وینونا رایدر، جان تورتورو و خیلی‌های دیگر در توطئه علیه آمریکا!

توطئه علیه آمریکا اقتباسی از رمانی به همین نام است که قرار است توسط نویسنده مجموعه تلویزیونی The Wire دیوید سایمون، برای شبکه HBO تولید شود.

نه اشتباه نکنید، قصد فهرست کردن و فراخوانی گروهی از بازیگران شورشی افراطی که قصد ایجاد مشکل و اخلال در ایالات‌متحده را دارند نداریم!

توطئه علیه آمریکا (The Plot Against America) اقتباسی از رمانی به همین نام است که توسط «فیلیپ راث» نوشته شده و قرار است توسط نویسنده مجموعه تلویزیونی The Wire (وایر یا شنود یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر جنایی-درام است که در اطراف بالتیمور مریلند تولید شده است؛ این مجموعه توسط نویسنده و خبرنگار سابق پلیس دیوید سایمون نوشته شده ‌است.) دیوید سایمون، برای شبکه HBO ساخته شود.

او تاکنون تعداد زیادی از بازیگران نقش اصلی توطئه علیه آمریکا را معرفی کرده‌ است که شامل وینونا رایدر، جان تورتورو، زئو کازان، مورگان اسپکتور، کالیب مریس، آجی رابرتسون و آنتونی بویل است که همگی به‌تازگی به‌صف بازیگران این فیلم ملحق شده‌اند.

رمان توطئه علیه آمریکا نوشته فیلیپ راث که در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است به بخشی از تاریخ آمریکا به شکل دیگری جز آنچه اتفاق افتاده و واقعیت داشته می‌پردازد. درست زمانی را که فرانکلین روزولت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۴۰ از چارلز لینبرگ شکست می‌خورد! ماجرای این رمان، روی موضوع یک خانواده یهودی در نیوجرسی متمرکز است که شاهد وارد صحنه سیاست شدن چارلز لینبرگ هستند. چارلز لینبرگ قهرمان هوانوردی در آمریکاست که رکورد ۳۳ ساعت پرواز بدون توقف را داشته و در ضمن یک پوپولیست بیگانه هراس است. او با شکست روزولت در سال ۱۹۴۰، کشور را به سمت فاشسیم و یهودی آزاری سوق می‌دهد.

در دوران ریاست جمهوری او، خانواده‌های یهودی-آمریکایی مانند رات‌ها از زوایای مختلف، مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند.

قرار است در توطئه علیه آمریکا ، رایدر در نقش اولین فینکل، زن مجردی را که همه نقشه‌ها و برنامه‌هایش به خاطر ۱۰ سال نگهداری و مراقبت او از مادر علیل و ناتوانش به‌هم‌خورده است داشته باشد. اولین از اظهار تمایل و توجه ناگهانی یکی از حامیان کلیدی لیندبرگ به نام ربی لیونل بنگلزدروف که تورتتورو نقش او را بازی می‌کند به‌شدت خوشحال و هیجان‌زده شده است. او نتیجتا باوجود مخالفت فزاینده از سوی جامعه بزرگ‌تر یهودیان به یک شخصیت کلیدی در اداره حکومت لیندبرگ تبدیل می‌شود.

زئو کازان در نقش  الیزابت بس لوین، نقش خواهر کوچک‌تر اولین را بازی می‌کند. او یک مادر متفکر و خانه‌داراست. بس از آینده می‌ترسد و همه تلاش خود را  برای حفاظت خانواده‌اش در مقابل این اوضاع سیاسی رو به وخامت گذاشته انجام می‌دهد و برای یک فرار احتمالی برنامه‌ریزی می‌کند. درحالی‌که مورگان اسکتور که نقش شوهر او هرمان را دارد و یک کارگزار بیمه است سعی می‌کند تا حد ممکن شرایط را عادی جلوه دهد؛ درحالی‌که کشور در حال لغزش و سقوط به سمت فاشیسم، تضاد با یهودیت و انزوا گرایی بیگانه هراسانه‌ای است. کالب ملیس در نقش  سندی، پسر نوجوان و هنری مسلک هرمان و بس است که در مقابل خانواده‌اش طغیان می‌کند و علی‌الخصوص در مقابل پدرش  می‌ایستد. دوران درگیری و دست‌وپنجه نرم کردن او با بحران نوجوانی‌اش مقارن است با زمان اوج  لیندبرگ، که اولین یکی از طرفداران پروپاقرص او است. آجی. رابرتسن که نقش فیلیپ را ایفا می‌کند، جوان‌ترین فرزند لوین است که توانسته از عهده کنجکاوی معصومانه و اضطراب فزاینده خود که ناشی از فروریختن دنیای پیرامونش است به خوبی برآید و بر آن غلبه کند. آنتونی بویل که عهده‌دار نقش آلوین است، پسر خواهر یتیم هرمان است که به جناح‌بندی‌های سیاسی در خانواده کمک می‌کند، احساس بدبینی و کینه شخصی و حس تنفر او از دورویی، او را از جرائم خیابانی به میدان جنگ اروپا سوق داد و برگرداند.

سیمون که مجموعه توطئه علیه آمریکا را با همکاری اد برنز نوشته است، حالا دیگر در حال آماده شدن برای شروع کاراست. با این توصیف، احتمالا می‌توانیم در اوایل سال آینده منتظر دیدن این مجموعه باشیم.


منبع: Empire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil