همایون اسعدیان پیشنهاد می‌دهد: بهترین فیلمهای ۲۰۱۹

در فیلیمو شات به سراغ سینماگران سرشناس رفته‌ایم تا مخاطبان را با پیشنهاد تماشای آثار سینمایی همراهی کنند.

در این روزها که ماندن در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابی ناگزیر برای میلیاردها نفر از ساکنان کره‌ زمین است، فیلم دیدن احتمالا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. به همین دلیل در فیلیمو شات به سراغ سینماگران ایرانی سرشناس و خوش‌سلیقه‌ رفته‌ایم تا مخاطبان را با پیشنهاد تماشای فیلم های سینمایی خارجی و داخلی، راهنمایی و همراهی کنند.
همایون اسعدیان فیلمساز کهنه‌کار که با آثاری چون «طلا و مس»، «بوسیدن روی ماه» و سریال «راه بی‌پایان» در میان علاقه‌مندان سینما طرفدار دارد، امسال هم که فیلمی برای اکران نداشت به‌واسطه‌ سِمَت مدیریتی در خانه سینما و حضور در هیئت انتخاب سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر خبرساز بود. لیست آثاری که اسعدیان برای تماشا در این روزها پیشنهاد داده است، تعدادی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۹ و یکی از آثار محبوب و ماندگار دهه‌ نود میلادی را شامل می‌شود:


همه چیز درباره فیلم یدو + نقد و بررسی


«دو پاپ» به کارگردانی فرناندو میرلس

سازنده فیلم تکان‌دهنده و حیرت‌انگیز «شهر خدا»، سال‌ها بعد و با روایت یک داستان واقعی به سطح اول سینمای جهان بازگشته است. فیلم، روایتگر برخورد دو رهبر متاخر کاتولیک‌های جهان یعنی پاپ بندیکت شانزدهم (با نقش‌آفرینی آنتونی هاپکینز) و پاپ فرانسیس (جاناتان پرایس) و چگونگی این تغییر در واتیکان است. «دو پاپ» یکی از بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۹ بود که در رشته‌های بازیگری و فیلمنامه نامزد جایزه اسکار شد. (توضیح از فیلیمو شات)

فیلم دو پاپ

«۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندز

دستاورد فنی خیره‌کننده سم مندز در روایت ماجرایی از جنگ جهانی اول که با تحسین محافل سینمایی و جوایز متعدد در رشته‌های فنی از جمله کارگردانی و فیلمبرداری همراه بود. ماجرای تلاش دو سرباز پیاده برای رساندن پیام به لشگری از سربازان دیگر و نجات دادن آن‌ها از مرگ حتمی که به‌صورت چند پلان طولانی و متصل به هم ساخته شده است و کمتر تجربه سینمایی را شبیه به آن دیده‌اید. (توضیح از فیلیمو شات)

«داستان ازدواج» به کارگردانی نوا بامباک

موفق‌ترین ساخته‌ نوا بامباک با دو بازی چشمگیر از آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در نقش زوجی که زندگی مشترک‌شان در حال فروپاشی‌ است و باید با این واقعیت و بلایی که در فرایند طلاق بر سر هرکدام از آن‌ها خواهد آمد کنار بیایند. به دلیل نمایش تصویری واقع‌گرایانه از یک زندگی مشترک در حال نابودی و بازی‌های استادانه، یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۹ در میان اهالی سینما، منتقدان و تماشاگران است. (توضیح از فیلیمو شات)


همه چیز درباره فیلم خط فرضی


فیلم داستان ازدواج

«مرد ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی

حماسه‌ای دیگر از مارتین اسکورسیزی در دنیای گنگسترها که با ساخته‌های قبلی او تفاوت ویژه‌ای دارد. این بار شاهدیم که یک قاتل مزدور چگونه در ساختار مافیا و روابط درهم‌تنیده‌ آن با سیاست و سندیکاهای کارگری رشد می‌کند و عاقبتی تلخ‌تر از مرگ را از سر می‌گذراند. ترکیب دوباره‌ غول‌های بازیگری، رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی، تماشای این فیلم را برای علاقه‌مندان سینما به امری واجب تبدیل کرده است. (توضیح از فیلیمو شات)

و…

«لئون» به کارگردانی لوک بسون

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه‌ نود؛ ماجرای همراهی و همزیستی ناخواسته‌ یک دختر نوجوان و قاتلی حرفه‌ای که فراتر از خون و خشونت، جنبه‌ای انسانی و شاعرانه پیدا می‌کند. همکاری ناتالی پورتمن و ژان رنو جلوی دوربین لوک بسون به تجربه‌ای خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی‌تبدیل شده که همچنان نیز در میان سینمادوستان طرفداران بسیاری دارد. (توضیح از فیلیمو شات)

فیلم لئون

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil