کتاب خاطرات آلن ریکمن در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود

طبق اخبار منتشرشده، کتاب خاطرات آلن ریکمن به موضوعات بسیاری می‌پردازد؛ از افکارش هنگام فیلم‌برداری گرفته تا دیدش نسبت به دوستی و سیاست.

آلن ریکمن را به خاطر بازی در نقش پروفسور سوروس اسنیپ در مجموعه فیلم‌های هری پاتر می‌شناسیم. حال باخبر شده‌ایم کتاب خاطرات این بازیگر مرحوم در پاییز سال ۲۰۲۲ به چاپ خواهد رسید.

طبق اخبار منتشرشده، کتاب خاطرات آلن ریکمن به موضوعات بسیاری می‌پردازد؛ از افکارش هنگام فیلم‌برداری گرفته تا دیدش نسبت به دوستی و سیاست. این هنرمند عاشق تئاتر در خاطراتش نقش‌هایی که بازی کرده را نقد کرده و از سال ۲۰۰۱، هنگام فیلم‌برداری هری پاتر تصمیم گرفت داستان‌های پشت‌صحنه را هم در دفترش ثبت کند و این کار را به مدت یک دهه و تا سال ۲۰۱۱ ادامه داد.

او در ۲۷ جلد دفتر، درباره بیش از ۲۵ سال زندگی شخصی و کاری‌اش نوشت و حالا این خاطرات پس از اصلاح و ویراستاری در یک کتاب به چاپ خواهند رسید. این بازیگر انگلیسی نوشتن را در اوایل دهه‌ ۹۰ آغاز کرد و قصد داشت که روزی آن‌ها را چاپ کند. او با موفقیت در اجرای تئاتر Les Liaisons dangereuses و جان‌سخت (با عنوان اصلی Die Hard) و بازی در نقش هانس گرابر، پروژه‌ شخصی‌اش را آغاز کرد.

او ماجراهایش در فیلم‌های متعدد را در دفاترش ثبت کرده است: از فیلم‌هایی مثل هری پاتر تا در واقع عشق (با عنوان اصلی Love, Actually)، عقل و احساس (با عنوان اصلی Sense and Sensibility)، ماجراهای کهکشانی (با عنوان اصلی ( Galaxy Quest و بسیاری فیلم‌های دیگر. متاسفانه با مرگ ریکمن نگارش خاطراتش به اتمام رسید. او در سال ۲۰۱۶ در۶۹ سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده فوت کرد.

تمامی حقوق این اثر به انتشارات Canogate متعلق است و تحت‌عنوان کتاب خاطرات آلن ریکمن (با عنوان اصلی The Diaries of Alan Rickman) به چاپ خواهد رسید. این کتاب توسط آلن تیلور ویراستاری خواهد شد. او ویراستار مجله‌‌ Scottish Review of Books بوده است و همچنین کتاب The Country Diaries: A year in the British Countryside‌ را ویراستاری کرده.

ریما هورتون همسر ریکمن گفت: «خوشحالم که Canongate دفتر خاطرات آلن را چاپ می‌کند. منتظر قرار ملاقات بعدی با آلن تیلور هستم. این خاطرات نه‌تنها او را به‌عنوان بازیگر به تصویر می‌کشند بلکه شخصیت واقعی‌اش و خصوصیاتی مثل حس شوخ‌طبعی، بینش دقیق، جزئی‌نگری و ارادتش به هنر را نشان می‌دهند.»
همچنین تایلر در مصاحبه‌اش گفت: «او در نوشته‌هایش ماجراها را صادقانه و طنازانه بیان کرده به گونه‌ای که خواننده را مجبور به خواندن می‌کند و خواننده درکی بی‌نظیر از زندگی روزمره‌ یک بازیگر معروف به‌دست‌ می‌آورد. این کتاب او را همان‌طور که در لندن محبوب است در ایالت متحده‌ هم محبوب خواهد کرد.»


بهترین فیلم‌های «هری پاتر»؛ از سنگ جادو تا جنایات گریندل‌والد


منبع: Variety


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. baghery.sh می‌نویسد

    میشه ازتون یه خواهش بکنم من نظر نمی خوام بدم میشه بگین الان این کتاب به چاپ رسیده ترجمه شده یا نه واصلا درکل بگین یه کتاب خارجی برای اینکه بخواد ترجمه شه چقدر طول میکشه چقدر ازش حذف میشه و اگر این کتاب هست قیمتش چقدر کجا می فروشن من یکی از طرف دار هلی ایشون هستم اینقدر تاریخ این ور و اون ور دیدم گیج ضدم لطفا اگر میشه جواب منو توی ایمیلی که قراره بنویسم بهم بدین برام مهمه بدونم تکلیف چیه

fosil