیشه به کارگردان‌هایی که می‌توانند بین نمایش‌های تلویزیونی روی پروژه‌هایشان کار کنند حسادت می‌کنم.»

بونگ همچنین اشاره کرد که در پروژه انگلیسی‌زبان خود دوباره با داریوش خنجی، فیلمبردار فیلم «اوکجا» کار خواهد کرد؛ کسی که به‌تازگی برای فیلمبرداری فیلم «جواهرات تراش‌نخورده» به کارگردانی برادران سفدی تحسین منتقدان را برانگیخته است. بونگ گفت: «فکر می‌کنم هر فیلم خارجی دیگری که الان بسازم را با داریوش کار کنم و هر فیلم کره‌ای دیگر را با هونگ کونگ پیوهونگ فیلمبردار فیلم‌های «مادر»، «برف‌شکن» و «انگل» بوده است.

پخش فیلم «پاراسایت» در سینماهای آمریکا ادامه پیدا می‌کند؛ این فیلم، در آمریکا بیش از ۵۰ میلیون فروش داشته است و چهارمین فیلم پرفروش خارجی زبان در این کشور محسوب می‌شود. پخش اینترنتی فیلم از ۸ آپریل به‌صورت اختصاصی در سرویس استریم ویدیوی Hulu آغاز می‌شود.


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil