نقد و بررسی فیلم کاندیدا؛ فیلمی درباره سیاست، جرم و جنایت

محبوبیت سیاستمدار محلی مانوئل لوپز-ویدال (با بازی آنتونیو د لا توره) در حال افزایش است.

محبوبیت سیاستمدار محلی مانوئل لوپز-ویدال (با بازی آنتونیو د لا توره) در حال افزایش است؛ او که مردی اهل خانواده، سرزنده و عمیقاً فاسد است با آگاهی یافتن از اینکه گروه‌های حزبش به خاطر جرائم و کارهای خلاف قانونی که انجام داده‌اند در حال دستگیر شدن هستند، از افشای تخلفاتش می‌ترسد. تخلفات او در فیلمی ضبط شده‌اند و اگر علنی شوند، مانوئل را به مهره‌ای سوخته برای حزب تبدیل می‌کنند؛ و درنهایت، او به‌عنوان مقصر تمام حاشیه‌ها و تخلفات حزب معرفی خواهد شد. در بررسی فیلم «کاندیدا» با فیلیمو شات همراه باشید.

فیلم «کاندیدا» با یک برش الهام گرفته‌شده از فیلم «رفقای خوب» آغاز می‌شود. سیاستمدار منطقه‌ای مانوئل لوپز-ویدال (د لا توره) در ساحل ایستاده است و با تلفن همراهش صحبت می‌کند. درحالی‌که او تماس را قطع گوشی همراه خود را خاموش می‌کند، دوربین فیلم‌برداری به دنبالش می‌رود: مانوئل، از میان آشپزخانه یک رستوران شلوغ عبور می‌کند و به سمت میزی می‌رود که گروهی از همکاران و رفقای هم‌حزبی زیردستش آنجا نشسته‌اند و ناهار مختصرشان را می‌خورند؛ ناهاری به‌حساب حزب و از جیب مالیات‌دهندگان. فیلم اسپانیایی و هیجان‌انگیز رودریگو سوروگوین متعاقبا به هدفش از این صحنه رسیده است و فوراً شما را به داخل یک دنیای مشکوک با شوک‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیز می‌کشاند.


نقد فیلم آشپزخانه


«به‌محض اینکه بر داستان مسلط شوید، فیلم کاندیدا گیرتان می‌اندازد.»

با تمام شدن ناهار فوری و سرپایی گروه، شریک مانوئل، فریاس (با بازی جوزپ ماریا پو) در دستشویی به او ملحق می‌شود و می‌گوید که قرار است مانوئل را به‌عنوان رهبر جدید حزب انتخاب و معرفی کنند؛ اگرچه چشم‌انداز و دورنمای سیاسی شهر مادرید در حال تغییر است: رودریگو آلوارادو(با بازی فرانسیسکو رِیِس) قصد دارد که سیاست‌های شهر مادرید را پاک‌سازی و از نو پایه‌ریزی نماید و به‌زودی در ارتباط با سوءاستفاده از یارانه‌های پاک‌سازی شده اتحادیه اروپا دستگیری‌هایی را صورت می‌دهد. مانوئل از اینکه یک نوار مخفی از مکالمات ضبط‌شده‌اش علنی شود و او توسط دوستان و با تصمیم رفقای قدیمی‌اش محکوم به سقوط گردد، می‌ترسد و حالا باید برای بقای سیاسی و اعتباری خود بجنگد؛ خانواده‌اش را به خارج از کشور بفرستد و راه‌های نرفته طولانی را برای باقی ماندن در این بازی سیاسی طی کند.

رودریگو سوروگوین و دستیار فیلم‌نامه‌نویسش ایزابل پِنا خیلی سریع و زود، شما را به عمق مسائل پنهان و موضوعات مخفی ماجرا می‌کشانند. شخصیت‌های بسیاری برای شناختن و جزئیات سیاسی مختلفی برای فهمیدن و درک کردن وجود دارند و در این راه، هیچ راهنمایی و کمکی وجود ندارد؛ اما به‌محض آنکه بر موضوع و داستان تسلطی نسبی پیدا کنید، فیلم کاندیدا گیرتان می‌اندازد. این فیلم، چیزی از دیوانگی عصبی فیلم «هد هانترز» به کارگردانی مورتن تیلدام را به نمایش می‌گذارد؛ مانند یک ضدقهرمان که باید خود را در برابر بلایایی که به سمتش می‌آیند حفظ کند. ریتم فوق‌العاده‌ای از تنش پایدار در سرتاسر فیلم وجود دارد: برای مثال، به صحنه‌ای توجه کنید که مانوئل و وکیل سالخورده‌اش فرناندو (با بازی پاکو ریوِلا) برای بازیابی و پیدا کردن برخی از اسناد جعل‌شده وارد یک مهمانی خانگی می‌شوند و مجبور هستند با فردی که از مصرف توامان مشروبات الکی و مواد مخدر روی پایش بند نیست، مذاکره کنند.


نقد و بررسی فیلم وضعیت خوب


نتیجه این مذاکرات، ما را به یک‌سوم نهایی فوق‌العاده فیلم «کاندیدا» می‌رساند که شامل تعقیب و گریز خودروها در شب است. از طرف دیگر، نمایشی خارق‌العاده در استودیویی تلویزیونی در جریان است و مانوئل سعی دارد با اسناد و مدارکی که یافته است در معرض دید عموم قرار گیرد. این‌که تماشاگر با مانوئل همراه و سپس از او متنفر می‌شود، به ایفای نقش هنرمندانه و فوق‌العاده آنتونیو د لا توره بر می‌گردد.

فیلم «کاندیدا» با برقراری ارتباط به‌موقع بین سیاست و جرم و جنایت، یک فیلم صاحب سبک، هیجان‌انگیز و جسورانه است که شما را تا آخرین لحظه به تماشا ترغیب می‌کند.


نقد و بررسی فیلم راههای نرفته | گذاری بر گذشته و خاطراتی که دیگر از دست رفته‌اند



منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil