گفتگو با کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه ترسناک هول دان | ترسی برای همیشه

با مهدی آقاجانی، تهیه‌کننده و کارگردان «مجموعه ترسناک هول دان» ، درباره ویژگی‌هایی که این کار را از دیگر فیلم‌های ترسناک متمایز می‌کند به گفتگو نشسته‌ایم.

با مهدی آقاجانی، تهیه‌کننده و کارگردان «مجموعه ترسناک هول دان» ، درباره ویژگی‌هایی که این کار را از دیگر فیلم‌های ترسناک متمایز می‌کند به گفتگو نشسته‌ایم.

حاضرید برای چند دقیقه بترسید؟ تحمل اضطراب و ترس را برای چند دقیقه دارید؟ راستی اصلا چرا فیلم ترسناک به تماشای می‌نشینید؟ اگر از آن دسته فیلم بازهای شجاع و علاقه‌مند به ژانر وحشت باشید، احتمالا خیلی وقت است که از سینمای وحشت ایران ناامید شده‌اید و جای خالی آن را با فیلم‌های خارجی پر می‌کنید؛ اما به‌تازگی مجموعه ترسناک «هول دان» به ژانر وحشت فیلیمو اضافه شده است که بسیار موردتوجه قرار گرفته و استقبال زیاد کاربران از آن، برای ما هم عجیب است. استقبالی که باعث شد به سراغ مهدی آقاجانی، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر برویم تا درباره ویژگی‌ها و وجه تمایز آن با آنچه تا امروز در ژانر وحشت ایران وجود داشته است، به گفتگو بنشینیم.

  • در شرایطی که محتواهای طنز و عاشقانه رکورد فروش را پشت سر می‌گذارند و ساخت مجموعه‌های ترسناک، از مدت‌ها پیش فراموش شده است، چه شد که سراغ ساخت چنین مجموعه‌ای رفتید؟

مهدی آقاجانی: بهمن‌ماه سال ۹۶ بود که به فکر عملی کردن ایده ساخت مجموعه فیلم‌هایی کوتاه در ژانر ترسناک افتادم؛ ایده‌ای که مدت‌ها در ذهنم بود اما به دلایلی موفق به اجرایش نمی‌شدم. می‌خواستم محتوایی بسازم که هم کوتاه باشد و هم نگاه مخاطب را نسبت به ژانر ترسناکی که تا الان در سینما وجود داشته است، تغییر دهد. بعدازآن، طرح کلی را با دوستانم یعنی وحید کیارسی و عباس جلالی مطرح کردم و درنهایت شروع به ساخت مجموعه ترسناک هول دان کردیم.

  • مخاطب ها «هول دان» را پسندیده و با آن ترسیده اند، اما مهم‌ترین سوال‌شان این است که چرا چند مجموعه کوتاه؟ آیا این ایده کشش تبدیل‌شدن به یک فیلم بلند را نداشت؟

مهدی آقاجانی: تا پیش از مجموعه «هول دان» تعداد زیادی کارهای کوتاه و انیمیشن انجام داده‌ام و در آن‌ها هم همیشه به دنبال فضایی متفاوت و سورئال بوده‌ام. درباره «هول دان» هم تصمیم داشتم این نگاه و این فضا ادامه پیدا کند؛ هم به این دلیل که به ایده اصلی نزدیک‌تر باشد و هم به این دلیل که همگام با دنیا، چنین نمونه‌هایی از مجموعه‌های کوتاه ترسناک را در تولیدات ویدیویی ایران داشته باشیم.

  • اما ثابت بودن بازیگرها و همچنین فضای کلی «هول دان» برای مخاطب این تصور را ایجاد نمی‌کند که مجموعه‌های کوتاه از دل یک فیلم بلند بیرون آمده‌اند؟

مهدی آقاجانی: بله ما به مخاطب‌ها حق می‌دهیم که مواجه شدند با چنین مجموعه‌های جدیدی برایشان سوال برانگیز باشد؛ در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که بهتر است به «هول دان» به چشم چند مجموعه ترسناک با بازیگرهای یکسان نگاه کنند و هر چه جلوتر برویم ارتباط بین مجموعه‌ها را بیشتر درک خواهند کرد.

  • درواقع «هول دان» پیش‌زمینه‌ای برای کارهای بعدی شما در ژانر ترسناک است؟

مهدی آقاجانی: البته علاقه زیادی داریم که در این مسیر پیشرفت کنیم اما هدف اصلی ما برای ساخت «هول دان»، تولید مجموعه‌ای بومی و ایرانی با ویژگی‌های ترس ایرانی است که مشابه نمونه‌های خارجی نباشد؛ و درعین‌حال فضا را برای تولیدات بعدی آماده کند.

  • درنهایت، فکر می‌کنید که این کار بتواند تبدیل به یک فیلم سینمایی بلند شود؟

مهدی آقاجانی: البته که هرکدام از قسمت‌های «هول دان» می‌تواند به‌تنهایی تبدیل به یک فیلم بلند شود، اما ما فکر می‌کنیم همین‌که کاراکترها و اتفاق‌های به تصویر کشیده شده جذابیت داشته باشند، کار خود را انجام داده‌ایم و برای همیشه، ترسی در دل بیننده کاشته‌ایم.

 


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil