منتقدان در زمان اکران فیلم چه نظری داشتند؟
فیلم بی پولی؛ پیشگویی سقوط طبقه متوسط

فیلم بوتیک برای حمید نعمت‌الله چیزی بیش از یک شروع امیدوارکننده به‌شمار می‌رفت. اولین فیلم نعمت‌الله خیلی‌ها را بابت ورود یک فیلمساز باذوق و کاربلد به سینمای ایران خوشحال کرد. بی‌پولی، تجربه غافلگیرکننده‌ای برای کارگردان بوتیک به‌شمار می‌رفت. هرچند شاید از نظر مضمونی امکان پیداکردن شباهت‌هایی میان…

نگاهی به باردو؛ وقایع‌نگاری نادرست یک مشت حقیقت
فریاد اعتراض آلخاندرو

باردو، وقایع‌نگاری نادرست یک مشت حقیقت حتما و قطعا خودی‌ترین و شخصی‌ترین فیلم آلخاندرو گنزالس ایناریتو است. فیلمی که حتما یکی از ۵ فیلم برتر سال سینمایی است و اصولا در فصل جوایز آغاز سال ٢٠٢٣ تماما نادیده گرفته شد و حتی بایکوت شد. ایناریتو را مخاطبان سینمایی ایران (و حتی شاید جهان) با فیلم بیست و یک…

ستاره شب‌های مافیا از تجربه بازی در زخم کاری می‌گوید
امیرحسین هاشمی: مردم باید بگویند پلیر خوبی هستم یا نه

شاید من و شما امیرحسین هاشمی را در زخم کاری به یاد بیاوریم ولی او بازیگر توانایی است که سعی کرده از تئاتر، دستیاری کارگردان تا بازیگری را تجربه کند و حالا در یک گیم‌شو هم حضور داشته. برای همه این تجربه‌ها و به بهانه ستاره شدن در شب‌های مافیا؛ زودیاک با او صحبت کردیم که می‌خوانید. بخش‌هایی از این…

فیلمی اکشن با ضرب‌آهنگ تند دوست دارید؟
همه چیز درباره فیلم کانال

کانال ساخته ویلیام کافمن برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن با ضرب‌آهنگ تند می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد. فیلمی که وام‌دار فیلم‌های خوب تاریخ سینما با موضوع سرقت مانند «مخمصه» ساخته مایکل‌مان است.

نگاهی آماری به تعداد مخاطبان آثار اکران شده در مقام کارگردان
ابراهیم حاتمی کیا؛ محبوب‌ترین کارگردان یک نسل

ابراهیم حاتمی‌کیا ابتدای مهرماه متولد شده است. او که از 25 سالگی روی صندلی کارگردانی نشست تا به امروز 21 فیلم سینمایی ساخته که 19تای آن اکران عمومی شده است. در ادامه نگاهی آماری خواهیم داشت بر تعداد مخاطبان آثار اکران شده او به عنوان کارگردان. در حالیکه او در چند فیلم (از جمله فیلم خودش) بازی کرده و…

نکته‌هایی درباره قسمت سوم زخم کاری 2
مالک چگونه زنده ماند؟

قسمت سوم سریال زخم کاری 2 روز جمعه آخرین روز تابستان 1402 از فیلیمو پخش شد. حالا دیگر تکلیف بخشی از شخصیت‌پردازی سریال مشخص شده است و مخاطب به خوبی می‌تواند رابطه میان کاراکترها و چگونگی شکل گیری آن را آنالیز کند.

وقتی استاد سینما به مرگ هم جذابیت می‌دهد
سکانس های برتر مرگ در فیلم‌های تارانتینو

تارانتینو یکی از اساتید به تصویر کشیدن مرگ روی پرده است. در فیلم‌های او همه‌جور مرگی دیده‌ایم. از مرگ‌های مسخره و خنده‌دار گرفته، تا مرگ‌های خشن و البته مرگ‌های باشکوه. او استاد قصه‌گویی و سرگرمی‌سازی است، نگاه منحصربه‌فردی به زندگی دارد و همین ویژگی‌ها باعث شده تا «مرگ» نیز عنصر مهمی در سینمای او…
fosil