وقتی تلویزیون میخکوبتان می‌کند!

بهترین سریال های ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹ هنوز به پایان نرسیده است اما سریال‌های تلویزیونی امسال عملکردی حیرت‌انگیز داشته‌اند. برنامه‌های تلویزیونی، شامل سریال‌های استریم شده و سریال‌های کابلی سنتی هستند که به نمایش عمق قصه‌پردازی، استفاده از مجموعه بازیگران جذاب، هنجار سازی و هنجارشکنی همراه با داستان‌ها و شخصیت‌هایی که از آن‌ها سیر نمی‌شویم ادامه داده‌اند. تنها سه ماه از سال باقیمانده است و در فیلیمو شات، فهرستی از بهترین سریال های ۲۰۱۹ را آماده کرده‌ایم؛ البته این فهرست شامل عناوینی می‌شود که تاکنون پخش شده‌اند و در چند ماه گذشته، طیف وسیعی از مردم را به خود جذب کرده‌اند. تماشاگران این سریال‌ها شاهد لحظاتی فوق‌العاده، داستان‌هایی شگفت‌آور و پیچ‌وتاب‌های شوکه کننده بوده‌اند.
این فهرست از ۲۰ سریال برتر نام می‌برد؛ بسته‌ای که شامل سریال‌های علمی-تخیلی شگفت‌انگیز، طنزهای تند و هوشمندانه، درام‌های تاریخی ویران‌کننده، ابرقهرمان‌های خرابکار و فراتر از آن است. سلیقه‌ها گوناگون هستند اما مطمئناً برخی از عناوین موجود در فهرست بهترین سریال های ۲۰۱۹ را دوست خواهید داشت.

بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۲

۲۰- سریال «چیزهای عجیب» – فصل سوم

سازندگان این سریال ترسناک با مضمون هالووینی و فضای تیره و وحشتناک اما تاثیرگذار، پس از دو فصل روند داستانی آن را تا حدودی تغییر داده‌اند: خط داستانی سریال، با فضای آفتابی متمرکز روی فصل تابستان ترکیب شده است. اتفاقات عجیب و مضحک کنار استخر، پایگاه‌های نظامی پنهان‌شده زیر زمین، نقشه‌های روسی و انفجار هورمون بازیگران جوان تا حد زیاد بر جذابیت فصل سوم سریال می‌افزاید. این فصل، یک تحول طراوت‌بخش برای سریال است. البته تصور نکنید که این لحظات شاد و سرگرم‌کننده عامل ترس را کاهش داده‌اند. درجه وحشت، خیلی زود دوباره اوج می‌گیرد. نیروهای تاریکی هنوز بر محله هاوکینز حاکم هستند و این فقط به مرکز خرید جدید شهر محدود نمی‌شود؛ با یکی از بهترین سریال های خارجی از نظر مردم روبه‌رو هستید.

۱۹- سریال «فاجعه» – فصل چهارم

فصل جدید سریال کمدی-درام شارون هورگان و راب دلینی، همانند فصول قبلی حقایق والدین و موضوعات ترحم‌برانگیز را به تصویر کشیده است. در این فصل با تبعات اعتیاد راب به الکل سروکار داریم. سریال از نظر عاطفی، صداقت خود را حفظ کرده است اما این صداقت گاهی بی‌رحمانه بیان می‌شود. شوخی‌های تند و منتقدانه‌ای که هورگان و دلینی را در کنار هم نگه داشته بودند هنوز هم پابرجا هستند. علاوه بر این، قسمت نهایی با دقایقی کاملاً شاعرانه به پایان می‌رسد. این دقایق آخر به یک اندازه دلگرم‌کننده و دلهره‌آور هستند. با تماشای این لحظات، شما همه‌چیزهایی که قبلاً دیده‌اید را درک می‌کنید. البته این قسمت برای دهه‌ها موردبحث قرار خواهد گرفت و سریال با نشان دادن این صحنه‌ها، وداعی درخشان با تماشاگران داشت. «فاجعه» یکی از بهترین سریال های خارجی تمام شده در سال ۲۰۱۹ بود.

 

۱۸- سریال «Derry Girls» – فصل دوم

سریال سیتکام یا کمدی موقعیت لیزا مک گی که در شمال ایرلند فیلمبرداری می‌شود، داستان چند نوجوان را در دهه ۹۰ به تصویر می‌کشد. پس از موفقیت‌های فصل اول، فصل دوم این سریال با قدرت ادامه پیدا کرد و جایگاه خود را به‌عنوان مجموعه کمدی جدید و محبوب بریتانیا تثبیت نمود. اگرچه در پس‌زمینه، اتفاقاتی جدی در حال رخ دادن است اما نمای ظاهری سریال، کاملا طنزآلود به نظر می‌رسد. بازیگران دوست‌داشتنی آن، داستان‌های طنز و لطیفه‌ها را با سرعتی خیره‌کننده بیان می‌کنند. آنها ترکیبی بی‌نقص از شوخ‌طبعی و صمیمیت ارائه داده‌اند و همین باعث می‌شود که «دختران درری» را به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی خارجی ۲۰۱۹ بشناسیم.

۱۷- سریال «آموزش جنسی» – فصل دوم

«آموزش جنسی» برخلاف دیگر سریال‌ها، با جذابیت‌های بصری الهام گرفته از دبیرستان‌های آمریکایی و بحث‌های صریح و خنده‌دار در مورد رابطه جنسی به یک سریال موفق تبدیل شده است. این درام زیرپوستی نوجوانان، با الهام از آثار جان هیوز توانسته است در لیست بلندبالای کمدی‌هایی با مضمون رابطه جنسی جایگاه خوبی پیدا کند. لوری نان (خالق سریال)، این سبک را وارد عصری جدید کرده است و بازیگران این مجموعه که ازجمله آنها می‌توان به ایسا باترفیلد، انکوتی گاتوا و اما ماکی اشاره کرد، بازی شگفت‌انگیزی ارائه داده‌اند.

۱۶- سریال «The Virtues»

شین مدوز، مهارت کارگردانی خود را مدت‌ها قبل در سریال «This Is England» اثبات کرده بود، اما به نظر می‌رسد او در مینی سریال «The Virtues» به اوج مهارت خود رسیده و حتی فراتر از تصور عمل کرده است. مدوز در این سریال، یک جوش‌وخروش عاطفی را به تصویر می‌کشد که از آثار قبلی‌اش پیشی می‌گیرد. استیون گراهام به خوبی از پس نقش جوزف برآمده و قلب بینندگان را تسخیر کرده است؛ جوزف مردی است که درگیر انتخاب‌هایش در زندگی شده. او تصمیم می‌گیرد به مسافرت برود و گذشته آشفته و بی‌رحم خود را مرور کند. حاصل کندوکاو جوزف، معنا و تاثیر آن بر افراد پیرامونش، مطابق با انتظار شما از شین مدوز به تصویر کشیده شده است؛ بنابراین دور ا ز انتظار نیست اگر بگوییم که با یکی از بهترین سریال های ۲۰۱۹ مواجه هستید.

۱۵- سریال «Years and Years»

چنانچه دنیای خارج از تلویزیون شما دست کمی از یک هرج‌ومرج ندارد، آخرین سریال راسل تی. دیویس مانند یک گوی بلورین، نگاهی انداخته است به آینده یک خانواده و جهان پیرامون آنها که روزبه‌روز بدتر می‌شود. روندهای دیجیتال، پیامد رویدادهای سیاسی، مشکلات و خشم، همگی کلیدی برای تغییر طالع خانواده لیونز هستند. اما تامپسون با عملکردی عالی در نقش یک زن سیاستمدار، به درک بهتر فیلم کمک زیادی کرده است و با اثری مواجه خواهید شد که به طرز شگفت‌انگیزی واقعی به نظر می‌رسد. این سریال چنان تاثیرگذار است که حتی اگر از شما بخواهد خود را زیر پتو پنهان کنید و تا سه روز قبل از نابودی دنیا به دلیل گرمایش زمین بیرون نیایید، این کار را خواهید کرد.

۱۴- سریال «پیشتازان فضا: اکتشاف» – فصل دوم

فصل اول سرگرم‌کننده بود، اگرچه گاهی اوقات، ماجراجویی‌های عاطفی خدمه سفر، روند آن را کند می‌کرد. اما فصل دوم که «اکتشاف» نام دارد، حس سرگرمی را به این ماجراجویی‌های فضایی بازگردانده است. اضافه شدن انسون مونت در نقش کاپیتان پایک، اتفاقی ویژه است؛ رمز و رازهای فرشته سرخ، سریال را به اوج هیجان می‌رساند. به لطف این معماها، بازیگران توانسته‌اند جنبه‌های بیشتری از شخصیت خود را نمایش دهند. از بازیگران جدیدی که به این مجموعه اضافه شده‌اند، می‌توان به اتان پک در نقش اسپوک اشاره کرد؛ او نقش دستیار پایک را ایفا می‌کند. تلاش سازندگان این سریال برای بازآفرینی دنیای پیشتازان فضا تعجب‌آور نیست، همان‌طور که قرار گرفتنش در میان بهترین سریال های ۲۰۱۹ قابل پیش‌بینی بود. امیدواریم این سریال بتواند دنیای پیشتازان را با جسارت بیشتر و در ابعاد جدید گسترش دهد.

۱۳- سریال «شکارچی ذهن» – فصل دوم

سریال درام دیوید فینچر، با تحقیقات روانشناسی بیشتر روی مجرمان بازگشته است؛ این سریال، با روندی آرام موضوعات پیچیده پرونده مجرمان واقعی مانند پرونده سان آو سم و چارلز منسون را بررسی می‌کند. در «شکارچی ذهن» که هنوز هم منحصربه‌فردترین سریال جنایی تلویزیون محسوب می‌شود، شاهد بوروکراسی گسترده در مواجهه با این نوع تحقیقات هستیم. سریال «شکارچی ذهن» با شجاعت، اعمال و رفتار قاتلان مشهور را بررسی می‌کند، اگرچه هیچ‌گاه قتل‌های انجام‌شده را نشان نمی‌دهد. در فصل دوم این سریال، جزئیات با دقت زیادی موردتوجه قرارگرفته‌اند و سه بازیگر اصلی هولت مک کالانی، جاناتان گروف و آنا تورو بازی‌های درخشانی ارائه داده‌اند. برای قرار دادن نام «شکارچی ذهن» در لیست بهترین سریال های ۲۰۱۹ به دلایل بیشتری نیازمندید؟

۱۲- سریال «سرخوشی»

اگر سن و سالی از شما گذشته است و یا حتی از دوران ۲۵ تا ۳۰ سالگی عبور کرده‌اید، دنیای نوجوانان برایتان شبیه به یک تمدن بیگانه به نظر می‌رسد. این موضوع، نقطه‌ضعف بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی با موضوع نوجوانان است؛ زیرا خالقان آنها، دید مبهمی نسبت به دوران نوجوانی دارند و اغلب اوقات، این سریال‌ها توسط کسانی ساخته می‌شوند که نوجوانی خود را به‌سختی به یاد می‌آورند. سریال «سرخوشی» روایتی واقعی و ناب دارد و بازیگران شخصیت‌های داستان، به رهبری کاراکتر اصلی با بازی شجاعانه زندایا، یک بازی خیره‌کننده ارائه داده‌اند. در این سریال، شاهد به تصویر کشیده شدن مضامینی همچون احساس وحشت و نگرانی، سیاست‌های هویتی و عشق از دیدگاهی رک و صریح هستیم.

۱۱- سریال «کشتن ایو» – فصل دوم

هرگز نمی‌توان امید داشت که بازگشت ایو پولستری و ویلانل به تلویزیون، همانند فصل اول گرم و مهیج باشد؛ اما صرف‌نظر از هنرنمایی فیبی والر-بریج به‌عنوان خالق سریال، فصل دوم «کشتن ایو» را هنوز هم می‌توان پشت سر هم و با علاقه تماشا کرد. فصل دوم این سریال به نویسندگی امرالد فنل، لحن منحصربه‌فرد فصل قبل را حفظ کرده است. این درام جاسوسی عجیب‌وغریب روزمرگی را از بین می‌برد و کمدی سیاهی را هم ارائه می‌دهد. تداوم اختلالات روانی ایو و تمایل زیاد ویلانل برای قتل، به همراه جذابیت‌ها و شوخ‌طبعی این دو باعث شده است که یکی از بهترین سریال های ۲۰۱۹ برای فصل سوم هم تمدید شود.

۱۰- سریال «Line of Duty» – فصل پنجم

تیم بخش AC-12، بار دیگر با یک پرونده پیچیده به تلویزیون بازگشته‌اند؛ ما نگران این بودیم که جد مرکوریو (خالق سریال)، تمام توان و هنر خود را صرف سریال «بادیگارد» کرده باشد اما با تماشای فصل پنجم متوجه شدیم که او برای ساخت این درام پلیسی، خلاقیت‌های جدیدی ارائه داده است. مرگ سه افسر پلیس هنگام درگیری با دزدان یک محموله مواد مخدر ضبط‌شده، تنها لایه‌ای سطحی از یک نقشه خیانت‌آمیز را نشان می‌دهد که همه با تماشای آن، میزان وفاداری اعضا نسبت به افراد دیگر را پیش‌بینی می‌کنند؛ درحالی‌که هاستینگز، آرنوت و فلمینگ احساس می‌کنند جاسوس‌های بیشتری در لباس پلیس مخفی شده‌اند.

۹- سریال «من … هستم»

سه گانه دومینیک ساواژ زندگی سه زن را در موقعیت هایی حساس نشان می دهد که تماشای آن برای تماشاگر دشوار اما احساسات این سه زن، به خوبی قابل درک است. بازی ماهرانه بازیگران، شما را مجذوب سریال می‌کند. ویکی مک کلور در قسمت «من نیکولا هستم» نقش یک زن از طبقه کارگر جامعه را ایفا می کند؛ زمانی که بدهی های او بیش از حد افزایش می یابند به سمت اقدامات ناامیدکننده ای سوق داده می شود. در این قسمت، یک بررسی واقعی و خیره کننده از رابطه ای ناخوشایند را مشاهده می کنیم. در قسمت آخر، «من هانا هستم»، جما چن نقش زنی را ایفا می کند که در اواسط سی سالگی، فشار های اجتماعی بر زنان برای رفتار کردن مطابق هنجار ها را تحمل می کند. تمامی بازیگران عملکردی خارق العاده داشته اند. ساواژ تمرکز زیادی روی فضا های محدود داشته است تا تمام احساسات این سه زن را از نمایی نزدیک نشان دهد.

۸- سریال «پسرها»

اثری که می‌توانست یک سریال ابرقهرمانی کم‌ارزش و زمخت باشد، در حقیقت به یک کاوش شوخ طبعانه و هیجان‌انگیز در باب هیولاهایی تبدیل شد که در میان مردم زندگی می‌کنند و سعی دارند آنها را کنترل کنند. سریال «پسرها» بر اساس کتاب‌های کمیک گرت انیس و داریک رابرتسون ساخته شده است. کارل اربن در نقش بیلی بوچر، رهبری یک گروه یاغی را بر عهده دارد. این گروه سعی دارند با تیم ابرقهرمانی هفت مبارزه کنند. سریال سرشار از لحظات خنده‌دار، توصیفاتی از اخلاق و معنویات و بازیگرهای جذاب ازجمله آنتونی استار است؛ او نقش یک ابرقهرمان دیوانه به نام هوملندر را ایفا می‌کند که از لحاظ ظاهری به سوپرمن شباهت دارد. «پسرها» یکی از بهترین سریال های ۲۰۱۹ است که نباید تماشایش را از دست داد.

۷- سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» – فصل دوم

فصل اول با نمایش محدود توانست نظر مخاطبان را جلب کند. شخصیت‌ها و جهان ساخته‌شده از رمان لیان موریارتی به قدر کافی جذاب و متقاعدکننده بود. داستان فصل دوم درباره گروه مونتری فایو، تا حدودی توسط خود موریارتی نگاشته شده است. فصل جدید «دروغ‌های کوچک بزرگ» قصد دارد دید عمیق‌تری نسبت به زندگی بازیگران اصلی ارائه دهد. اگر هواداران نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، شیلین وودلی، لورا درن و زوئی کراویتز تنها با ادامه داستان پنهان‌سازی یک قتل قانع نشدند، به طور حتم مریل استریپ با بازی خیره‌کننده خود آنها را راضی خواهد کرد.

۶- سریال «عروسک روسی»

«تولدت مبارک عزیزم!»
کمدی درام ناتاشا لیون با مضامین وجودی، حیات تازه‌ای به فیلم «روز گراندهاگ» داده است. داستان از این قرار است که نادیا با نقاط ضعف شخصیتی فراوان در یک حلقه زمانی گرفتار می‌شود. او قصد دارد تولد ۳۶ سالگی خود را جشن بگیرد اما در میانه راه مراسم می‌میرد و دوباره زنده می‌شود؛ با زنده شدن او، زمان به عقب بازگشته و جشن هنوز شروع نشده است. سریال «عروسک روسی» به‌شدت خنده‌دار و بامزه است. احساسات فیلم دلپذیر هستند و نحوه روایت داستان، شما را حیرت‌زده می‌کند. لیون در این سریال مفاهیم عمیق زندگی را به روشی بی‌نقص به تصویر کشیده است.

۵- سریال «وقتی آنها ما را می‌بینند»

ایوا دوورنی اغلب اوقات مضامین مشکلات اجتماعی را دست‌مایه آثار خود می‌کند. موفقیت او زمانی برجسته‌تر است که به داستان‌های واقعی می‌پردازد. این سریال، روایتگر اتفاقات رخ‌داده برای پنج مردی است که به جرم تجاوز به یک زن در سنترال پارک نیویورک محکوم شده‌اند. دوورنی از دیدگاهی دقیق و با حس درام و عدالت، رویدادهای این پرونده را دنبال می‌کند. او یکی از تماشایی‌ترین درام‌ها و بهترین سریال های نتفلیکس ۲۰۱۹ را خلق کرده که قرار گرفتن نام آن در لیست بهترین سریال‌های سال کاملا شایسته است. در این سریال، چهره‌هایی جدید از جمله جارل جروم در کنار بازیگران قدیمی مانند مایکل کنت ویلیامز و ورا فارمیگا به هنرپیشگی پرداخته‌اند.

۴- سریال «بازی تاج‌و‌تخت» – فصل هشتم

جمع‌بندی هفت فصل از یک سریال، با شخصیت‌هایی که تا حد زیادی توسعه داده شده‌اند، بسیار دشوار است. نمایش یک پایان رضایت‌بخش و حیرت‌آور برای سریالی که غیرقابل پیش‌بینی بود واقعاً سخت است. اگرچه فصل هشتم به مذاق همه خوش نیامد، اما هنوز هم این فصل کوتاه شده، داستانی بلندپروازانه را ارائه می‌دهد. «بازی تاج‌وتخت» یک سریال حماسی بود که پیش از آن در چنین مقیاسی برای تلویزیون ساخته نشده بود. سازندگان این سریال، با خلاقیتی خیره‌کننده و کم‌سابقه، میلیون‌ها نفر را با خود همراه کردند. صرف‌نظر از این که پایان داستان شخصیت‌ها مطابق سلیقه هواداران بود یا نه، پایان بزرگ‌ترین سریال تاریخ تلویزیون شبیه به هیچ‌یک از مجموعه‌های دیگر نبود.

۳- سریال «چرنوبیل»

اگرچه فاجعه هسته‌ای چرنوبیل به‌واسطه گذر سال‌ها در فرهنگ‌عامه کمرنگ شده بود، اما مینی سریال شبکه اسکای آتلانتیک و HBO یک یادآوری دقیق از این حادثه تاریخی هولناک ارائه داد. نمایش حادثه، در ابتدایی‌ترین لحظات و پیامدهای بعدی آن غالباً آزاردهنده و ناامیدکننده بود اما کریگ مازین سریالی خلق کرد که داستان این فاجعه را با جزئیات دقیق زمانی و با انسانیت کامل و خیره‌کننده روایت می‌کند. «چرنوبیل» نه‌تنها در نمایش پیامدهای این فاجعه قابل‌پیشگیری ناشی از خطای انسانی، عدالت را رعایت می‌کند، بلکه ناراحتی خود از نادیده گرفتن هشدارهای دانشمندان و تلاش دولت برای حفظ ظاهر و بی‌اهمیت دانستن جان افراد بی‌گناه را به تصویر می‌کشد.

۲- سریال «فلیبگ» – فصل دوم

گفته می‌شود که فیبی والر بریج برای نقش‌آفرینی در فصل دوم این سریال تردید داشته است، اما خدا را شکر که او این سریال را ادامه داد. تماشای لایه‌های جدیدی از شخصیت پیچیده او و تقابل‌هایش با اندرو اسکات در نقش کشیش بسیار لذت‌بخش است. اگرچه آشنایی ما با شخصیت اندرو تنها با عنوان کشیش آغاز می‌شود اما به‌مرورزمان، هواداران لقب «کشیش جذاب» را به او داده‌اند. اگر تماشای سریال «کشتن ایو» برای شما کافی نیست، فیبی والر بریج در این سریال هنرمندی خود را بار دیگر اثبات کرده است. سریال «فلیبگ» با یکی از جذاب‌ترین فیلمنامه‌های تلویزیونی، در جمع بهترین سریال های ۲۰۱۹ قرار می‌گیرد.

۱- سریال «او ای» – فصل دوم

ذکر دلایلی برای اثبات عجیب بودن سریال «او ای»، آسان به نظر می‌رسد؛ کافی است به اینترنت درختان و هشت‌پاهایی که به‌صورت ذهنی با یکدیگر صحبت می‌کنند اشاره‌کنیم. اما چیزی که سریال را بسیار جذاب جلوه می‌دهد، احساس شما در هنگام تماشای آن است. اثر حماسی بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ، لحنی اغفال‌کننده دارد و به موجودی فرشته مانند می‌پردازد که بین بعدهای مختلف جابه‌جا می‌شود. تماشای این سریال، شما را به نقطه‌ای می‌رساند که فکر می‌کنید همه‌چیز امکان‌پذیر است. البته نتفلیکس سریال را تنها پس از دو فصل لغو کرد، درحالی‌که شنیده‌ها حاکی از این بود که سریال پنج فصل خواهد داشت. بنابراین هدف نهایی سریال برای همیشه پوشیده ماند؛ اما ساخت این دو فصل، به تماشاگران فرصت تجربه یک داستان زیبا، لحظات تاثیر گذار و اوج هیجان را داد و یکی از بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان تبدیل شد. درهرصورت، این سریال یکی از هیجان‌انگیزترین جهش‌های روایی در تاریخ تلویزیون است.

منبع: Empire Online

لیست بهترین سریال های جهان

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil