گزارش روز اول جشنواره در پادکست فیلیمو شات

برای شنیدن گزارش اختصاصی روز اول جشنواره با فیلیمو شات همراه باشید.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر علی‌رغم تمام حواشی و اتفاقاتی که قبل از برگزاری گرفتار آن بود، کارش را با استقبال اصحاب رسانه و مخاطبان آغاز کرد. به همین بهانه، طی ده روز آینده در پادکست فیلیمو شات به نشست‌های خبری، دید فرامتنی به موضوعات فیلم‌ها و مصاحبه‌های کوتاه و اختصاصی با بعضی سینماگران و عوامل تولید می‌پردازیم. برای شنیدن گزارش اختصاصی روز اول جشنواره با فیلیمو شات همراه باشید.


چه خواهیم شنید؟

پادکست فیلیمو شات، گزارشی اختصاصی است از فضای پردیس ملت و رویدادهای جشنواره فجر که باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر دوستداران سینما به حال‌و‌هوای این روزهای جامعه سینمایی ایران می‌شود. امسال، سومین سالی است که پردیس ملت به‌عنوان میزبان اهالی رسانه انتخاب می‌شود و در مقایسه با دوره‌های گذشته، تغییرات زیادی کرده است. اگرچه بعضی از خبرنگاران و منتقدان، مشکلاتی برای حضور و فعالیت‌هایشان داشته‌اند و این تغییرات باعث ایجاد سردرگمی شده، اما استقبال از جشنواره همچنان چشمگیر و بازار آن حسابی داغ است.

همچنین در این گزارش صوتی اختصاصی از روز اول جشنواره ، خلاصه نشست خبری سه فیلم اکران شده را خواهید شنید: «سه کام حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه‌پسند».
جشنواره فجر ۹۸ با «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور افتتاح شد؛ فیلمی با موضوع محوری اعتیاد که محسن تنابنده و پریناز ایزدیار در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و بازی مریم مقدم، تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت؛‌ نکته‌ای که در نشست خبری آن هم به چشم می‌خورد. داستان، درباره قضاوت اشتباه است و تبعات آن برای یک خانواده.
سومین فیلم روز اول جشنواره امسال و آخرین اثری که درباره آن خواهید شنید، فیلم «عامه‌پسند» است به کارگردانی سهیل بیرقی و با نقش‌آفرینی فاطمه معتمدآریا، باران کوثری و هوتن شکیبا. فیلمی به محوریت یک زن میانسال که می‌خواهد مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد.

نکته جالب روز اول جشنواره فجر این بود که تمامی فیلم‌های اکران شده در پردیس ملت به موضوعات اجتماعی با محوریت زنان پرداخته بودند؛ اگرچه به لحاظ سینمایی روز تلخی برای پردیس رقم خورد، اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil